جاباما
۸۶۵۵۸۰
۱۹ نظر
۵۰۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۶
پ

فراخوان ضدایرانی ملک سلمان برای اعراب

آژانس خبری سعودی گزارش داد ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور «به منظور مشورت و هماهنگی» از رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و همچنین کشورهای عضو اتحادیه عرب برای تشکیل نشست عالی سران در عربستان دعوت کرده است‌.

روزنامه جهان صنعت نوشت: آژانس خبری سعودی گزارش داد ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور «به منظور مشورت و هماهنگی» از رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و همچنین کشورهای عضو اتحادیه عرب برای تشکیل نشست عالی سران در عربستان دعوت کرده است‌.

این گردهمایی بی‌ارتباط با اتهام عربستان به ایران مبنی بر اینکه پشت حمله ۲۴ اردیبهشت حوثی‌های یمن به تاسیسات نفتی و یک خط لوله عربستان قرار دارد نیست‌. ضمن اینکه این دعوت در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها در منطقه بالا گرفته است‌.

فراخوان ضدایرانی ملک سلمان برای اعراب

رویارویی تهران و واشنگتن‌، پاسخ ایران به تحریم‌های آمریکا و کاهش تعهدات برجامی، فرصت ۶۰ روزه تهران به اروپا برای اجرای تعهدات برجامی و تهدید مقامات نظامی برای بستن تنگه هرمز یک سمت ماجراست و طرف دیگر سیاست‌های متناقض ترامپ‌، آشفتگی کاخ سفید، سخنان جنگ‌طلبانه پمپئو وبولتون‌ و استقرار ناو هواپیمابر واشنگتن در خاورمیانه است‌. در این میان برخی اتهامات دیگر، تنش و درگیری در منطقه را بیش از قبل می‌کند و بهانه‌ای دست فرصت‌طلبان می‌دهد تا جامعه جهانی را مقابل ایران قرار دهند و تهران را منزوی کنند‌.

از جمله این بهانه‌ها خرابکاری‌های اخیر در فجیره بود‌. خبرگزاری رویترز بر اساس سند محرمانه‌ای از یک شرکت بیمه نروژی ادعا کرده که ایران در عملیات خرابکارانه در بندر فجیره امارات دست داشته است‌. ضمن اینکه انور قرقاش، وزیر خارجه امارات متحده عربی، عامل حملات خرابکارانه به نفتکش‌های عربستان سعودی در بندر فجیره را رفتار ایران در منطقه دانست‌.

اما مضاف بر اتفاق فجیره، هفته گذشته عربستان سعودی گزارش داد چند پهپاد حامل مواد منفجره به خطوط لوله نفتی این کشور حمله کرده و خساراتی بر جای گذاشته‌اند‌. البته گروه حوثی یمن مسوولیت این حملات را برعهده گرفت‌. اما عربستان ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حوثی جزئی از نیروهای ایران هستند‌.

به هر حال نشست عالی سران در عربستان با هدف «بررسی تمامی مسائل مربوط به تقویت امنیت و ثبات در منطقه در پی حمله به کشتیرانی تجاری در آب‌های سرزمینی امارات عربی متحده به علاوه حملات شبه‌نظامیان حوثی به دو ایستگاه پمپاژ نفت در مملکت عربستان سعودی» پنجشنبه آینده برگزار می‌شود‌.

اما جدا از خبر برگزاری نشست ضدایرانی در مکه، عربستان سعودی تاکید داشته که خواهان جنگ در منطقه نیست‌. وزیر مشاور در امور خارجی این کشور در اظهاراتی در مورد حوادث اخیر در خلیج فارس مدعی شده است که عربستان تنها به دنبال صلح است! ادعای الجبیر در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره اعلام کرده آغاز‌کننده هیچ جنگی نخواهد بود و این تیم ب است که برای جنگ‌افروزی در منطقه تلاش می‌کند‌.

عادل الجبیر همچنین ضمن تاکید بر تمایل ریاض برای جلوگیری از جنگ در منطقه هشدار داده که عربستان آماده است با «شدت و قاطعیت» به هر اقدام تنش‌آفرینی واکنش نشان دهد‌. او می‌گوید در مناقشه میان تهران و ریاض اکنون «توپ در زمین ایران است»‌. عادل الجبیر گفت که عربستان سعودی «دست‌هایش همیشه برای صلح به سوی همه دراز و این کشور همیشه در پی صلح است و اعتقاد دارد که همه ملل منطقه از جمله مردم ایران حق دارند در امنیت و ثبات زندگی کنند و در راه توسعه کشورهایشان گام بردارند‌.‌»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید درسی به وهابیهای عربستان بدن که تا صد نسل آینده عربستان اسم ایران که ببرند مثل بید بلرزه هنوز نمی دونه با دم شیر بازی کردن یعنی چه ،،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر آل سعود
        مرگ بر اسرائیل
        مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      یک مشت پیرسگ ناتوان دور هم جمع بشن چه غلطی می کنند دقیقا؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر آل سعود
        مرگ بر اسرائیل
        مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      سعودیهای لجن و کثیف عامل همه قتلها و جنگهای خاورمیانه هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر آل سعود
        مرگ بر اسرائیل
        مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      آره به جونت، شما برای همه ملل منطقه صلح می خواهید؟! پس چرا 4 سال بر قتل عام ملت یمن کمر بسته اید؟ حال بروید همجنسبازهای خودتان را جمع کنید و بر علیه ایران اسلامی آتش بپا کنید، وقتی امریکا هیچ غلطی نمی تواند، شما نوکران امریکا دیگر کی هستید؟ بی غیرتهای وهابی ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر آل سعود
        مرگ بر اسرائیل
        مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      در کل هیچکس بامردم ایران مشکلی نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر آل سعود
        مرگ بر اسرائیل
        مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      این جلسه برای نوکری بیشتر به اربابشان آمریکا و تلاش برای ایران هراسی و مهمتر دور زدن مدعوین برای زسمی کردن معامله قرن است .
      هزینه های آمدن نیروهای آمریکا در خلیج فارس توسط گاو شیرده تامین میشود پس باید اینگونه هزینه ها را افزایش دهیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر آل سعود
        مرگ بر اسرائیل
        مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      روحانی هرچی گفت ۱۰۰برابربدترشده بابرجام خرجام ...

    • بدون نام

      مگه شما وهابیها جرات هم دارید که تهدید میکنی، شما فعلا گاو شیرده ترامپ هستی .. نمی دونم شپش دارید یا فعلا نه؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر آل سعود
        مرگ بر اسرائیل
        مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      به اون ملگ خان احمق بگید همونی هستی که دولا برای احمدی نژاد خم شده بودی حالا دم در آوردی ...

    • بدون نام

      مصر وک




      شورهای افریقایی اصلا عرب نیستند فرهنگ وزبان بومی خودشان داشتند وکشورهای سوریه وعراق و اردن هم فرهنگ وزبان تاریخی خودشان داشتند پس خود عربستان فقط عرب است .

    • بدون نام

      برو عمو دست از پا خطا کنی هرچی تا بحال جمع کردی دود میشه میره هوا به عبارت دیگه دهنت سرویسه

    • بدون نام

      این همه توهین فوش دادی برای ما میشه یک کیلو گوشت یا یک مرغ همین کارها رو کردی که حالا هیچکی باما نیست بسته دیگه تورو خدا بست کنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج