جاباما
۸۶۳۶۰۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

علت افزایش پشه‌ها

پشه‌ها گرچه گونه‌های بسیار مهمی برای طبیعت به شمار می‌روند اما برخی انواع آن‌ها می‌توانند انسان را آزار دهند و با جثه ریز اما با نیش پرزورشان آرامش انسان را سلب کنند. با توجه به گزارش مردمی مبنی بر افزایش تعداد پشه‌ها یک حشره‌شناس گفت: مانداب‌های ناشی از افزایش بارندگی‌ها باعث افزایش پشه‌ها می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: پشه‌ها گرچه گونه‌های بسیار مهمی برای طبیعت به شمار می‌روند اما برخی انواع آن‌ها می‌توانند انسان را آزار دهند و با جثه ریز اما با نیش پرزورشان آرامش انسان را سلب کنند. با توجه به گزارش مردمی مبنی بر افزایش تعداد پشه‌ها یک حشره‌شناس گفت: مانداب‌های ناشی از افزایش بارندگی‌ها باعث افزایش پشه‌ها می‌شود.

علیرضا نادری در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه پشه‌های خانگی، حشره‌ای از خانواده Culicidae است، تصریح کرد: آب‌های راکد بر تکثیر و افزایش جمعیت این گونه تاثیرگذار است. امسال هم ممکن است به دلیل افزایش حجم بارش و ایجاد مانداب‌ها و آب‌های راکد در اطراف شهرهایی مثل تهران فرصت تخم‌گذاری برای این پشه‌ها فراهم شده باشد.

وی تاکید کرد: تکثیر جمعیت پشه‌ها تحت تاثیر آب به‌ویژه مانداب‌های پیرامون شهرها است البته این پشه‌ها خیلی زود از بین می‌روند چون با افزایش دما و تبخیر این آب‌ها خشک می‌شود و همین وضعیت فرصت تکثیر را از پشه‌ها می‌گیرد.

این کارشناس حشرات سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه گزارشی مبنی بر افزایش تعداد پشه‌ها به دست من نرسیده است، گفت: این پشه‌ها بیماری‌زا نیستند اما آزاردهنده هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج