۸۶۳۹۰۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

وزارت خارجه انگلیس وارد فاز بحران شد

اسکای نیوز روز چهارشنبه گزارش داد که وزارت خارجه انگلیس به دلیل افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس وارد فاز بحران شده است.

خبرگزاری ایرنا: اسکای نیوز روز چهارشنبه گزارش داد که وزارت خارجه انگلیس به دلیل افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس وارد فاز بحران شده است.

«فاز بحران» به گزارش اسکای نیوز، مرحله‌ای است که به افزایش تعداد کارکنان وزارت خارجه برای رصد دقیق و ۲۴ ساعته تحولات منجر می‌شود.

یک منبع وزارت خارجه انگلیس به اسکای نیوز گفته، بحران خاورمیانه که طی آن آمریکا و متحدش عربستان علیه ایران جبهه گرفته‌اند ' وضعیت سیاسی و دیپلماتیک پیچیده‌ای است که بایستی به‌دقت توسط انگلیس مدیریت شود.'
وی گفت که انگلیس بین انتظار آمریکا برای حمایت از این کشور و اتحادیه اروپای دو دل بوده و گرفتار شده است. این دیپلمات انگلیسی افزود: باید اقدامات محتاطانه‌ای را برای کاهش ریسک ناشی از احتمال افزایش تنش‌ها صورت داد.
منبع دیگری هم به اسکای نیوز گفته است که تعداد نیروهای وزارت خارجه که روی مساله ایران متمرکزشده‌اند به میزان ۵ نفر افزایش‌یافته است.

هم‌زمان با اعزام نیروهای آمریکایی به خلیج‌فارس و راه انداختن جنگ روانی رسانه‌های غربی برای آنچه درگیری احتمالی نظامی میان ایران و آمریکا می‌خوانند، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس دیروز در نشستی با خبرنگاران، نمایندگان شبکه‌های تلویزیونی و پژوهشگران اندیشکده های انگلیسی تصریح کرد ایران برای هر وضعیتی خودش را آماده کرده، اما تحلیل ما این است که جنگ اتفاق نمی‌افتد و این تحلیل جدی ما به دلیل شرایط آمریکا و قوتی است که ایران در منطقه دارد.

وی تصریح کرد:ما اینک در شرایط باثباتی در منطقه هستیم، اما این باعث نمی‌شود که خودمان را آماده شرایط مختلف نکنیم. قطعاً نیروهای مسلح ما و تمام دولت مصمم هستند که خودشان را برای هر شرایطی آماده کنند . بنابر این امیدواریم که آن‌ها نخواهند اراده ایران را به آزمایش بگذارند ، چون ایران چندین بار اراده خودش را به جدیت نشان داده که اگر بخواهند با فضاسازی پیش بروند وبعد این فضاسازی‌ها را به مسائل واقعی درصحنه منتقل کنند، قطعاً ایران واکنش‌های شدیدی نشان خواهد داد ومن فکر می‌کنم این‌ها نباید این توهم را داشته باشند که ایران از منافع خودش عقب‌ نشینی می‌کند.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به اینکه ایران پس از خروج آمریکا از برجام با فداکاری و صبر، مسئولیت حفظ این توافق بین‌المللی را به دوش کشیده است، تصمیم جدید تهران برای کاهش تعهدات برجامی اش را اقدامی 'جدی' توصیف و تصریح کرد: زمان وعده‌های سیاسی اروپا به پایان رسیده و آنها برای حفظ برجام باید مایه بگذارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      الکی فاز میدید.
      اون که تکذیب شد.
      آمریکا نیرو نیاورده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج