جاباما
۸۶۶۴۸۱
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

پیرترین حیوانات روی کره زمین

یک خبر خوب و یک خبر بد! خبر خوب اینکه چشمه آب حیات وجود دارد! و خبر بد اینکه آب این چشمه بر روی انسان اثری ندارد!

برترین‌ ها: یک خبر خوب و یک خبر بد! خبر خوب اینکه چشمه آب حیات وجود دارد! و خبر بد اینکه آب این چشمه بر روی انسان اثری ندارد!

تعدادی کمی از حیوانات در قلمرو حیوانات انتخاب شده اند تا زندگی خیلی طولانی داشته باشند. می‌تواند باعث تعجب و شگفتی شما بشود اگر بفهمید که بعضی از این حیوانات چه مدت است که بر روی این سیاره زنده مانده اند.

پیرترین حیوانات روی کره زمین

بیایید از جاناتان شروع کنیم. جاناتان یک لاکپشت است که تخمین زده می‌شود در سال ۱۸۳۲ میلادی متولد شده است! این بدین معنی است که او هم اکنون ۱۸۷ سال دارد! مسن‌ترین انسانی که تا کنون شناخته شده است "جیرومن کیمورا" یک مرد ژاپنی است که در زمان مرگ ۱۱۶ سال و ۵۴ روز داشت. این بدین معنی است که جاناتان از کهن سال‌ترین فرد جهان ۷۱ سال بزرگتر است. این می‌تواند طول عمر هر کدام از ما باشد! مطابق با نظر دامپزشکان با این سن شگفت انگیز، جاناتان هنوز هم با قدرت به زندگی ادامه می‌دهد. می‌توانید این پدر بزرگ لاکپشتی را در جزیره سنت هیلینا، جایی که مانند یک سوپر استار می‌درخشد، ببینید. حتی تصویر او بر روی سکه‌های ۵ پنی آنجا ضرب شده است! این لاکپشت در سال ۱۸۸۲ وارد جزیره شده است و از آن زمان تا به حال از او مراقبت می‌شود. تصور کنید که این لاکپشت در طول عمر خود با چه تعداد افراد رو به رو شده است. او از دو جنگ جهانی زنده مانده است! اگر جاناتان می‌توانست صحبت کند چه داستان‌های شگفت انگیزی را می‌توانست تعریف کند.

پیرترین حیوانات روی کره زمین

در حال حاضر ممکن است که جاناتان کهن سال‌ترین موجود روی زمین باشد، ولی لاکپشت دیگری به نام آدویتا در زمان مرگ چیزی حدود ۲۵۵ سال داشت که تقریبا سه برابر عمر متوسط انسان‌ها است. آدویتا یک لاکپشت غول پیکر بود که بیشتر عمر عجیب خود را در باغ وحشی در هند سپری کرد.

پیرترین حیوانات روی کره زمین

صحبت درباره زمان‌های قدیم شد. آیا می‌دانستید که نوعی از کوسه‌ها وجود دارد که طول عمر آن بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال تخمین زده می‌شود؟! کوسه گرین لند گونه‌ای از کوسه هاست که طولانی‌ترین طول عمر را در بین مهره داران دارد. گونه‌ای ۴۰۰ ساله از این نوع کوسه تا به حال شناسایی شده است. این به این خاطر است که آن‌ها بسیار آرام رشد می‌کنند. رشد آن‌ها بین نیم تا یک سانتیمتر در سال است. این کوسه‌ها در سن ۱۰۰ سالگی به جوانی می‌رسند. می‌توانید تصور کنید که ۱۰۰ سال صبر کنید تا اجازه داشته باشید رانندگی کنید؟!

پیرترین حیوانات روی کره زمین

ماهی دیگری وجود دارد که طول عمرش ممکن است شما را سورپرایز می‌کند. هاناکو یک ماهی "کوی" مشهور ژاپنی است که با مطالعه‌ای که بر روی این ماهی شده است، سنش را ۲۲۶ سال تخمین زده اند! نکته عجیب اینجاست که سن متوسط این گونه از ماهی‌ها بین ۲۵ تا ۳۶ سال است. شاید چشمه آب حیات در ژاپن باشد!

پیرترین حیوانات روی کره زمین

اگر بخواهیم نتیجه گیری کنیم باید بگوییم که ممکن است بین طول عمر زیاد و آب ارتباطی ویژه وجود داشته باشد. "لانگفین ایل" یکی دیگر از ساکنین آب هاست که اغلب به سن ۶۰ سالگی می‌رسد. البته نوع ماده آن‌ها به این سن می‌رسند و نوع نر آن‌ها معمولا بین ۱۲ تا ۳۵ سال عمر می‌کنند. این موجودات عجیب تنها در آب‌های نیوزیلند و استرالیا یافت می‌شوند. مطالعات انجام گرفته نشان داده است که تعدادی از ماده‌های این موجودات بیشتر از ۱۱۰ سال عمر دارند. مانند کوسه‌های گرینلند این موجودات نیز رشد آهسته‌ای را تجربه می‌کنند.

پیرترین حیوانات روی کره زمین

خب بیایید از دنیای زیر آب خارج و قدم بر روی خشکی‌ها بگذاریم. "لین ونگ" پیرترین فیلی است که تا به حال شناخته شده است و حدود ۸۶ سال زندگی کرده است! این فیل طول عمری دراز و پر از حوادث را گذرانده است. او یکی از فیل‌هایی بود که توسط ارتش ژاپن برای جابه جایی محمات از او استفاده می‌شد. قبل از اتمام ماموریتش او توسط چینی‌ها به اسارت گرفته شد. سپس به برمه فرستاده شد و از او در ساخت معابد و بنا‌های تاریخی استفاده شد و حتی مدتی را نیز در سیرک گذراند. سپس به وسیله گروهی از افراد از چین فرار کرد و به تایوان برده شد. در تایوان به یک باغ وحش سپرده شد و بقیه عمرش را در آنجا با آرامش سپری کرد. واقعا بعد از آن همه ماجرا، شایسته یک بازنشستگی راحت بوده است!

پیرترین حیوانات روی کره زمین

طوطی‌ها نیز به عنوان حیواناتی شناخته می‌شوند که به سنین بالا می‌رسند. "کوکی" طوطی است که رکورد گینس را به عنوان مسن‌ترین طوطی جهان که تا به حال زیسته است را دارد. او در باغ وحش بروکفیلد نگه داری می‌شود و حدود ۸۵ سال سن دارد. البته سن دقیق این طوطی ناشناخته است، اما زمانی که در سال ۱۹۳۴ وارد باغ وحش شد سن او را یک سال برآورد کردند؛ بنابراین ممکن است که سن کوکی از ۸۵ سال هم بیشتر باشد.

پیرترین حیوانات روی کره زمین

"موجا" یک تمساح آمریکایی است که در باغ وحشی در بلگراد صربستان نگه داری می‌شود. طبق ارزیابی‌ها زمان تولد این تمساح به قبل از سال ۱۹۳۶ میلادی بر می‌گردد و سن تقریبی بیش از ۸۵ سال است! موجا کهن سالترین تمساح شناخته شده توسط انسان‌ها است. موجا مدتی از بیماری قانقاریا رنج می‌برد و قسمتی از پایش نیز در سال ۲۰۱۲ قطع شد. همچنین سابق بر این، بیشتر باغ وحش به خاطر افتادن بمب در حین جنگ جهانی دوم تخریب شد. اما موجا در دل تمام این حوادث ناگوار توانسته است زنده بماند.

پیرترین حیوانات روی کره زمین

خب به موجودی می‌رسیم که در راس همه قرار می‌گیرد، به خاطر این که این موجود به نوعی جاودان و نامیرا است! نوعی از عروس دریایی وجود دارد که بعد از تولید مثل به زمان قبل از بلوغ جنسی خود بر می‌گردد. این موضوع به نظر کلید عمر طولانی آن‌ها است و از پیر شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. به همین خاطر به آن‌ها عروس دریایی نامیرا می‌گویند، چونکه می‌توانند برای همیشه زندگی کنند! البته اگر از دشمن‌های طبیعی که در اطرافشان وجود دارد دوری کنند.

منبع: BrightSide

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Solmaz

      لاک پشت از همون اول بچگی هم انگار پیر بوده

      هی رفیققق پیررر

    • بدون نام

      ایت لروس دریایی نامیرا واقعا عروسه

    • سودا۶۵۰

      جنتی رو یادتون رفت

    • خربزه سبز

      با این بلاهایی ک سر مردم ایران میاد مردم ایرانم الان خودشون پیرترین کشور زمین محسوب میشن شاید تو شناسنامه طرف ۲۰ سالش باشه ولی در واقعیت این بدبخت جوونیش کجا بود پیر شد رف زیر بار این همه بدبختی این الان ۶۰ سال کمتر نی¯\_(ツ)_/¯

    • ترانه

      فقط طوطی

    • مملی هستم

      پیرترین آدم ایران کیه ؟؟؟
      آفرین خوب زدی به هدف خخخخ

      همه میمیریم ولی اونم نامیراست خخخخ

    • بدون نام

      تو همین مملکت کسانی رو داریم که حالا حالا نمیخوان بمیرن و هشتاد میلیون نفر رو راحت کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو فکر کردی اون بمیره دیگه کسی نیست جاش بیاد؟ از اون وحشی تراش هستن
        خانه از پای بست ویران است

    • آدولف هیتلر

      میدو نیدچرا این حیوان ها پیر هستن چون بعضی از ان ها در زمان دایناسور ها زندگی می کردم و نسل شان به دوره دایناسور ها بر میگرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج