۸۶۵۲۵۰
۱۷ نظر
۵۰۱۶
۱۷ نظر
۵۰۱۶
پ

آخرین تغییرات قیمت آب اعلام شد

طبق مصوبه دولت از ابتدای اردیبهشت ماه امسال افزایش ۷ درصدی بهای تعرفه آب و برق صورت گرفت که در همین راستا معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آبفا اعلام کرد از ابتدای خردادماه نیز با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور، سالانه ۱۶ درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: طبق مصوبه دولت از ابتدای اردیبهشت ماه امسال افزایش ۷ درصدی بهای تعرفه آب و برق صورت گرفت که در همین راستا معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آبفا اعلام کرد از ابتدای خردادماه نیز با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور، سالانه ۱۶ درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می‌شود.

طی سال‌های گذشته همواره عنوان شده که قیمت‌های آب و برق در ایران منطقی نبوده و لازم است تحولاتی در این عرصه به‌وجود آید. چراکه طبق آمار لیست دریافت آب‌بها در کشورهای خاورمیانه، ایران جزو کشورهایی است که کمترین آب‌بها را از مشترکان خود دریافت می‌کند. در این راستا بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها که در سال ۱۳۸۹ اجرایی شد، قرار بود طی پنج سال به تدریج قیمت حامل‌های انرژی هم‌چون آب و برق افزایش پیدا کند و به قیمت‌های واقعی خود برسد که این کار باید تا سال ۱۳۹۴، اجرایی و قیمت‌ها به‌صورت غیریارانه‌ای و واقعی به مردم عرضه می‌شد اما این موضوع محقق نشد.

البته در اردیبهشت‌ماه سال گذشته شاهد افزایش هفت درصدی تعرفه آب و برق بودیم که به گفته تحلیل‌گران، این رقم نیز نتوانست فاصله قیمت تمام شده و آنچه از مشترکان اخذ می‌شود را پر کند. در این راستا، در سومین دهه نخستین ماه سال جاری، مصوبه دولت درباره «افزایش بهای آب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸» ابلاغ و اعلام شد بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸ سالانه به میزان هفت درصد (۷%) افزایش می‌یابد.

افزایش هفت درصدی بهای آب

مصوبه‌ای که به گفته _ معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور_ از ابتدای ماه جاری اجرایی شده است. مسعود خشایی در این مورد به ایسنا گفت: افزایش هفت درصدی بهای آب از ابتدای اردیبهشت‌ماه اعمال و هفت درصد به تعرفه‌های قبلی اضافه شده است که عدد بزرگی نیست. البته پیش از این از سوی شرکت‌های تابعه به مردم اطلاع‌رسانی شده بود.

افزایش ۱۶ درصدی بهای آب پرمصرف‌ها از ابتدای خردادماه

وی با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی بهای اب مشترکان پرمصرف نیز اظهار کرد: از ابتدای خردادماه نیز با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور، علاوه بر میزان افزایش هفت درصدی، از ابتدای خرداد ماه، سالانه ۱۶ درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: قبل از افزایش ۱۶ درصدی، مشترکان پر مصرف شناسایی خواهند شد و به آن‌ها اطلاع رسانی خواهیم کرد که مدیریت مصرف کنند تا شامل افزایش ۱۶ درصدی بها نشوند.

به گفته خشایی خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آنها پایین‌تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مصرف خود را کاهش می‌دهند، مشمول تخفیف به میزان مصرف کاهش‌یافته با نرخ اولین پله مصرف خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      احیانا فکر نمیکنید مدیران این کشور هم منطقی نیستن اونم با هیچ معیاری
      افزایش قیمتشون که بیشتر مصیبت میشه بلکه یه بلایی سرشون اورده بشه بلکه درست بشن

    • بدون نام

      تورا به خدا ما را با دیگر کشورها مقایسه نکنید اگر قرار است مقایسه کنید هم در درامد وهم در هزینه مقایسه کنید

    • ش

      میفرمایید یک متر مکعب اب را چند می خرید.و فروشنده این اب چیست .و محل فروش این اب کجا است . ؟ و انگاه از قیمت تمام شده اب سخن بمیان اورید.!!!!!!

    • بدون نام

      چهل تومن یارانه دادید میخواین دهن ملت سرویس کنید قیمتارو با خاورمیانه حساب میکنید مگه ما مثل امارات قطر وعربستا وکویت زندگی میکنیم

      پاسخ ها

      • علیرضا

        خدا لعنتشون کنه ...

    • بدون نام

      حقوق ودستمزدها رامثله اونور حساب کنید.لعنت خدا برشما

    • بدون نام

      در اپارتمانهایی که متاسفانه کنتور اب مشترک است و تعداد ی از خانوارها رعایت نمی کننو و مسابقه مصرف دارند تکلیف ان خانواده که برابرا لگو مصرف یا شاید هم کمتر از ان دارندمصرف می کنند چیست بازو تاوان بقعه را متحمل شوند مسولین بیاید دستور بدهید که اپارتمانهای بیش از پانزده سال ساخت هم کنتور اب جدا شود تا متوجه صرفه جویی شوید

    • بدون نام

      مگه چند روز پیش مجلس با افزایش تعرفه آب و برق مخالفت نکرد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاید نماینده های مجلس درخواست کرده بودند .که اب وبرق خود این اقایان گران نشود.!!!!

    • بی نام

      سلام اگه خدایی رودرنظرداشتین اینقدرظلم درحق مردم نمیکردین

    • بدون نام

      ازهمه طرف بایدمردم چوب بخورند ازدست شماها عرصه روبرای همه ی ملت تنگ کردین بترسین ازچوب خدا

    • بدون نام

      مگراقاامام زمان بیان مارونجات بدن ازدست شماها دیگه به تنگ امدیم لحظه شما ری اقارومیکنیم

    • بدون نام

      هیچ لذت وخوشی نداریم بخدا اینقدررقابت بااین کشورمیکنید بنشینیدسرجاتون مردم اینقدرتوفشارنگذارید

      پاسخ ها

      • شانجانی

        کدام کم مصرف و پر مصرف اب ؟مگه پول اب و بعلاوه هزینه دفع فاصلاب.ابونمان اب .ابونمان فاصلاب .عوارص شهرداری .مالیات مصرف اب وغیره دریافت نمی کنید. و از طرف دیگر پول اب را می گیرید .واز طرف دیگر همین اب فاصلاب را تصفیه کرده و بخورد مردم نمی دهید.در واقع یک تیر با دو نشان

    • بدون نام

      امسال با این رحمت الهی چه دلیلی داره آب گران بشه .همین کارها باعث میشه مردم نفرین کنن وبدانید خداوند هم دعا رو مستجاب میکنه هم نفرین رو

    • بدون نام

      خدااین وزیربی رحم ومروت؟رابه راه راست بیشترهدایت کند.باالگوی مصرف کذایی اش!

    • بدون نام

      همه گرانیها از گران کردن غیر اصولی آب برق و گاز با وجود دستمزدهای غیر کارشناسی به وجود میآید برای یک بار هم شده حق وحقوق ملت را جهانی پرداخت کنید گرانیها در ایران بیشتر از نرخ جهانی است با وجود یارانه ماهانه که به ملت میدهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج