جاباما
۸۶۳۷۱۳
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

پلیس: عکس خصوصی را در اینستا و تلگرام نگذارید

رییس اداره پیشگیری از جرایم مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با استناد به افزایش پرونده‌های هتک حیثیت در محاکم قضائی گفت: بیشتر پرونده ها در پی غفلت کاربر و عدم توجه به توصیه‌های پیشگیرانه به وجود آمده است.

خبرگزاری ایرنا: رییس اداره پیشگیری از جرایم مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با استناد به افزایش پرونده‌های هتک حیثیت در محاکم قضائی گفت: بیشتر پرونده ها در پی غفلت کاربر و عدم توجه به توصیه‌های پیشگیرانه به وجود آمده است.

سرهنگ مهدی شکیب افزود: متاسفانه خیلی از تکنولوژی‌ها و ابزارهایی که این روزها از سوی مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد در کنار تمام مزیت‌ها، تهدیداتی نیز در پی داشته که برخی به آنها دقت نمی کنند.

وی ادامه داد: یکی از تکنولوژی‌های مورد استفاده این روزها، فضای سایبر خصوصا شبکه های اجتماعی است که کاربران بسیاری دارند، در حال حاضر اکثر شهروندان در شبکه‌های اجتماعی مختلف عضو هستند که با تشکیل کانال، گروه و اکانت های مختلف به انتشار و تبادل اطلاعات با سایر کاربران می پردازند.

رییس اداره پیشگیری از جرایم مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری ادامه داد: در این کانال ها و گروه ها اطلاعات شخصی، حساس و محرمانه تبادل می شود که اگر در اختیار فرد غریبه‌ای قرار بگیرد قطعا از آنها سوء‌استفاده می کند و برای افراد مشکلات بسیاری رقم می زند.

شکیب با اشاره به اینکه یک کاربر نباید عکس‌های خصوصی و خانوادگی خود را در فضای مجازی برای نمایش به اشتراک بگذارد، تصریح کرد: سوالی که ذهن کارشناسان اجتماعی فضای سایبر را مشغول کرده این است که چرا کاربران اجازه می‌دهند افراد غریبه به حریم خصوصی آن ها و خانواده آن ها وارد شوند. آیا باور ندارند که ورود افراد غریبه به این حریم همان تبعات ورود به حریم خصوصی در فضای حقیقی را دارد؟!

وی تصریح کرد: رویکرد پلیس فتا در ماموریت های محوله قبل از شناسایی مجرمان، موضوع پیشگیری است که تلاش می کند زمینه های وقوع جرم در فضای سایبر را به حداقل رسانده و یا با از بین بردن یکی از اضلاع مثلث جرم مانع فعاتیت مجرمان شود.

سرهنگ شکیب تاکید کرد: قطعا همکاری تمامی ارگان های مسوول در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم سایبری می تواند زمینه انجام هر چه بهتر برنامه های پیشگیرانه پلیس فتا را فراهم کند البته در این میان همکاری رسانه ها و خود کاربران از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: این که باور کنیم توصیه هایی که از سوی پلیس فتا در رسانه ها منتشر می شود جدی است و آن ها را به کار گیریم قطعا در دام مجرمان سایبری نخواهیم افتاد. اما هنگامی که بسیار بی تفاوت از کنار این توصیه ها می گذریم قطعا قربانی یکی از ترفندهای مجرمان سایبری می شویم.

رییس اداره پیشگیری از جرایم مرکز تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: هنگام استفاده از تکنولوژی های روز از حریم شخصی خود نیز مراقبت کنیم تا با مشکلات جبران ناپذیر روبه رو نشویم.

سرهنگ شکیب از کاربران خواست: در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مرکز فوریت های سایبری با همکاران ما در پلیس فتا مطرح کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نوشین

      چه راحت از سر باز می کنید ...پس وظیفه شما چیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز پلیس وظیفش دستگیری مجرم هست دیگه آبروی رفته رو که نمیتونه به ما برگردونه.پس بهتره خودمون مواظب باشیم و عکس های خصوصی رو توی فضای مجازی نفرستیم.

      • بدون نام

        عزیزم کسی که عکسش تو فضای مجازی پخش میشه ابروش نرفته اونی که اینکارو کرده باید ابروش بره هرکسی شعور داشته باشه مسفهمه عکسای خصوصی مردم مایه ابروریزی نیست

      • بدون نام

        بي حيا ها و بي غيرت ها عكس هاي خصوصيشون رو نمايش عموم ميدن

    • بدون نام

      تو سایت آگهی کردن کلاهبرداری کردن چون مبلغش پایین بوده پلیس گفته بیخیال شو پرونده زیاده . خوب این حرف باعث رشد و تکثیر وفضای امنی میشه برای خلافکارا

    • بدون نام

      باشه میذاریم تو سروش که خیلی خیلی امنه

    • بدون نام

      تو سایت آگهی کردن کلاهبرداری کردن چون مبلغش پایین بوده پلیس گفته بیخیال شو پرونده زیاده . خوب این حرف باعث رشد و تکثیر وفضای امنی میشه برای خلافکارا

    • بدون نام

      تو سایت آگهی کردن کلاهبرداری کردن چون مبلغش پایین بوده پلیس گفته بیخیال شو پرونده زیاده . خوب این حرف باعث رشد و تکثیر وفضای امنی میشه برای خلافکارا

    • بدون نام

      اونی که تو این فضای مسموم ایران عکس خصوصی خانوادگی میذا ره حتا عکس پروفایل خیلی احمقه

    • بدون نام

      واقعا درسته گروه هايي كه ماله دوران مدرسه من توش عضو هستم عكس همه خانما عين سلبريتي ها تو مراسماي مهمه با كلي آرايش و لباساي باز
      ولي حالا تو گروهايي كه خارج از ايران عضوم يا عكس معمولي يا عكس طبيعت يا هيچي هست

    • بدون نام

      البته پلیس هم از روی همین عکسا معمولا قاتل و دزد خلافکارو پیدا کرده اگر عکس نذارن که دچار مشکل میشن

    • بدون نام

      پس کار پلیس چیه . پلیس اروپا و امریکا اسلحه رو آزاد گذاشته حواسش هست یه وقتایی حوادثی رخ میده اما باز آزاده چون قانون اساسی شون اینه . هیچ وقت پلیس شون نمیاد بگه عکس تو مجازی نذارین

    • setareh

      پس کار پلیس چیه ؟ بعدم به جایِ اینکارا باید فرهنگ سازی بشه !!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین هشدار، یک راهه به سوی فرهنگ سازی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج