جاباما
۸۶۳۶۵۸
۱۹ نظر
۵۰۰۴
۱۹ نظر
۵۰۰۴
پ

وزیر احمدی‌نژاد: حرف‌ روحانی قابل قبول نیست

روحانی در پاسخ به انتقادهای سیاسیون گفت «همه از دولت انتظار دارند ولی باید ببینید دولت چقدر اختیار دارد، دولت نه در سیاست خارجه اختیار دارد، نه فرهنگ. صداوسیما، مساجد، تریبون‌های نماز جمعه و فضای مجازی در اختیار دولت نیست لذا مطالبه ای را از دولت می‌خواهید که اختیاری ندارد.

نامه نیوز: روحانی در پاسخ به انتقادهای سیاسیون گفت «همه از دولت انتظار دارند ولی باید ببینید دولت چقدر اختیار دارد، دولت نه در سیاست خارجه اختیار دارد، نه فرهنگ. صداوسیما، مساجد، تریبون‌های نماز جمعه و فضای مجازی در اختیار دولت نیست لذا مطالبه ای را از دولت می‌خواهید که اختیاری ندارد.

سیدمحمد حسینی درباره اختیارات دولت در حوزه فرهنگی گفت: آقای روحانی از شخصیت های هستند که از اول انقلاب در کشور مسئولیت داشت و دقیقا می داند اختیارات رئیس جمهور تا چه میزان است بنابراین این بیان که «رئیس جمهور اختیارات کمی دارد»، قابل قبول نیست.

وی افزود: رئیس جمهور رئیس شورای عالی اقتصادی، رئیس شورای عالی امنیت ملی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای عالی فضای مجازی است بنابراین نباید احساس شود که رئیس جمهور مبسوط الید نیست. البته نهادهای دیگری اعم از صداوسیما، حوزه ها، مساجد و غیره بودجه فرهنگی می گیرند که آنها هم باید در حوزه کاری خود گزارش بدهند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به دلایل زیر سوال بودن دولت در حوزه فرهنگی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختیار صدور همه مجوزهای فرهنگی شامل کتاب، مطبوعات، موسیقی، تئاتر، فیلم را برعهده دارد، البته سازمان تبلیغات و حوزه هنری هم فعالیت می کنند اما حوزه کاری آنها محدود است. مثلا حوزه هنری در سال امکان دارد چند فیلم بسازد یا تعدادی کتاب منتشر کند اما در کلان کشور مسئولیت نشر کتاب به عهده حوزه هنری نیست. از این نظر بیشتر وزارت فرهنگ مورد مأخذه است.

وی افزود: در کل همه دستگاه ها باید تلاش کنند تا ما شاهد ارتقا فرهنگ کشور باشیم. البته در کنار وزارت فرهنگ، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان گردشگری نقش بسزایی در ارتقای سطح فرهنگ جامعه و سبک زندگی ایرانی-اسلامی ایفا کنند. متأسفانه ما الان ضعف های متعدد فرهنگی داریم که نیازمند اهتمام بیشتری هستیم.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: نقدی را جا دارد نسبت به روسای جمهور بیان کنم که در سال های پایانی مسئولیت به جای پاسخگویی دنبال فرافکنی می روند. آقای خاتمی هم وقتی در سال آخر ریاست جمهور بود از رئیس جمهور به عنوان تدارکاتچی یاد کرد، در حالیکه بودجه کشور در اختیار دولت است و دستگاه های اجرایی تحت اختیارش است.

وی ادامه داد: ۲۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومان به یکسری افراد دادند و خود دولتی ها می گویند فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد محصولات وارداتی با این میزان ارز به دست مردم رسید یا در موضوع کاغذ، دستیار وزیر ارشاد اعلام کرد فقط ۱۰ درصد کاغذ خریداری شده با ارز ۴۲۰۰ تومان به دست مصرف کننده رسید. بالاخره باید دستگاه اجرایی قدرتمند باشد و بررسی کند ببیند این ارز به چه کسانی داده شده و کجا رفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم درباره وجود سلطان کاغذ گفت: زمان ما بحثی تحت این عنوان مطرح نبود، روال عادی داشت و واردات کاغذ انجام و بخشی از نیاز هم در داخل تأمین می شد بنابراین با وضعیتی مواجه نبودیم که به یکباره قیمت کاغذ چندبرابر شود. الان باید دید که کاغذ چه طور توزیع شده است، دولت که داعیه شفافیت دارد لیست افرادی را که ارز ۴۲۰۰ تومان برای واردات کاغذ گرفتند، اعلام کند تا ناشران به آنها مراجعه و نیاز خود را رفع کنند، اگر هم تعللی در پاسخگویی داشتند دستگاه های نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور به مسئله وارد شود و نگذارد عده ای این وسط بخواهند سودجویی کنند.

حسینی بیان کرد: خوب است در سال ۱۴۰۰ از نامزدهای ریاست جمهوری سئوال شود که «آیا قانون اساسی را خوانده و به اختیارات رئیس جمهور اشراف دارند یا خیر؟» تا آنها براساس همان سطح از اختیارات به جامعه وعده دهند و مطالبه عمومی ایجاد کنند. اگر بعد از ۶ سال هر رئیس جمهور تازه بگوید اختیاراتش کمبود و نتوانست به وعده هایش عمل کند، این توجیه از جانب مردم قابل قبول نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وزیر روحانی

      حرف احمدی نژاد هم قابل قبول نیست !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون روزی که دنبال آبو صابون بودی نگفتی

    • بدون نام

      روحانی درست گفته اختیارش محدود هست مطمئن باش برای بودجه ای هم که شما میگید در دست دولت هست دولت پنهان تصمیم میگیرد و اون دولت پنهان هست که اختیارات روحانی را محدود کرده

      پاسخ ها

      • بی نام

        من هم موافقم رئیس جمهور یک عضو تشریفاتی است تصمیمات جای دیگر گرفته میشود و اجرای آن بعهده رئیس جمهور است نه در انتخاب وزیر چندان نقشی دارد نه در خرج کرد و تعیین بودجه اگر تلاش برای ریاست جمهور شدن می کنند برای پرستیژ بین الملل است

      • س

        خود روحانی از اولش دورغگو بود قولهای الکی به مردم داد حالا دیگه دکتر احمدی نژاد نیست الآن دیگه به گردن خودت بنداز مردم را بیچاره گرفتار کردی

    • بدون نام

      اقای حسینی چرا زمانی که هشتصد و پنجاه میلیارد دلار با احمدی نژاد نفت فروختید ..نتونستید مشکلات و حل کنید

    • بدون نام

      اگر ریس جمهور اختیار ندارد چرا تمام مشکلات مملکت را هنوز هم گردن احمدی نژاد می اندازد

    • بدون نام

      اگر ریس جمهور اختیار ندارد چرا تمام مشکلات مملکت را هنوز هم گردن احمدی نژاد می اندازد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت . لابد اون اختیار داشته بعدا قانون عوض شده

    • بدون نام

      پس برای چی رای میدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیزی شود بگن به ما چه خودتون انتخاب کردید

    • بدون نام

      اگراختیارنداری پس اینهمه جنگ و جدل برای کسب رای وحب ریاست راه انداختی وعده های دروغ دادی حالا ول کن برو تا ملت وکشور راحت شوند

    • بدون نام

      در اندازه اختیاراتت هم عمل نکردی.شعارهایی که میدادی چرا بهش عمل نکردی.

    • بدون نام

      هر وقت موفقیتی حاصل میشود از توان و همت رییس جمهورهاست و هر وقت افتضاحی به بار میآید مال رییس جمهور قبلی و در نهایت کمبود اختیارات است.
      یکی نیست بگه اونجاهایی که اختیار داشتید مثلا تعیین قیمت ارز و اختصاص ارز دولتی چه گلی بر سر ملت ریختین. برجام با آن همه انرژی و هزینه چی شد.؟ کدخدا براتون چکار کرد؟

    • بدون نام

      بهترین دوران شکوفایی انقلاب دوران احمدی نزاد بود با انهمه تخریب ناکثین که الان هم شش ساله دارند تخریب می کنند انهمه فعالیت بدون زره ای امتیاز دادن به دشمن کار تلاش پر رونق بود حالا همه امتیازات دادند و هیچ فشار داخلی و خارجی نیست به این روز افتادیم خداوند هیچ کاری را به اخرت نمی اندازد هر چی سر دکتر احمدی نزاد اوردند خیلی بدترش سر خودشان امد پس بترسید از کفران نعمت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه اختیارنداشت چراریس جمهور شدودوبارم به

      • علی

        بله درست وحسابی می فرمایید دوره اول ریاست جمهوری احمدی نژاد دوران شکوفایی استعدادها و خلاقیت و نوآوری بود دوره به زانو درآوردن دشمنان به اعتراف خودشان بود و باید به دستور غربی ها بهر نحو شده کنار زده می شد و بساط کودتای نرم و مخملی توسط ایادی داخلی براه انداختند.

    • بدون نام

      بهترین دوران دوره خاتمی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی قصد شدن ریس جمهوری را دارن میگن الان میکنم بلان میکنم با این. شیب. ملایمش آخرش اینه که وقتی دورهی. ریس جمهوراش که می خاد تمام. بشه میگه. چیزی. دستم نیسته اگه چیزی دستت نبود چرا. اینقدر خرج. و مخارج. را کشیدی برای ریس. جمهوری!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج