۸۶۴۸۷۹
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

قیمت مسکن دوباره از آگهی‌ها حذف شد

پس از چند روز که قیمت مسکن در آگهی سایت‌های اینترنتی درج شد، مجدداً سایت‌ها اقدام به حذف قیمت کردند و آگهی‌ها با عنوان توافقی منتشر می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: پس از چند روز که قیمت مسکن در آگهی سایت‌های اینترنتی درج شد، مجدداً سایت‌ها اقدام به حذف قیمت کردند و آگهی‌ها با عنوان توافقی منتشر می‌شود.

روز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ به دستور دادستانی قیمت مسکن و خودرو از آگهی سایت‌ها حذف و مجدداً روز ۲۱ اردیبهشت ابتدا قیمت به آگهی‌های املاک و سپس به خودرو بازگشت. امروز یک بار دیگر قیمت‌ها حذف شده است. البته در توضیحات بعضی آگهی‌ها هنوز قیمت دیده می‌شود. جلسه‌ای به همین منظور با حضور مدیران سایت‌های اینترنتی در حال برگزاری است. تا لحظه ارسال این خبر علت برداشته شدن قیمت از سوی پلیس فتا و مرجع دیگری اعلام نشده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در این خصوص اظهار کرد: دادستانی چند روز قبل که موافقت کرد قیمت‌ها مجدداً به سایت‌ها برگردد این مساله را مشروط به اعلام قیمت بر اساس معاملات قطعی کرد که در واقع قیمت‌ها حقیقی باشد. اما می‌بینیم که بعضاً قیمت‌های اعلامی، بالاست. قرار شد سایت املاک و مستغلات به عنوان مرجع مورد استفاده قرار گیرد که باید مقداری تقویت شود.

مصطفی‌قلی خسروی افزود: معتقدیم که قیمت باید از آگهی‌ها حذف شود؛ زیرا از زمانی که قیمت برداشته شد شاهد آرامش و ثبات بازار بودیم. درج قیمت پیشنهادی به طور دائم منجر به رقابت کاذب در بازار مسکن می‌شود؛ در حالی که سایت املاک و مستغلات و هم‌چنین کد رهگیری می‌تواند، شفافیت بازار مسکن را افزایش دهد که امیدواریم تمامی دستگاه‌های مرتبط با ما در این زمینه همکاری کنند.

خسروی درباره در پاسخ به این سوال که آیا توافقاتی از طرف اتحادیه با بعضی سایت‌ها صورت گرفته یا خیر؟ گفت: هیچ توافق یا تفاهم‌نامه‌ای بین اتحادیه املاک و سایت‌های اینترنتی انجام نشده و اخباری که در این خصوص اعلام می‌شود را تکذیب می‌کنیم.

بنابراین گزارش، پس از آن‌که روز ۱۲ اردیبهشت ماه درج قیمت در آگهی‌های فروش ملک و خودرو در سایت‌های اینترنتی ممنوع شد، مجدداً روز ۲۱ اردیبهشت ماه مشروط به لحاظ شرایط چهارگانه، سایت‌ها مجاز شدند تا قیمت‌گذاری از سر بگیرند. اعلام آگهی‌هایی که با کد ملی و شماره موبایل در دو دسته‌بندی خودرو و املاک احراز هویت شده‌اند، اعمال سقف قیمت برای خودروها بر اساس قیمت اعلامی اتحادیه خودرو، نمایش بازه و میانگین قیمت املاک بر اساس معاملات پایان پذیرفته‌ای که از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود و سختگیری بیشتر در اعمال هزینه ثبت آگهی برای کسانی که بیش از حد مورد نیاز عموم، اقدام به درج آگهی می‌کنند از جمله این شروط عنوان شده است.

با این‌که کارشناسان سرکوب قیمتی را راهکاری مؤثر برای کنترل بازار مسکن در میان‌مدت و درازمدت نمی‌دانند، حفظ این بازار از سم آگهی‌های کاذب، دلبخواهی و بی‌هویت، ضروری به نظر می‌رسید. منحنی قیمت مسکن شهر تهران در هفته‌های اخیر به طور محسوسی رو به بالا حرکت می‌کرد که یکی از دلایل آن درج آگهی‌های کذایی عنوان می‌شد تا این‌که میانگین قیمت‌ها به ۱۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان در فروردین ماه رسید و باعث شد معاملات ۳۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش پیدا کند.

با این حال در اردیبهشت ماه نیز بازار مسکن رکود تورمی را در پیش گرفت. در ادامه، دادستانی دستور حذف قیمت آگهی‌ها در سایت‌های فروش مسکن و خودرو را صادر کرد. به دنبال این اقدام، بنا به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران، فروشندگان خودرو قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی شد و طبق گفته رئیس اتحادیه املاک و هم‌چنین واسطه‌های ملکی، بازار مسکن نیز به ثبات قیمتی رسید.

گزارش‌های میدانی از بازار مسکن حاکی از آن است بعد از ۱۲ اردیبهشت ماه که قیمت از آگهی‌ها برداشته شد، هرچند قیمت‌ها پایین نیامده اما بالا هم نرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت بر هرچی دلال و دزد تو این مملکته

    • نگران

      آخه قیمت تو شیپور و دیوار و امثالهم زده نشه زنگ میزنن قیمت میپرسن فروشنده یا املاک هم همون قیمت مورد نظرشون رو میگن.میگم چرا پیشرفت نمیکنیم نگو بس که مسئولین و دست‌اندرکاران باهوشی رأس امورن

    • بدون نام

      از ا ل باید این کارو میکردید حالا که قیمتا چهار برابر شده یلدتوم افناده

    • بدون نام

      یعنی مطمئنم خودتونم نمیدونید دارید چکار میکنید
      حالم از تون بهم میخوره

      پاسخ ها

      • همفری بوووووگارت

        رییس اتحادیه خسروی4تامنزل1پنت هاوس داره
        توخودحدیث مفصل بخوان ازاین مجمع

    • علی

      فقط صورت مساله پاک میشه ... اگر مثل اسنپ یه نرم افزار قیمت بود و بالا بودن قیمت جرم بود ... دیگه احتیاجی به این مسخره بازی ها نبود .....ملت رو خر فرض میکنن ...

    • عطا

      چون دوباره گرون شد

    • علی

      سلام عامل صدرصدگرانی مسکن وخودرو دیواروشیپورهستند چونکه هرکسی هرقیمتی میخوادمیزنه وهرکسی که بخوادقیمت بگیره میره داخل دیواروشیپور دیواروشیپور شدن مرجع قیمت مسکن وخودرو شده اند امتحان کنیدچندماه دیواروشیپور اگهی مسکن وخودرونزنند اگرقیمت پایین نیومد ازدست اندرکاران دیواروشیپور خواهش دارم چندماه اگهی مسکن وخودرونزنند امتحان کننداگرقیمت پایین نیومد

      پاسخ ها

      • مسعود

        دقیقا، چند تا بچه با موبایل نشستند توی بنگاه و فقط آگهی دروغ ميدند

    • افرین

      واقعا حذف قیمت ها کار بسیار عالیست....

    • افرین

      دمتون گرم‌ک قیمت از سایت حذف کردین

    • بدون نام

      بنگاها طبق تعرفه کمسیون نمیگیرن فروشنده مجبور میکنن که توافقی ملک میفروشن حتی اگر ملک ارزش قیمت نداره کمسیون شده 20ال25ملیون از فروشندوخریدار میگیرن پس چرا اتحادیه قانون گذار برا انها نیست

    • بدون نام

      واقعا باید قیمتها حذف بشه،چون باعث رقابت شده

    • بدون نام

      بیایند قیمت روز خودرو و ماشینهای فرغونیشان را به دلار حساب کنند ببینیم اصلا ماشین و خانه را چند دلار به مردم بدبخت همیشه در صحنه میاندازند؟ ماشی خارجی مثل بنز و بی ام و و آیودی و کیا و تویوتا و شورلت و رنو و پژو که در سایتهاشان مشخص است. خانه های ما هم که راحت قیمت ساختش را میتوان حساب کرد. ماشین در دنیا دم قسط است و حتی با دلار امروز هر کارمندی هم میتواند از ماهی 300 هزار تا دو میلیون صاحب بهترین خودروهای روز جهان شود. خانه کیلویی چند است؟ متری چند دلار محاسبه کنند مشخص میشود قیمت کارشناسی هر منطقه را بزنند کم کم جا میافتد. متاسفانه دلالان و کاسبان تحریم اجازه این کار را نه در بازار خودرو میدهند و نه در بازار مسکن. چون خودشان به صاحبان بازارها متصلند و حتی یکی هستند. والا حتی با دلار 15 هزاری ماشین و خانه این نیست.

    • بدون نام

      سایت دیوار وشیپور موجب سواستفاده و زمینه دلالی وکلاهبرداری رو فراهم کرده یا بهتر بگم بیشترشان دلال وکلاهبردارند باید حذف بشه

    • مسعود

      کلا این سایت‌ها مثل دیوار و شیپور و مانیشن سراسر دروغ هستند. باید این سایت ها رو جمع کنید

    • بدون نام

      اكر حضرت على يا امام حسين بود براي مردم خون كريه مي كرد ولي مسووليني كه مي كويند شيعه هستند ورا على را مي روند ازاري وأولاد على بايد خجالت بكشند أيا كسي هست كه صداي مردم بشنوه رييس برنامه ديوار وشيبور اكر انسانيت داشته باشند ياحذفش كنند يا بنجاه درصد به اختيار از قيمتها كم كنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج