۸۶۳۸۷۷
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

پشت‌پرده تاخیر در اجرای طرح رمزهای یکبارمصرف

بانک ها برای اجرای طرح رمز‌های یکبار مصرف، در نظر داشتند کارمزد ۲۰ هزار تومانی بگیرند که بانک مرکزی مانع این کار شد.

خبرگزاری تسنیم: طرح رمزهای‌ یکبارمصرف بانکی، که بنا بود طبق بخشنامه بانک مرکزی از ابتدای خردادماه سال جاری در سیستم پرداخت عملیاتی شود، با تصمیم بانک مرکزی به تأخیر افتاد.

البته عقب نشینی بانک مرکزی از این طرح دائمی نیست و به بانک‌ها اعلام کرده که باید مشوق‌هایی را در نظر بگیرند تا مشتریان پرریسک برای دریافت رمزهای یکبارمصرف به شعب مراجعه کنند.

هدف بانک مرکزی از اجرای این طرح، برقراری امنیت در معاملات غیر کارتی و جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی است؛ بانک مرکزی معتقد است با این طرح می تواند از درصد کلاهبرداری اینترنتی بکاهد.

اما نکته مهمی که در پشت پرده اجرای این طرح وجود دارد در موضوعی است که بانک مرکزی بارها به آن تأکید کرده است؛ بانک مرکزی در اطلاعیه‌های مختلف تاکید داشت که استفاده از رمزهای یکبار مصرف خدمتی است کاملاً رایگان و مردم نباید پولی بابت آن بپردازند.

این تصمیم البته در ابتدا با مخالفت بانک‌ها همراه بوده است؛ بانک‌ها در ابتدا اصرار داشتند که از هر مشتری بابت ارائه رمزهای یکبارمصرف کارمزد دریافت کنند.

کارمزد پیشنهادی بانک‌ها بابت رمزهای یکبار مصرف، ۲۰ هزار تومان بود؛ در شبکه بانکی الان ۸۰ میلیون کارت بانکی فعال و دارای تراکنش موجود است؛ اگر بنا بود بانک‌ها بابت رمزهای یکبار مصرف کارمزد دریافت کنند، عملاً سودی معادل یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان را به جیب می زدند.

نکته مهم اما مخالفت بانک مرکزی با این خواسته ی بانک‌هاست؛ اطلاعات رسیده حکایت از آن دارد که درخواست بانک ها روی میز رئیس کل بانک مرکزی هم قرار گرفته ولی همتی با آن مخالفت جدی کرده است.

گفتنی است، علت تأخیر در اجرای طرح رمزهای یکبارمصرف، تلاش بانک‌ها برای دریافت کارمزد نیست؛ بلکه فراهم نبودن برخی زیرساخت‌های لازم و اختلال در اپلیکیشن های بانک‌ها در گوشی‌های آیفون و ... جزو دلایل تأخیر در اجرای طرح است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان کارمزد نمی گیرید ولی بزار دو ماه بگذره ببین چه پدری از مردم در میاری خدا شماها را لعنت کنه شما برای هر پیام مبلغی برمی دارید ضمن اینکه سالیانه مبلغی هم از حسابها برداشت می کنید پس سود پول که واسه هیچ اونجا گذاشتتم چه می شود

    • بدون نام

      بانکها که بابت هر کاری فقط کارمزد میگیرن ،سیر نمیشن

    • نگران

      همتی هم شل میشه صبر کن. ۱۶۰۰ میلیارد پول مفتی از مردم به بهانه الکی کنده بشه بشکن زدن داره.مردم به این دزدیهای متعارف عادت کردن

    • بدون نام

      نیازی به رمز یکبار مصرف نیست کافیست با کدگذاری رمز و استفاده از کیبورد مجازی امنیت رمز ایستا تقویت گردد.
      طاهراً اینکار بانک مرکزی دکون جدیده!!!
      متأسفانه بانک مرکزی با بخشنامه های جورواجور حق مشتریان را ضایع میکنه! مثلاً بانکها پول نقد نمی دهند تا مشتری مجبوره و دریافت چک بشه! یا انتقال پایا و ساتنا را از نیم ساعت به آخر وقت اداری کشانده تا مشتری نتواند به موقع به پولش دسترسی پیدا کنه!!!!!

    • بدون نام

      این باشه هر طرحی رو که در این روز ها ارائه می گردد در پس های آن چپ و عده‌ای از جیب مردم می باشد واقعاً دیگر به همه چیز آدم شک می‌کند به طور مثال بانک عجیب مردم شهرداری بابت طرح ترافیک و زوج و فرد از جیب مردم به کجا میرویم خجالت بکشید .

    • بدون نام

      مردم نون ندارن بخورن سیاه بازی بس است آقایون دلتی ها

    • بدون نام

      همه باهم کمر به خالی تر کردن جیب مردم بستن. بابا! ته جیب ما مردم عادی چندتا دونه شپش دارن پشتک وارو می زنن، اگه خواستینشون در خدمتیم

    • بدون نام

      بانکها واقعا زالو یند و خون مردم را می مکند

    • بدون نام

      اینا دزدن ومردم بدبخت ایرانو دربدر فرض کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج