جاباما
۸۶۴۶۵۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

مناطق ویژه برای فروش مواد مخدر در پارک برلین

هدف از چنین اقدامی ممانعت از رویارویی بین مصرف‌‌کنندگان مواد مخدر و بازدید کنندگان از پارک بویژه والدین و کودکانشان عنوان شده است.

یورونیوز: مدیر جدید پارک برلین با ترسیم خطوط صورتی در مناطقی از این پارک، بخش‌هایی ویژه برای فروشندگان مواد مخدر در نظر گرفته است.

هدف از چنین اقدامی ممانعت از رویارویی بین مصرف‌‌کنندگان مواد مخدر و بازدید کنندگان از پارک بویژه والدین و کودکانشان عنوان شده است.

در پی اقدام چنگیز دمیرچی مدیر پارک گلریتزا برلین، احزاب اپوزیسیون و گروههای از مردم این تصمیم را به شدت محکوم کردند. آنها می گویند که این اقدام به معنای آنست که اجازه دهیم جرایم سازمان یافته بطور علنی وجود داشته باشد.

بورکارد دریگر، سیاستمدار از حزب دموکرات مسیحی آلمان در واکنش به این تصمیم گفته است: «بجای مبارزه با جرایم مرتبط با مواد مخدر، قاچاق مواد مخدر در حال حاضر سازمان یافته شده است.» او همچنین گفته است که این تصمیم، قدمی به سمت قانونی شدن فروش مواد مخدر نیست.

در سالهای گذشته پارک گلریتزا برلین با مشکل مواد مخدر در خبرها شناخته شده است و مسئولان شهر در این سالها بحث‌های زیادی برای حل این مشکل داشته‌اند که تاکنون به راه‌حلی منجر نشده بود.

در پی ترسیم مستطیل‌های صورتی در پارک برای فروشندگان مواد مخدر، مقامات منطقه فریدرایشسهاین-کرویتسبرگ برلین به سرعت خود را از این ماجرا کنار کشیدند. سالا لوهمان، سخنگوی این منطقه به یورونیوز گفت: «ترسیم این خطوط، راه حل نامناسبی برای بهبود شرایط در این پارک نیست و ما قصد نداریم فروش مواد مخدر را قانونی کنیم.»

با انتشار این خبر، بسیاری از برلینی‌ها ابتدا فکر کردند که این نوعی جوک است یا چیزی شبیه چیدمان هنری است.

کریستف از ساکنان برلین گفته است که ابتدا فکر می کرده این اقدام نوعی کار هنری است اما اینکه مسئولان این روش را برای حل مشکل مواد مخدر پیشنهاد کرده باشند، تمسخرآور است.

یک مرد ۴۵ ساله هم می گوید که او اغلب با دخترش به این پارک می آید اما تجربه منفی‌ نداشته است اما دوست‌دخترش شاکی است که فروشندگان مواد مخدر به کرات به او پیشنهاد خرید مواد می‌دهند.

یک شهروند دیگر برلینی هم می گوید که مشکل فروش مواد مخدر به دلیل شرایط دشوار زندگی است و برای برخی نداشتن اجازه قانونی کار باعث رو آوردن به فروش مواد مخدر می شود.

گفتگوی یورونیوز با برخی از فروشندگان مواد در این پارک نشان می دهد که نداشتن اجازه قانونی کار یکی از علت‌های روی آوردن به این تجارت مجرمانه است.

یکی از فروشندگان گفته است: «ما هیچکدام نمی خواهیم مواد مخدر بفروشیم.»

از سال ۲۰۱۶ سختگیری پلیس نسبت به فروشندگان مواد مخدر بیشتر شده اما مشکل حل نشده است.

با این حال بسیاری از کسانی که به این پارک می آیند می گویند که حضور پلیس در پارک ناخوشایندتر از حضور فروشندگان مواد مخدر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج