۸۶۵۶۹۸
۱۴ نظر
۵۰۲۱
۱۴ نظر
۵۰۲۱
پ

پسر ۱۲ ساله‌ای که مدرسه‌ای برای نیازمندان ساخت

"نیکانور کوینترس" پسری ۱۲ ساله اهل آرژانتین است. او به مانند هر پسری در سن و سال خودش است. نیکانور با مادربزرگش زندگی می‌کند. او هیچ تفاوتی با دیگران ندارد به غیر از یک چیز: نیکانور مدرسه خودش را ساخته است و هدف از ساخت آن کمک به درس خواندن بچه‌های فقیر و نیازمند است. این ابتکار عمل حدود ۴ سال طول کشیده است

برترین ها: "نیکانور کوینترس" پسری ۱۲ ساله اهل آرژانتین است. او به مانند هر پسری در سن و سال خودش است. نیکانور با مادربزرگش زندگی می‌کند. او هیچ تفاوتی با دیگران ندارد به غیر از یک چیز: نیکانور مدرسه خودش را ساخته است و هدف از ساخت آن کمک به درس خواندن بچه‌های فقیر و نیازمند است. این ابتکار عمل حدود ۴ سال طول کشیده است.

پسر ۱۲ ساله‌ای که مدرسه‌ای برای نیازمندان ساخت

هنگامی که نیکانور ۹ ساله شد، او که توانایی رفتن به مدرسه را داشت و مادربزرگش از عهده تامین مخارج تحصیلش بر می‌آمد، با دیدن بچه‌های فقیری که در همسایگی و اطراف آن‌ها زندگی می‌کردند و به خاطر فقر و عدم توانایی تامین لباس و وسایل، از مدرسه رفتن باز می‌ماندند، تصمیم گرفت که به کمک دوستان خود بشتابد؛ بنابراین از مادربزرگش اجازه خواست تا اجازه دهد که مدرسه‌ای کوچک را در کنار خانه شان بسازد مادربزرگش به شدت از تصمیم او استقبال کرد و اجازه داد تا رویای او به واقعیت تبدیل شود.

پسر ۱۲ ساله‌ای که مدرسه‌ای برای نیازمندان ساخت

نیکانور در محله‌ای فقیر نشین در سن خوان کشور آرژانتین زندگی می‌کند. نیکانور و مادربزرگش خیلی زود مدرسه را ساختند. آن‌ها با استفاده از تکه‌های چوب و فلز و پارچه، کلاس‌ها را ساختند. از جعبه‌های میوه به عنوان نیمکت استفاده کردند و از کاغذ‌های باطله بازیافتی، برای دانش آموزان دفتر درست کردند.

پسر ۱۲ ساله‌ای که مدرسه‌ای برای نیازمندان ساخت

از آن زمان تا به حال ۴ سال می‌گذرد و با کمک همسایه‌ها و افراد خیر، نیکانور توانسته است تا ۲ کلاس دیگر، یک حیاط و یک کتابخانه کوچک نیز به مدرسه اضافه کند. معلمان این مدرسه همکلاسی‌های خود نیکانور اند که برای کمک و تدریس به دانش آموزان نیازمند پیش قدم شده اند.

پسر ۱۲ ساله‌ای که مدرسه‌ای برای نیازمندان ساخت

دانش آموزان مدرسه نیکانور بسیار به درس و یادگیری علاقه مندند. این مدرسه ۳۶ دانش آموز دارد و برای بسیاری از آن‌ها نیکانور یک حامی الهامبخش می‌باشد. دانش آموزانی که در سال اول تاسیس، وارد مدرسه شده اند، اکنون در حال گذراندن کلاس سوم هستند و امیدوارند که در آینده بتوانند وارد دانشگاه شوند.

پسر ۱۲ ساله‌ای که مدرسه‌ای برای نیازمندان ساخت

شایستگی نیکانور به همین جا ختم نمی‌شود. او هر روز ۴ کیلومتر راه را برای رسیدن به مدرسه‌ای که در آن درس می‌خواند، طی می‌کند. نیکانور تلاش زیادی برای ادامه فعالیت مدرسه می‌کند و حتی برای آن‌ها که روز‌ها نمی‌توانند به مدرسه بیایند، کلاس‌های شبانه دایر می‌کند. بعلاوه با پس اندازه پول‌های خود برای دانش آموزان فقیر مدرسه خود چای و غذا تهیه می‌کند.

پسر ۱۲ ساله‌ای که مدرسه‌ای برای نیازمندان ساخت

هنگامی که شهردار سن خوان به ملاقات نیکانور رفت، به او گفت: "باور پذیر نیست که ما قهرمانی کوچک، ولی با قلبی بزرگ همچون تو در شهر خود داشته باشیم. تو الهام بخش بسیاری از افراد نه تنها در آرژانتین، بلکه در سراسر جهان خواهی بود. "

منبع: brightside

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش مسئولین ما هم بچگیشون اینجوری بودن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بودیم.کاش خود ما هم اینجوری

      • بدون نام

        هستن دیگه، مثل هادی رضوی که هنوز ۴۰ سالش نشده بالای صد میلیارد پول فقط بالا کشیده ، ارزش،ملک و املاک و داراییهاش که بماند. ریش هم داره، بچه مسولای ما فقط واسه خودشون جمع می کنن

    • بدون نام

      کارنشد نداره ـــ آفرین

    • بدون نام

      کارنشد نداره ـــ آفرین

    • f

      ناصری پیداش نیس نگران شدم:/

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره

    • Sanaz❤

      زیبا

    • بدون نام

      ناصری بدوووو بیا نظر بده
      ب نظرت کار این‌پسر خوب بود یا ن ؟؟؟
      بدون نظر دادنت ما نمیتونیم تحمل کنیم

    • بدون نام

      خدايي عجب بچه خوبي هست بخشش و نوع دوستي تو ذات ادم هست

    • بدون نام

      ما که اگه پولی دستمون بیاد به فکر سرمایه برا خودمونیم و سیری نداریم این پسره حالا روح پاکی داره اامیدوارم اگه بزرگ بشه به همین منوال باشه

    • بدون نام

      چه عالی

    • بدون نام

      خیلی دمش گرم.

    • miss

      چه مسئولیت پذیر.واقعا اگر جای اون بودم گیم نت درست می کردم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج