جاباما
۸۶۶۱۹۲
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

پشت‌پرده سفر وزیر خارجه عمان به ایران

«سالم الجهوری» روزنامه‌نگار عمانی این موضوع را که «بن‌علوی» با یک برنامه برای صلح و پیامی از سوی دولت آمریکا راهی ایران شده است تا از شدت تنش میان دو کشور ایران و امریکا بکاهد، رد نکرد.

آفتاب نیوز: «سالم الجهوری» روزنامه‌نگار عمانی این موضوع را که «بن‌علوی» با یک برنامه برای صلح و پیامی از سوی دولت آمریکا راهی ایران شده است تا از شدت تنش میان دو کشور ایران و امریکا بکاهد، رد نکرد.

شبکه خبری «الجزیره» عربی با انتشار گزارشی پیرامون گمانه‌زنی درباره سفر غیرمنتظره اخیر «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان به تهران می‌نویسد: «سالم الجهوری» روزنامه‌نگار عمانی این موضوع را که «بن علوی» با یک برنامه برای صلح و پیامی از سوی دولت آمریکا راهی ایران شده تا از شدت تنش میان دو کشور ایران و امریکا بکاهد، رد نکرد. او می‌گوید: «بن علوی» نماینده دیپلماسی عمان است. او از ابتدای سال جاری نقشی جدی در این باره ایفا کرده است.

عمان پس از سال‌های مذاکرات با ایران سبب شد تا واشنگتن و تهران و سایر کشورها برای حصول توافق هسته‌ای با یکدیگر به اجماع برسند. این روزنامه‌نگار معتقد است که اکنون نیز «بن علوی» با ابتکار عمل تازه‌ای برای ایران می‌خواهد از شدت بحران بکاهد و ایران و امریکا را پای میز مذاکره بازگرداند. او می‌گوید ممکن است او از سوی آمریکایی‌ها شرایط خاصی را برای مذاکره به طرف ایرانی انتقال داده باشد. با این حال، «حسن احمدیان» استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه تهران ایده موافقت تهران با بازگشت پای میز مذاکره آن هم با پذیرش شرایط و شروط آمریکا را رد کرد. او می‌گوید تهران کماکان متعهد به برجام است.

شبکه خبری «الجزیره» عربی در ادامه می‌افزاید: او همچنین، این موضوع را که گفته می‌شود «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران با شرایط آمریکا برای نشستن پای مذاکره موافقت کرده است، رد کرد.

«بردلی پلیک من» مشاور سابق رسانه‌ای حزب جمهوری‌خواه نیز تایید می‌کند که ترامپ خواستار توافقی مشابه اوباما با ایران نیست. او می‌گوید: آمریکا قصد دارد اقتصاد ایران را به وضعیت غرق شدن بکشاند. واشنگتن به جنگ اقتصادی علیه ایران ادامه خواهد داد و سپس خواهد گفت که به شرط حسن نیت ایران با آن کشور پای میز مذاکره خواهد نشست. در مورد گزینه جنگ نیز او معتقد است که واشنگتن به سمت این گزینه نمی‌رود مگر آنکه منافع‌اش بر اثر حمله با تهدید مواجه شود. احمدیان اما این ادعا که ایران تهدیدی برای متحدان آمریکا است رد می‌کند. او می‌گوید: طرح این موضوع از سوی ترامپ تنها برای دوشیدن متحدان ثروتمند آمریکا در منطقه صورت می‌گیرد. او بارها به متحدان آمریکا توهین کرده و گفته که آنان فقط پول دارند. ترامپ به دنبال پول آنها و فروش تسلیحات به این کشورها و طرح این بهانه است که آمریکا امنیت شما را تامین می‌کند پس باید هزینه آن را پرداخت کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اومدمثل برجام خرجام امتیازات کلان بگیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برجام هم خوب بود حداقل دست آمریکا و نوچه هاش برای بعضی ها که میگفتند مذاکره کنیم مگه چی میشه روشد

    • بدون نام

      خدایش امریکاییا و نوچه هاش حسابی ترسیدن

    • ali moharami

      باسلام مذاکره باامریکااحمقانه است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج