جاباما
۸۶۳۵۱۳
۱۵ نظر
۵۰۰۴
۱۵ نظر
۵۰۰۴
پ

استارت بلند فرهاد؛ افسوس رویای سوخته

استارت فرهاد مجیدی از نیمکت جنوبی به سمت کمک داور اول ، با چابکی دوران بازیگری او انجام شد لحظه ای که او سخت گیرترین دفاع ها را پشت سر می گذاشت و پشت آن ها به قصد دروازه حریف توپ می گرفت.

ورزش سه: فرهاد مجیدی پس از دیدار نفت آبادان و استقلال (بیشتر) مورد انتقاد شدید قرار گرفت؛ چه به دلیل متن شتاب زده اینستاگرام و چه از این بابت که به خاطر اعتراض شدید به داور از زمین اخراج شده و در دیدار تیمش مقابل سپیدرود حضور ندارد.

اگر فرهاد مجیدی به عنوان یکی از ستاره های دو دهه اخیر فوتبال ایران مورد بررسی شما قرار گرفته باشد قطعا از ارتباط خاص او با هواداران استقلال باخبرید. اصولا مجیدی بازیکن مورد علاقه تماشاچی استقلال است؛ مهاجمی که بعد از گلزنی های متوالی در دربی در بازی دیگری با پیراهن یک تیم خارجی نماد چهار را از آستین خود بیرون آورد و برای کری با هواداران رقیب اسلحه جدیدی در اختیار استقلالی ها گذاشت.

از این جنبه ، مجیدی یک نماد مهم در استقلال محسوب می شود حتی اگر مربیان و بازیکنان باکیفیت تری در دوران مختلف در جمع آبی ها حضور داشته باشند. مجیدی البته بازیکن با کیفیتی هم بود ، مهاجمی که استعداد سرشارش در تیم ملی کمتر به رسمیت شناخته شد.

او حالا در موقعیت سرمربیگری استقلال قرار گرفته. دو سه ماه بعد از حضور در نقش دستیار شفر و پنج سال بعد از خداحافظی از فوتبال. یقینا او رویای سرمربیگری استقلال را به جد در سر داشته و بی جهت نبوده که با اطلاع رسانی درباره کلاس های مربیگری می خواسته راه و روش متفاوت خود را نیز برای حضور در شغل مورد علاقه به دیگران نشان دهد. او قبلا نیز در معرض این شغل بوده اما نخواسته جانشین پرویز مظلومی بشود اما این بار تعارف مدیران استقلال را رد نکرده و حالا دو بازی دیگر را به عنوان مرد اول نیمکت استقلال پیش رو دارد.

برگردیم به استارت. فرهاد مجیدی که یک چهره همیشه جوان در فوتبال ایران است در اولین تجربه سرمربی گری اش ، ویژگی های شخصیتی خودش را نشان داد. او در حالی که رسم است کسانی که از دستیاری به سرمربیگری می رسند لباس گرمکن را در آورده و کت و شلوار می پوشند اما در دوبازی استقلال با همان لباس های ورزشی در کنار زمین ایستاد. شاید این یک پیام به بازیکنان و البته هواداران است به این معنا که موفقیتی به دست نیامده است که به خاطرش لباس میهمانی به تن کنیم و البته به همین دلیل فعلا باید پوشش کار بر تن داشت...مجیدی در بازی با نفت با پیراهن سفید و شلوار ورزشی تیمش را به زمین فرستاد.

استقلال در نیمه اول دور از انتظار و در نیمه دوم کاملا مسلط به بازی و بدشانس بود. آن ها ۵ موقعیت گل را هدر دادند و دوبار به تیر کوبیدند. همچنین یک گل سالم تیم هم با تصمیم عجیب داور مردود اعلام شد؛ گلی که هیچ توجیهی در جهت نادرستی آن وجود ندارد.

نکته مهم در این گل همین است اینکه داور نمی تواند ادله لازم را در دفاع از تصمیم خود به مخاطب اعلام کند و البته توجیه کنندگان هم با حرف های خود مضحکه اهالی فوتبال شده اند. مجیدی در لحظه پرچم زدن کمک داور خود را به او رساند و به همراه روزبه چشمی و داریوش شجاعیان و پژمان منتظری و البته بیژن طاهری و اشکان نامداری به اعتراض پرداخت. این وقت ها انتظار این است که داور با توجه به اشتباه فاحشی که انجام داده افراد دیگری را برای این اعتراض تنبیه کند اما اکبریان رای به اخراج مجیدی داد...

استارت بلند فرهاد؛ افسوس رویای سوخته
بیایید یک بار دیگر موقعیت مجیدی را در آن لحظات مرور کنیم. استقلال با آن گل و پیروزی برابر صنعت نفت شرایط کاملا متفاوتی پیدا می کرد. علاوه بر اینکه می توانست استقلال را در کورس قهرمانی نگه دارد ، یک اتفاق فوق العاده در کارنامه مجیدی و در سومین بازی اش روی نیمکت استقلال به حساب می آمد ضمن اینکه گلی را که داور قبول نکرد از نظر فنی توجیهی نداشت.

اینکه می توانست استقلال را در کورس قهرمانی نگه دارد و فشار آبی پوشان را روی پرسپولیس دو چندان کند امتیازی بزرگ برای مجیدی بود که می توانست به عنوان اولین مربی برنده از بین تیم های مدعی به تهران بازگردد .در عین حال ذکر این نکته ضروری است که داور نمی تواند بهانه ای طبیعی برای رد کردن گل استقلال داشته باشد.

با این وصف اگر چه همچنان باید از کلمه شتابزده درباره بیانیه سه گانه فرهاد مجیدی استفاده کرد اما باید این را هم پذیرفت که این موقعیت ها هستند که افراد را در شرایطی مثل این قرار می دهند اگرچه ادبیات مجیدی می تواند به رادیکالیزه شدن فضای فوتبال ایران نیز اضافه کند اما در نهایت وقتی پای حق وسط می آید زبان ها برابر او کوتاه است.

پس مجیدی از حق خود استفاده کرده؛ حقی که البته سایر مربیان نیز در صورت حضورآن موقعیت مورد استفاده اش قرار می دهند. اگر چه ممکن است ادبیاتشان با سرمربی جوان استقلال که در برابر بی عدالتی های فوتبال ایران واکسینه نشده متفاوت باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فوتبال کثیف رو همه به چشم دیدن
      ترسیدن یکدفعه قهرمانی از دست قرمزا بپره و زحمات یکسال وزیر وزارت خونه فدراسیون فوتبال داورا کمک داورا و بقیه به باد بره

    • بدون نام

      خدا از این ناداور نگذره که دل ۲۰میلیون هوادار و شکونده و چشمانشون و گریان کرد. استقلال چه با مجیدی چه با هر کس دیگر در قلب طرفداراش جا داره و این نام استقلال است که پا برجاست و به امید روزهای خوش این تیم .

    • محبت

      اقای مفسر اگه برعکس بود وگل واقعا از اوت زده شده بود.واستقلال در کورس بود اون وقت اشتباه داور را چطور تفسیر میکردید

    • بدون نام

      چنگیزخان.مغول با تمام وحشی گری و روحیه سفاک خود فقط 70سال توانست حکومت کند.
      تاریخ عبرت آیندگان است.
      بالاخره 1400نیز تمام.می شود.

    • بدون نام

      مگه همین اسنقلال نبود که ماقبل فینال جام حذفی بوسیله فغانی سر نفت آبادان را تو روز روشن بریدن و بجای نفت به فینال رفتن؟؟؟
      حالا چرا این سایت کیسه کش داره بخاطر یه اشتباه که اونم نیمی از کارشناسان موافق و نیمی مخالفن پاره میکنه

    • علوی

      خبردلاران خودتونو پاره کردین!!
      همین استقلالتون نبود که تو نیمه نهایی جام حذفی سر نفت آبادان را با ناداوری برید و رفت فینال؟؟؟
      چرا اونوقت خودتونو جر ندادین؟

    • شمالی ریکا

      چه استدلالیه اخه همین پاچه خاریا باعث میشه هر روز یه فرناز بیاد هر چی دلش خواست بگه بازم دم داش علی منصور گرم حداقل مرد بود اعتراضاشم مردونه این زنیکه فرناز فقط ور میزنه کاش بمونه هوادارا بفهمن هیچی بارش نیس غیر هوچی گری

    • رضا

      ببخشید دوست بزرگوار این چه استدلالی. یعنی هرمربی احساس کرد داره حق تیمش ضایع میشه باید همراه با مربیان و بازیکنان خودش به داور مسابقه حمله کنندتا به قول شما حق خودشان را بگیرند. رفتار فرهاد مجیدی و کادر تیمش اصلا قابل توجیه نیست. این رفتارها هیچ کمکی به بهتر شدن فضای فوتبال نمیکنه وبرعکس اوضاع خیلی بدتر و خراب تر میشه. اگه قرار باشه هرکسی که به هر دلیلی نتيجه نگیره همه ارکان ورزشی و سیاسی رو زیر سوال ببره وقتی تیمش میبره چه حرفی میتونه داشته باشه. غیر از اینه که طرفداران تیم مقابل همین حرفها را خواهند زد. پس اصلا نباید اجازه داده شود که این مسائل وتنش ها وارد فوتبال شود.

    • بدون نام

      ول کنید تروخدا.....استقلال را نابود کردید....اون کمک داور باید محاکمه بشه....امسال رسما تیم قهرمان را شما تعیین کردید...

    • بدون نام

      از اول معلوم وزارت ورزش تمام ارگان های بسیج کرده بود برای قهرمانی پرسپولیس ناپاک ترین قهرمانی تاریخ ایران لنگ امسال توسط داوران از آن خود کرد

    • بدون نام

      دشمنان شاه فرهاد کار خودشونو کردن
      خدا لعنتشون کنه

    • بدون نام

      آقای نویسنده معلومه که کیسه کش هستی و احساسی قلم زدی . شما باید مواظب قلم هاتون باشید چون ی اشتباه تاثیر بدی رو جامعه داره . اقا گل صددرصد قبول اما رفتار مجیدی و بازبکنان توجیهی نداره چون باعث ترویج فرهنگ وحش گری میشه و بیشتر نوجوانان و جوانان هستن که آسیب میبینن

    • بدون نام

      مجیدی موقعی که مموتی و گودرزی ازشون حمایت کردن و قهرمانیهای جعلی کیسه هم با رابطه و پایمال کردن حق بقیه بدست اومدهو با این ذهنیت خراب فکر میکنه الان همون قضایا داره برای پرسپولیس اتفاق میفته در صورنی که افراد فهیم و فوتبال فهم میدونن که موفقیتخای پرسپولیس بخاطر تلاش و زحمات کل مجوعه باشگاه است

    • بدون نام

      خدا میفرماید از تو حرکت و از من برکت . همه موفقیتهای پرسپولیس بخاطر تلاش و سختکوشی باشگاه و حمایت همه جانبه هواداران خونگرم و مهمترین بخش موضوع کمک و یاری خداوند قادر و توانا و مهربان است

    • بدون نام

      البته استارتش دوپینگی بود واقعی نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج