۸۶۴۶۳۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

وست‌فالن دوباره ترسناک می‌شود

دورتموند در هیچ دیدار خانگی این فصل کمتر از ۲ گل نزد.

وبسایت نود: در هفته پایانی رقابت های بوندسلیگا شنبه بوروسیا دورتموند در بوروسیا پارک مهمان گلادباخ خواهد بود تا آخرین امیدهای خود را برای فتح بوندسلیگا جست و جو کند.

دورتموند در شرایطی گام به هفته پایانی می‌گذارد که با ۷۳ امتیاز، فاصله ای ۲ امتیازی با بایرن مونیخ صدرنشین دارد و با توجه به تفاضل گل بهتر بایرن (۵۲ در مقابل ۳۵) دورتموند باید امیدوار به شکست بایرن در مقابل آینتراخت فرانکفورت باشد تا آنگاه با برتری مقابل گلادباخ قهرمانی خود را جشن گیرد. البته این را هم باید در نظر داشت که حریف روز شنبه دورتموند، گلادباخی است که خود در رده چهارم شرایط حساسی برای صعود به لیگ قهرمانان دارد و برای حفظ این رده، نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز این نبرد خواهد داشت.

وست‌فالن دوباره ترسناک می‌شود

بازی های خانگی دورتموند هفته گذشته به پایان رسید و زنبور ها توانستند به لطف گل ماریو گوتزه در وقت های اضافه، با برتری 3-2 مقابل فورتونا دوسلدورف وداع شیرینی با هواداران خود در سیگنال ایدونا پارک در فصل 19-2018 داشته باشند. اما دورتموند با به ثمر رساندن 3 گل در این مسابقه، موفق به ثبت یک رکورد جدید در بوندسلیگا شد.

به نقل از فیفا، دورتموند با این دستاورد به نخستین تیم تاریخ 56 ساله بوندسلیگا تبدیل شد که موفق شده در تک تک بازی های خانگی‌اش، حداقل 2 بار گلزنی کند. این یعنی شاگردان لوسین فاوره در هیچ دیدار خانگی کمتر از 2 بار موفق به گلزنی نشدند. جالب آن که دورتموند در 17 مسابقه خانگی خود 2 تساوی و یک باخت را هم تجربه کرد اما این نتایج هم در شرایطی به دست آمد که دورتموند 2 گل یا بیشتر به ثمر رسانده بود. (تساوی های 2-2 مقابل هرتابرلین و 3-3 مقابل هوفن‌هایم و شکست 4-2 مقابل شالکه)

شاگردان فاوره در 14 مسابقه دیگر خانگی نیز پیروز بودند که نتایج آن ها به این شرح است: 4-1 مقابل لایپزیش، 3-1 مقابل آینتراخت، 7-0 مقابل نورنبرگ، 4-3 مقابل آگسبورگ، 3-2 مقابل بایرن مونیخ، 2-0 مقابل فرایبورگ، 2-1 مقابل وردربرمن، 2-1 مقابل گلادباخ، 5-1 مقابل هانوفر، 3-2 مقابل لورکوزن، 3-1 مقابل اشتوتگارت، 2-0 مقابل وولفسبورگ، 2-1 مقابل ماینز و 3-2 مقابل دوسلدورف.

به ثمر رساندن 52 گل در این 17 مسابقه به این معناست که دورتموند به شکل میانگین در هر بازی خانگی بیش از 3 بار دروازه رقبای خود را گشوده است. البته با دریافت 25 گل، دورتموند وضعیت خوبی در این زمینه ندارد و تعداد گل های دریافتی آن ها در بازی های خارج از خانه، کمتر از این تعداد بوده است! (19 گل)

دورتموند در 21 هفته از فصل 19-2018 صدرنشین بود اما شاید اگر تساوی هفته قبل بایرن مقابل لایپزیش نبود، این تیم اکنون هیچ امیدی به قهرمانی در هفته پایانی نداشت. شاید دورتموندی ها باید دلیل این عقب ماندگی را در شکست 5-0 روز 6 آپریل مقابل بایرن مونیخ جست و جو کنند، وقتی در مهم ترین بزنگاه ممکن کم آوردند و بازی، و شاید قهرمانی، را در همان دقیقه 43 (زمانی که نتیجه 4-0 شد) تسلیم بایرن کواچ کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج