۸۶۳۷۳۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

نمایندگان کنگره: ترامپ اخبار ایران را به ما نمی‌دهد

همزمان با بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا در روزهای اخیر، برخی نمایندگان کنگره ایالات متحده می‌گویند رئیس جمهوری آنها را در جریان تحولات و تصمیم‌های مربوط به ایران نمی‌گذارد.

یورو نیوز: همزمان با بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا در روزهای اخیر، برخی نمایندگان کنگره ایالات متحده می‌گویند رئیس جمهوری آنها را در جریان تحولات و تصمیم‌های مربوط به ایران نمی‌گذارد.

در این میان حتی برخی از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه گله کرده‌اند که در مورد تصمیم‌ها و اقدامات دولت در رابطه با مسئله ایران، به قدر کافی اطلاعات در اختیار آنها گذاشته نمی‌شود.

در پی اقدامات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، تنش میان تهران و واشنگتن به شدت افزایش یافت. اقدام دیگر آمریکا در تقویت حضور نظامی خود در منطقه و تهدید ایران به تعلیق برخی تعهدات خود در برجام، بر آتش این تنش افزوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بسیاری از نمایندگان کنگره از جمله شماری از هم‌حزبی‌های آقای ترامپ گفته‌اند که مایلند تا در نشست‌های محرمانه اطلاعاتی در مورد تهدیدهای خارجی و تصمیم‌های دولت به آنها داده شود. برخی نمایندگان دموکرات گفته‌اند که حتی جلسات اطلاع‌رسانی با مسئولان بلندپایه حتی اگر به صورت عمومی هم برگزار شود، سودمند خواهد بود.

دولت‌های قبلی آمریکا به طور مرتب کنگره را در جریان تصمیم‌های مهم خود در زمینه امنیت ملی قرار می‌دادند.

به نظر می‌رسد خبر جنجالی قصد آمریکا به اعزام ۱۲۰ هزار سرباز به منطقه خاورمیانه برای رویارویی با حمله اتمی ایران که دونالد ترامپ روز گذشته آن را تکذیب کرد، به طرح این انتقادها انجامیده باشد.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه هنگام خروج از محل کنگره در این زمینه به خبرنگاران گفت: «به نظرم همه ما نمایندگان را اینجا در طرف تاریک ماجرا نگه داشته‌اند. امیدوارم در مورد وضعیت حاضر به ما اطلاع‌رسانی شود.»

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات نیز خواستار آن شد که جلسه‌ای با حضور تمام اعضای کنگره برای اطلاع‌رسانی به آنان در این زمینه برگزار شود. با این حال یک دستیار خانم پلوسی به خبرگزاری رویترز گفته است که دولت آمریکا هنوز در مورد پذیرش یا رد چنین درخواستی اظهار نظر نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شانجانی

      لطفا نمایندگان کنگره امریکا اخبار مربوط به ایران را فقط از طریق .شبکه ماهواره ای ما.یعنی. PRESS.TV بصورت ۲۴ساعته وصددرصد رایگان مشاهده نمایند .و البته بدون سانسور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج