۸۶۵۵۷۱
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

جهرمی: چرخه سالم واردات گوشی تسهیل شود

وزیر ارتباطات با بیان اینکه چرخه واردات گوشی موبایل معیوب است گفت: از وزیر صنعت خواسته ایم که چرخه سالم ورود گوشی به کشور را تسهیل کند.

خبرگزاری مهر: محمدجواد آذری جهرمی دیروز یکشنبه در حاشیه مراسم روز جهانی ارتباطات در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار گوشی موبایل و جعل شناسه گوشی‌ها در طرح رجیستری گفت: ما در طرح رجیستری تلاشمان این بوده که امکان جعل شناسه گوشی را به صفر برسانیم اما این موضوع قطعی نیست و ممکن است باگ‌هایی نیز در این زمینه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اما اینکه می‌توانیم در کمترین زمان ممکن جعل شناسه را شناسایی و کشف کنیم نشان از پویایی طرح دارد و نمی‌توان گفت که جعل کد شناسه، نقطه سیاه پروژه رجیستری است، بلکه هم اکنون مشکل در بازار واردات این کالا است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اقتصاد بازار گوشی تلفن همراه را وزارت ارتباطات نمی‌تواند کنترل کند، افزود: شرکتهای واردکننده گوشی در تأمین ارز و ثبت و سفارش کالا دچار مشکل هستند و این موضوع به وزارت ارتباطات مربوط نمی‌شود. اما با این حال ما خلل موجود بازار را به وزیر صمت و نیز ستاد مبارزه با قاچاق کالا گزارش کرده ایم و درخواستمان این است که چرخه سالم ورود گوشی به کشور، تسهیل شود.

جهرمی با تاکید بر اینکه وضعیت بازار گوشی خوبی نیست و چرخه واردات معیوب است، ادامه داد: باید مشکل تأمین ارز واردکنندگان و ثبت سفارش گوشی حل شود. این مشکل به اکوسیستم فناوری اطلاعات کشور ضربه می‌زند.

وی با اشاره به اقدام عده‌ای از واردکنندگان گوشی در ورود مسافری گوشی موبایل، تاکید کرد: ما نظرمان این است که فرآیند واردات را تسهیل کنیم تا گوشی به صورت قانونی وارد کشور شود و عده‌ای سودجو از این بازار سوءاستفاده کنند. این امر مستلزم این است که اکوسیستم واردات گوشی شفاف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر چرخه. سالم بود که احتیاج به تسهیل نداشت ماکه دیگه مزه گوشت گوسفند وگوساله رو داره یادمون میره

    • بدون نام

      من ميخوام يه گوشي بخرم اگه اكوسيستم شما بذاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج