جاباما
۸۶۴۷۷۲
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

پروانه‌ها تا کی مهمان تهران هستند؟

یک استاد زیست‌شناسی و حشره‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: پروانه‌ها نسبت به افزایش دما حساس هستند و به‌تدریج با گرم شدن هوا طی روزهای ابتدایی خرداد ماه از تعداد آن‌ها در شهر کاسته می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: یک استاد زیست‌شناسی و حشره‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: پروانه‌ها نسبت به افزایش دما حساس هستند و به‌تدریج با گرم شدن هوا طی روزهای ابتدایی خرداد ماه از تعداد آن‌ها در شهر کاسته می‌شود.

تهران این روزها پر شده از پروانه‌هایی نارنجی رنگی که از گونه Vanessa cardui هستند و به گفته کارشناسان خطری برای محیط زیست و کشاورزی ندارند.

شاهرخ پاشایی‌راد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی امسال، کاهش دما در فروردین و اردیبهشت و افزایش بارش‌ها سبب حضور این پروانه‌ها در شهر تهران شده است، اظهارکرد: پوشش گیاهی در اطراف شهر تهران نیز امسال به دلیل شرایط مساعد جوی رشد خوبی کرده و این عامل سبب ایجاد فضایی مناسب برای زادآوری و تغذیه پروانه‌ها شده است.

این استاد زیست شناسی و حشره‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: پروانه‌هایی کمی وجود دارند که مهاجر باشند بنابراین نمی‌توان گفت که پروانه‌های تهران از نوع مهاجران هستند چنانچه هر سال شرایط دمایی و پوشش گیاهی در تهران مساعد بود می‌توانستیم شاهد حضور این پروانه‌ها باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه این نوع از پروانه‌ها برای مردم و کشاورزی آسیبی به همراه ندارد، گفت: این پروانه‌ها می‌توانند به عنوان طعمه برای پرندگان و سایر حشرات دیگر شهری باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صنم

      این پروانه ها خیلی زیبا و ظاهراً بی آزار هستند.

    • بدون نام

      مگه عمرشون 2هفته ای نیست؟؟؟

    • بدون نام

      خیلی باعث خوشحالی بچه ها شده است .

      پاسخ ها

      • شانجانی

        چون ما میهمان‌ نواز هستیم ‌.و میهمان هم حبیب خداست .این میهمان های نا خوانده .میتوانند .تا هر زمانی که خواستند .میتوانند در تهران .وبهترین هتل ها اقامت داشته باشند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج