جاباما
۸۶۶۰۹۰
۱۵ نظر
۵۰۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۷
پ

چمران: با استانی شدن انتخابات موافق نیستم

مهدی چمران، نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلابی اسلامی (جمنا) بیان کرد: به نظر می رسد ترامپ برخلاف «مایک پمپئو» و «جان بولتون» طرفدار جنگ نیست. ترامپ تاجر مسلک و در پی منافع اقتصادی برای آمریکا است و حاضر نیست هزینه بی جایی بکند.

خبرگزاری ایرنا: مهدی چمران، نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلابی اسلامی (جمنا) بیان کرد: به نظر می رسد ترامپ برخلاف «مایک پمپئو» و «جان بولتون» طرفدار جنگ نیست. ترامپ تاجر مسلک و در پی منافع اقتصادی برای آمریکا است و حاضر نیست هزینه بی جایی بکند.

وی ادامه داد: احتمال دارد ترامپ برای دستیابی به برخی منافع، جنگ راه بیاندازد، در این شرایط مقاومت، ایستادگی و نگاه به درون و پیگیری نکردن خواسته های رئیس جمهوری آمریکا، ما را به موفقیت و پیروزی می رساند.

نایب رئیس جمنا اظهار داشت: متاسفانه به نظر می رسد فشار از بیرون و همصدایی شمار اندکی در درون برای انجام مذاکره ای که هدفش مشخص نیست، وجود دارد. ایران با پیشینه ای چندهزارساله مملو از جنگ، پیروزی و شکست چرا باید بر سر قدرت و توان دفاعی خودش مذاکره کند؟ کدام فرد عاقل و غیرتمندی به دنبال چنین مذاکره ای است؟

برادر شهید چمران در بخش دیگری از سخنان خود، به جنگ تحمیلی و حمایت رسانه ای غرب از رژیم صدام اشاره کرد و گفت: خرمشهر را فتح کرده بودیم اما رسانه های دنیا و در راس آن آمریکایی ها از عقب نشینی پیروزمندانه ارتش بعث سخن می گفتند. با بهره گیری از تجارب دفاع مقدس قطعا توان مقابله و ایستادگی با آمریکا را داریم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه آمریکا به لحاظ نظامی قدرتمند است اما حضورش در منطقه، این کشور را آسیب پذیر کرده است.

بستر لازم برای استانی شدن انتخابات فراهم نیست

چمران همچنین درباره طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استانی شدن انتخابات، گفت: هدف از این طرح، لزوم نگاه ملی نمایندگان و پرهیز از بخشی نگری است. البته نگاه ملی نمایندگان به معنای بی توجهی به استان، شهر و روستا نیست.

وی یادآور شد: در اینکه این اصل چگونه و چه زمانی اجرا شود اختلاف وجود دارد. اگر چه به دلیل فراهم نبودن بسترهای لازم با این طرح موافق نیستم.

نائب رئیس جمنا اضافه کرد: با اجرای طرح استانی شدن انتخابات، هرکس که پول، قدرت و توان تبلیغی بیشتری دارد می تواند آرای مردم استان یا شهری را بدست بیاورد و نامزدهای دیگر به دلیل ضعف مالی و وابسته نبودن به جناح های سیاسی نمی توانند با آنها رقابت کنند که این اشکال باید برطرف شود.

شورای نگهبان در نشست اخیر خود طرح استانی شدن انتخابات مجلس را با طرح ایراداتی به مجلس شورای اسلامی ارجاع داد.

به گفته سخنگوی شورای نگهبان نقض حقوق نامزدها،کاهش مشارکت مردم، عدم تفکیک بین حوزه های اصلی و فرعی و عدم رعایت عدالت انتخاباتی از ایرداتی بود که شورای نگهبان در بررسی این طرح به آن اشاره کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید معصومی نژاد

      خیلی نظرت مهمه برای همه...

      پاسخ ها

      • ( SHERVIN )

        چمران جان دیگر نظر نده سن بالاست به تو فشار میاد
        کمی هم ریش ها را کوتاه کن تا مردم بدانند چه کسی نظر میده
        فعلا قابل شناسایی نیستی.

    • علی

      امریکا یک تنه جلوی روسیه ابر قدرت و چین با دومیلیارد نفر جمعیت وایساده ایران عددی نیست بعد از خودتون مایه بزارید ما که عمرا جنگ برو نیستیم

    • بدون نام

      شما چکاره هستید؟!!!

    • شفقت کاریکلای

      آخه مردم چقدر بدبختند.که امثال مثل چمران هنوز داره اظهار و نظر میکنه آخه بدبخت تو چیکاری.سرپیازی ته پیازی.فقط صرف اینکه برادر شهید چمران هستی.مگر همانی نیستی که پشت سر محمودنژاد سجده میکردید.که الان کشور نابودشده امثال شماهاست.بسه دیگه خجالت بکشید.چقدر پررو هستید با وقاحت میاید برای مردم اونهم بخاطر جاطلبی خودتان حرفهای بیخود میزنید .برید گورتان را گم کنید بذارید مردم خودشان تکلیفشان را تعیین بکنند.آخه شما کجا کارید که فضولی همه کارها را میکنید.

    • بدون نام

      لطفآ بروید خانه نظر شما پیران ملاک نیست مملکت با نظرات و سلیقه های مغز مرد مملکت فلج کردید بگذارید مملکت جوانهای ایران بروز کنند نه به پیر سنتی قدیم تا لب قبر دخالت بیجا نکنید

    • ش

      میفرمایید ‌.تو اصلا در این میان چکاره ای موافق ویامخالف انتخابات استانی.باشی ؟

    • بدون نام

      اگر عمر دولت اوباما بیشتر می شد ، احتمال داشت دولت اصلاحطلب ، برجام موشکی هم تصویب کند ؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      فکر انتخابات نباشد با این اوضا هیچ ادم عاقلی رای نمیدهد ..

    • بدون نام

      شما کی میخاهید باز نشست بشین من فوق لبسانس بیکام اقا صد سالشه دم از انتخابات میزنه ...

    • یعقوب

      تو چه کاره ایبروبابا تاریخ مصرفت گذشته اولا کسی رای نمیده دوما فعلا سماق بمکید

    • اکبر میراحمدی باقری

      نمایندگان مجلس در شهرستانها که بومی آن شهر هستند و به کلیه مسائل شهرستان اگاه هستند نتوانستند به خواسته های جزئی مردم رسیدگی کنند حالا اگه استانی بشه باید فاتحه شهرستانها را خواند.

    • پویا

      با چی موافقید؟؟!

    • ابو امیر

      کی از تو نظر خواست
      شما عرضه معرفی یک کاندید واحد را ندارید

    • رز

      کی رای میده...مگه الاغیم که رای بدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج