جاباما
۸۶۳۷۴۰
۱۴ نظر
۵۶۲۳
۱۴ نظر
۵۶۲۳
پ

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۳)

در سریال محبوب «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) بسیاری از شخصیت‌های سریال با آن چیزی که در مجموعه کتاب‌های جورج آر آر مارتین، «ترانه‌ای از یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire)، آمده تفاوت‌های کم یا زیاد دارند. گاهی اوقات به خاطر دلایل عملی یا روایی، تهیه کنندگان یا نویسندگان مجبور می‌شوند که ظاهر شخصیت‌های سریال را تغییر دهند.

برترین ها: انتخاب بازیگران می‌تواند موجب موفقیت یا ناکامی یک سریال شود و این موضوع زمانی که سریال یا فیلم مورد انتظار بر اساس یک مجموعه کتاب مشهور و پرطرفدار ساخته می‌شود اهمیت بسیار بیشتری می‌یابد. انتخاب بازیگر نامناسب برای هر نقش می‌تواند با واکنش منفی مخاطبان عصبانی مواجه شود که افکار منفی خود در مورد سریال یا فیلم شما را در سراسر اینترنت منتشر خواهند کرد.

وقتی که پای سریال محبوب «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) به میان می‌آید، بسیاری از شخصیت‌های سریال با آن چیزی که در مجموعه کتاب‌های جورج آر آر مارتین، «ترانه‌ای از یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire)، آمده تفاوت‌های کم یا زیاد دارند. گاهی اوقات به خاطر دلایل عملی یا روایی، تهیه کنندگان یا نویسندگان مجبور می‌شوند که ظاهر شخصیت‌های سریال را تغییر دهند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم تصاویری از شخصیت‌های سریال «بازی تاج و تخت» و نسخه‌ای از این شخصیت‌ها که در کتاب‌های مارتین توصیف شده را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا تفاوت این دو مشخص شود.

۲۱- رابرت برثیون

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۳)

مارک ادی انتخاب بی نقصی برای نقش شاه رابرت بود. تنها تفاوتی که او با شخصیت اصلی کتاب‌های مارتین دارد این است که در نسخه سریالی مو‌های سر و صورت رابرت ترکیبی از قهوه‌ای و خاکستری است در حالی که مارتین تاکید کرده اگر چه رابرت برثیون چاق بوده، اما موهایش کاملاً مشکی بوده اند. همچنین رابرت قد بسیار بلندی داشته و از بالا به بسیاری مردان نگاه می‌کرد که قد او را نزدیک به شخصیت هودور می‌توان تخمین زد، اما این موضوع در نسخه سریالی لحاظ نشده است.

توصیف مارتین از این شخصیت: از شبی که آن‌ها در پناهگاه سقوط کرده گریجوی‌ها در کنار یکدیگر ایستاده بودند، جایی که رابرت تسلیم شدن لرد شورشی را پذیرفته و ند پسر او، ثیون، را به عنوان گروگان و نگهبان با خود برده بود، شاه دستکم ۵۰ کیلوگرم چاق‌تر شده بود. ریشی به زبری و سیاهی سیم آهنی روی فکش قرار گرفته و چانه فرو رفته و گونه‌های افتاده اش را پوشانده بود، اما هیچ چیز نمی‌توانست شکم بزرگ یا دایره‌های تیره زیر چشم هایش را مخفی سازد.

مطابقت با شخصیت سریال: ۸ از ۱۰- در تصویر دستکاری شده کمی مو‌های او را سیاه‌تر کرده ایم تا شباهت بیشتری به ظاهر رابرت برثیون در کتاب‌های مارتین داشته باشد.

۲۲- کوهستان

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۳)

او غول پیکر، قوی و ترسناک است، اما کوهستانی که در سریال می‌بینیم با نسخه موجود در کتاب‌ها تفاوت دارد. سه بازیگر متفاوت در سریال «بازی تاج و تخت» نقش کوهستان را بازی کرده اند و هیچ کدام به توصیفی که از سر گرگور در کتاب‌ها آمده نزدیک نشده اند هر چند برای هر کارگردانی پیدا کردن بازیگری که با ساختار بدنی غیرمعمول کلیگین که گفته شده بیش از ۲۴۰ سانتیمتر قد و ۱۹۰ کیلوگرم وزن داشته بسیار دشوار است. کونان استیونز با ۲.۱۳ متر قد در فصل اول نقش این شخصیت را بازی کرد و بدنبال او یان وایت با ۲.۱۶ سانتیمتر قد در فصل دوم این نقش را بر عهده داشت. از فصل چهارم به بعد هافثور بیورنسون با حدود ۲.۱۰ سانتیمتر قد این نقش را ایفا کرد. اگر چه او کوتاه قامت‌ترین بازیگری است که در این نقش ظاهر می‌شود، اما از لحاظ ظاهری بیشتری شباهت را با کلیگین کتاب‌های مارتین دارد.

توصیف مارتین از این شخصیت: او بسیار غول پیکر بود، بزرگ‌ترین انسانی که ادارد استارک تا آن زمان دیده بود. رابرت برثیون و برادرانش همه مردان درشت جثه‌ای بودند، سگ شکاری هم همینطور، و در وینترفل نیز یک اصطبل دار شیرین عقل نیز به نام هودور بود که در مقایسه با او همه این افراد کوتوله به نظر می‌رسیدند. اما شوالیه‌ای که او را کوهی که می‌تازد می‌نامیدند از هودور نیز بلندتر بود. او بیش از ۲۱۵ سانتیمتر قد داشت با شانه‌هایی بزرگ و بازو‌هایی به کلفتی تنه درختان کوچک... در وسط میدان، سر گرگور کلیگین خود را آزاد کرده و با خشم روی پاهایش ایستاد. کلاهخودش را برداشته و آن را به زمین کوبید. صورتش از خشم سیاه شده و موهایش روی چشم هایش افتاده بود.

او تقریباً ۲۴۰ سانتیمتر قد داشته و باید حدود ۱۹۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، تماماً عضله. او به خوبی با هر دو دستش شمشیر می‌زند، اما تنها به یک دست برای نگه داشتن آن نیاز دارد. گفته می‌شود که او با یک ضربه مردانی را به دو نیم تقسیم کرده است. زره او آن قدر سنگین است که هیچ مرد معمولی توان تحمل وزن آن را ندارد چه برسد به این که بتواند در درون آن حرکت هم بکند.

مطابقت با شخصیت سریال : ۶ از ۱۰- کمی هافثور بیورنسون را عضلانی‌تر کرده ایم تا بازوهایش شباهت بیشتری با کنده درخت داشته باشد. همچنین مو‌های او باید آن قدر بلند شود که روی چشم هایش بیفتند.

۲۳-ییگریت

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۳)

رُز لزلی احتمالاً به ما خواهد گفت که چیزی نمی‌دانیم، اما اگر سازندگان سریال به شخصیت ییگریتی که در کتاب‌ها به تصویر کشیده شده متعهد می‌ماندند باید بگوییم که لزلی بسیار زیباتر از ییگریت می‌بود. مانند مورد برین اهل تارث، سازندگان سریال یک بانوی بلوند زیبا را برای ایفای نقش یک دختری که در نوشته‌های مارتین زیبایی چندانی نداشت انتخاب کردند.

توصیف مارتین از این شخصیت: مو‌های ییگریت چنان در هم تنیده شده بود که جان اسنو وسوسه شد بپرسد آیا موهایش را با تغییر فصول شانه می‌کند یا خیر. او می‌دانست که در بارگاه یک لرد این دخترک چیزی غیر از یک دختر رعیت انگاشته نمی‌شد. او یک صورت رعیتی گرد، بینی کوچک و دندان‌هایی کمی نامرتب داشت و چشم هایش بسیار لوچ بودند.

مطابقت با شخصیت سریال: ۶ از ۱۰- مو‌های ییگریت را کمی آتشی‌تر کرده ایم و تغییراتی نیز در صورتش داده ایم، خط فکی گرد، بینی رو به بالا، دندان‌های نامرتب و چشم‌هایی دور از هم.

۲۴-سرسی لنیستر

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۳)

ایفای نقش سرسی لنیستر توسط لنا هیدی چنان تاثیرگذار و بی نقص بوده که تصور هر بازیگر دیگری در این نقش غیرممکن به نظر می‌رسد. با این وجود تفاوت‌هایی بین سرسی کتاب‌ها و سرسی سریال دیده می‌شود. در کتاب‌ها با افزایش فشار و استرس، سرسی بیش از پیش و تقریباً دائماً در حال میگساری است. با این مقدار باده نوشی بدون شک افزایش وزن نیز خواهد آمد که باعث می‌شود بسیاری از لباس‌های بلند قدیمی اش دیگر برای او مناسب نباشند.

توصیف مارتین از این شخصیت: او به همان زیبایی بود که مردان می‌گفتند. یک تاج جواهر نشان در میان مو‌های طلایی بلندش می‌درخشید و زمرد‌های سبز تاج به خوبی با رنگ سبز چشم هایش هماهنگی داشت.

مطابقت با شخصیت سریال: ۷ از ۱۰- در تصویر دستکاری شده چشم‌های سرسی را کمی روشن‌تر کرده تا به زمرد سبز بگراید و موهایش را نیز برای شباهت بیشتر با بلوند کمر رنگ‌تر و دقیق تری که در فصول قبلی داشت همخوانی بیشتری داشته باشد. همچنین برای اینکه افزایش وزنش در اثر میگساری را نشان دهیم صورت او را گرد‌تر و تپل‌تر کرده ایم.

۲۵- سمیول تارلی

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۳)

جان بردلی ظاهر تپل سمیول تارلی را به خوبی داراست، اما شباهت بسیاری با سمیول رمان‌ها ندارد. سمیول نسخه رمان‌ها مو‌های صورتش را اصلاح می‌کرد، رنگ چشم هایش روشن بود و کمی چاق‌تر از بردلی به نظر می‌رسید.

توصیف مارتین از این شخصیت: جان برگشت. از بین شکاف چشم کلاهخودش، نظاره گر چاق‌ترین پسری شد که تاکنون دیده بود، ایستاده در آستانه اسلحه خانه. بر اساس ظاهرش شاید ۱۲۵ کیلوگرم وزن می‌داشت. یقه خز قلابدوزی شده شنلش زیر چانه اش گم شده بود. چشمان بیرنگش در صورت بسیار گرد شبیه ماهش به شکلی عصبی تکان می‌خوردند و انگشتان گوشتالو و عرق کرده اش روی نیم تنه خزدارش خشک شده بودند.

مطابقت با شخصیت سریال: ۷ از ۱۰- در تصویر سمت راست ریش‌های کم پشت و سبیل دسته جاروبی که سمیول برای ۶ فصل داشت را برداشته و صورتش را کاملاً اصلاح کرده ایم. همچنین رنگ چشم هایش را کمی روشن‌تر کرده و از قهوه‌ای به سایه‌ای از خاکستری تبدیل کرده ایم. صورتش را چاق‌تر کرده ایم تا شبیه شخصیتی که دستکم ۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر از آنچه که در سریال می‌بینیم به نظر برسد.

۲۶- لیتل فینگر

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۳)

وقتی شخصیت لیتل فینگر یا لرد بیلیش سریال «بازی تاج و تخت» را با نسخه کتاب‌های مارتین مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که از ریش نوک تیز و بزی خبری نیست و مو‌های او بیشتر خاکستری ترسیم شده اند. او تنها ۳۰ سال سن دارد. اما بعد از خواندن دقیق‌تر کتاب‌ها متوجه می‌شویم که مو‌های لیتل فینگر خیلی زود سفید خاکستری شده اند.

توصیف مارتین از این شخصیت: پتیر بیلیش یک پسربچه ریز بود و اکنون به یک مرد کوچک تبدیل شده بود که چند سانتیمتری از کاتلین کوتاه‌تر بود، لاغر و فرز، با همان ویژگی‌های زیرکانه‌ای که به یاد داشت و همان چشم‌های سبز-خاکستری خندان همیشگی. اکنون کمی ریش نوک تیز روی چانه خود داشت و رشته‌هایی از مو‌های نقره‌ای در میان مو‌های تیره سرش دیده می‌شد، هر چند هنوز هم به ۳۰ سالگی اش نرسیده بود. این مو‌ها با سنجاق نقره‌ای مرغ مقلدی که یقه عبایش را با آن بسته بود متناسب بودند.

مطابقت با شخصیت سریال: ۹ از ۱۰- تفاوت زیادی میان لیتل فینگر سریال و نسخه کتابی دیده نمی‌شود به همین دلیل تنها کمی ریش بزی به صورت لیتل فینگر سریال اضافه کرده ایم.

۲۷- جان اسنو

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۳)

انتخاب کیت هرینگتون برای نقش جان اسنو نیز بهترین انتخاب تیم انتخاب بازیگران «بازی تاج و تخت» برای این نقش بوده است. در فصول ابتدایی او ریشی بسیار کم پشت و پسرانه دارد و پس از اینکه از پسرانگی به مردانگی وارد می‌شود مو‌های صورتش ضخیم‌تر و پرتر می‌شوند. برخی از طرفداران سریال از موی سر و ریش پیچ دار جان اسنو شکایت کرده اند، اما بررسی دقیق کتاب‌های مارتین نشان می‌دهد که بافت و طول مو‌های این شخصیت در کتاب‌های مارتین مشخص نشده است. اگر چه در کتاب‌ها و در گفته‌های یکی از وحشی‌ها با گونه‌های بدون موی او اشاره می‌شود، اما این موضوع نمی‌تواند داشتن ریش در جان اسنو سریال را نادرست جلوه دهد.

توصیف مارتین از این شخصیت: چشم‌های جان قهوه‌ای بسیار تیره بود که مشکی به نظر می‌رسید، اما چیز‌هایی بود که آن‌ها نمی‌دیدند. او هم سن راب بود، اما شباهتی به هم نداشتند. جان لاغرتر و راب عضلانی‌تر بود، راب مو‌هایی سیاه و چهره‌ای باابهت و دوست داشتنی داشت در حالی که برادر ناتنی اش قوی و سریع بود.

مطابقت با شخصیت سریال: ۹ از ۱۰- تنها تغییری که در ظاهر جان اسنو اعمال کرده ایم این بوده که جوان‌تر به نظر برسد، رنگ چشم هایش را از قهوه‌ای تیره به خاکستری تیره تغییر داده و کمی مو‌های سرش را روشن‌تر کرده ایم.

۲۸- آریا استارک

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۳)

ظاهر مایسی ویلیامز در نقش آریا استارک تقریباً همانی است که در کتاب‌های مارتین توصیف شده است با همان رنگ مو، رنگ چشم و صورت آرام. سازندگان سریال تصمیم گرفتند که سن فرزندان استارک را در نسخه سریالی چند سالی بزرگ‌تر نشان دهند و بدین ترتیب او باید در فصل اول ۹ سال سن می‌داشت در حالی که می‌بینیم او در ابتدای داستان «بازی تاج و تخت» ۱۲ سال سن دارد.

توصیف مارتین از این شخصیت: آریا به پدر لردشان رفته بود. مو‌های سرش قهوه‌ای تیره بود و صورتش نیز بلند و آرام... «لیانا باید یک شمشیر همراه می‌داشت اگر پدرم اجازه می‌داد. تو گاهی مرا به یاد او می‌اندازی. حتی شباهت زیادی به او داری».

مطابقت با شخصیت سریال: ۹ از ۱۰- از آنجایی که سن آریا استارک در سریال بیشتر شده او در انتهای کتاب‌های رقص با اژدهایان باید ۱۱ یا ۱۲ ساله باشد و برای جوان‌تر کردن صورتش کمی آن را تغییر داده ایم. کمی هم صورتش را کشیده ایم تا شباهت بیشتری با آن چه که در کتاب‌ها آمده داشته باشد.

۲۹- میساندی

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۳)

اگر چه ناتالی امانوئل گزینه بی نقصی برای شخصیت میساندی به نظر می‌رسد، اما سازندگان سریال برای این که رابطه‌ای عاشقانه بین او و کرم خاکستری ایجاد کنند کمی سن او را بیشتر از کتاب‌ها جلوه داده اند که دستکم چند سالی از دنریس و فرزندان استارک بزرگ‌تر و البته غیرقابل قبول است. علاوه بر این، توصیفات فیزیک میساندی، جزیره محل زندگی اش و دین صلح جویشان ظاهراً به منطقه‌ای در جنوب شرق آسیا شباهت دارد. همچنین آسیایی‌ها می‌توانند پوستی تیره داشته باشند.

توصیف مارتین از این شخصیت: دخترک زبان معمول را به خوبی صحبت می‌کرد، آن هم برای کسی که هیچگاه در وستروس نبوده است. بیش از ۱۰ سال سن نداشت، با صورتی صاف و گرد، پوست تیره، و چشم‌های طلایی مردمان ناث. مردم صلح جو، مردمانش با این نام شناخته می‌شدند.

مطابقت با شخصیت سریال: ۳ از ۱۰- صورت او را برای شباهت با نسخه کتابی به کلی تغییر داده ایم و خط آرواره او را گرد‌تر و کودکانه‌تر کرده ایم تا به دختری از جنوب شرق آسیا شبیه‌تر باشد. همچنین کمی روی چشم هایش کار کرده ایم تا طلایی‌تر به نظر برسند.

۳۰- گیلی

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۳)

گیلی باید بسیار جوان‌تر از آن چه که در سریال می‌بینیم می‌بود. او قرار بود یک دختر نوجوان باشد و اگر چه هانا ماری چهره و شخصیت معصوم این دختر جوان را به خوبی به تصویر می‌کشد، اما صورت یک بازیگر ۲۷ ساله به هیچ عنوان به یک دختر نوجوان شباهت ندارد. همچنین دندان‌های بالای ماری کمی بیرون زده اند، اما چنین ویژگی در توصیفات مارتین از این دختر دیده نمی‌شود.

توصیف مارتین از این شخصیت: زن با چشم‌های نگران به آن‌ها نگاه می‌کرد. از آنچه که در نگاه اول به نظر می‌رسید جوان‌تر بود. حدس می‌زد دختری ۱۵ یا ۱۶ ساله باشد، مو‌های تیره اش زیر باران روی صورت نحیفش افتاده بودند و پا‌های برهنه اش تا مچ در گل و لای بود.

گیلی مو‌هایی تیره داشت و لاغر اندام بود با چشم‌های قهوه‌ای بزرگ یک خرگوش. لایه‌های عبای کهنه سم او را در خود بلعید و نیمی از صورتش پشت کلاه آن پنهان شد، اما همچنان می‌لرزید. صورتش پریده و وحشت زده به نظر می‌رسید.

مطابقت با شخصیت سریال: ۸ از ۱۰- برای نزدیک کردن شخصیت گیلی با آنچه در کتاب‌های ماریتن آمده پف‌های زیر چشم و چروک‌های دور بینی و دهانش را برداشته ایم. همچنین صورتی باریک‌تر و لاغرتر به او داده ایم و در ادامه با اصلاح بیرون زدگی دندانش، کمی چشم‌های بزرگ قهوه ایش را نیز بزرگ‌تر کرده ایم.

منبع: looper

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشتید خودتون رو با این بازی تاج و تخت !!!!!!

    • بدون نام

      فکر میکنم رز لزلی خودش نمیخواسته شبیه کتاب باشه !

    • بدون نام

      من اصلا تابحال این سریالو ندیدم بنظورتون ارزش این همه تعریف رو داره و دانلودش کنم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دارهههههههه

      • یلدا

        نچ نه نداره...وقتتو تلف نکن..شاید برای سرگرمی بد نباشه اما اصلا درک نمیکنم طرفدارانشو

      • بدون نام

        از فصل ۱ تا ۷ بله اما فصل ۸ که فصل آخره نه

      • بدون نام

        اصلااااا امروزمن قسمت اخرش دیدم انقدر بدتموم شد ک همش دارم میگم کاش از اول وقتم براش نمیذاشتم

      • محمد مهدایان

        تا قبل از فصل ۸ فوق العاده

      • Sona

        چرته

      • بدون نام

        من کامل دارم سریال رو
        ولی فقط نیمساعت اول رو دیدم خوشم نیومد

      • :)

        بستگی ب سلیقه ها داره

    • mahsa

      چطوری جان موهاش قهوه ایه درحالی که پدرش موهاش سفیده و مادرش موهاش سیاه؟؟

    • بدون نام

      دو فصل اول عالی بود دو فصل آخر گند زد

    • Nazanin14

      سلام... برترین ها چرا در مورد محصولات تراریخته که باعث سرطان های مختلف ، ناباروری ها و انواع بیماری های مزمن میشه مطلب نمیزاری فقط اخبار زرد مثل مطلب در مورد تاج و تخت که 90 درصد مردم نگاه نمی کنند میزاری... اگه جان و سلامتی مردم برات مهمه، اون ها رو اگاه کن و این قدر مطالبی که براشون فایده نداره به خوردشون نده.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج