۸۶۶۷۹۱
۲۲ نظر
۵۰۰۳
۲۲ نظر
۵۰۰۳
پ

وزیر دولت جنگ: روحانی اختیارات لازم را ندارد

سیدکاظم اکرمی، وزیر آموزش و پرورش دولت دوران جنگ با بیان اینکه در زمان جنگ، نخست‌وزیر اختیارات بسیاری داشت، گفت: اعلام نظر درباره همه مسائل به جز جنگ و صلح در اختیار نخست وزیر بود.

خبرآنلاین: سیدکاظم اکرمی وزیر آموزش وپرورش دولت دوران جنگ، درباره اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه امروز مطالبات متناسب با اختیارات دولت نیست، درباره اختیارات دولت در زمان جنگ گفت: واقعیت آن است که در زمان جنگ وقتی برای درخواستی نزد حضرت امام می‌رفتیم ایشان همه موارد را به نخست وزیر حواله می دادند.در واقع دولت در آن زمان اختیارات بالایی داشت.

وی ادامه داد: حضرت امام در موارد بسیار معدودی مثلا مسائل کلان کشور ورود می کردند، در واقع نخست وزیر اختیار همه مسائل به جز جنگ و صلح و مسائل کلی که امام باید شرعا آنها را حل می کرد را در دست داشت.

وزیر دولت جنگ: روحانی اختیارات لازم را ندارد

این وزیر دوران جنگ با تاکید بر اینکه امروز دولت در مواردی اختیارات لازم را ندارد، افزود: در زمان جنگ یک وزیر خارجه داشتیم که همه اختیارات روابط ما با دولت‌های دیگر در اختیار او بود اما امروز ما در کنار تلاش‌های وزارتخارجه برخی تحرکات موازی هم صورت می‌گیرد. شاید به همین دلیل است که آقای روحانی از اینکه اختیارات کمی داشته و امکان انجام بسیاری کارها را ندارد گله‌مند است.

در زمان جنگ همه با نخست وزیر هماهنگی داشتند

اکرمی تصریح کرد: اخیرا آقای رئیس جمهور گفته بودند که چند بار فرصت برای حل مسائل مان با آمریکا پیش آمده اما شخصا نمی‌توانم این کار را انجام دهم، این در حالیست که در زمان جنگ همه موضوعات در اختیار دولت بود و همه با نخست وزیر هماهنگی داشتند، به نظر می رسد گله رئیس جمهور از این است که اختیارات لازم را در زمینه هایی مثل همین مسائل مربوط به سیاست خارجی و دیپلماسی ندارد.

این وزیر دولت دوران جنگ درباره گله مندی رئیس جمهور از نداشتن برخی اختیارات یادآور شد: زمان جنگ این بحث ها نبود به طوریکه هیچ گاه نشنیدم که آقای نخست وزیر این گله را داشته باشد که فلان موضوع در اختیار من نیست یا نمی‌توانم این کار را انجام دهم؛ غیر از مواردی که در قانون اساسی آمده یا موضوعات مرتبط با صلح و جنگ که در اختیار امام بود بقیه وظایف را نخست‌وزیر انجام می داد.

وی با بیان اینکه حوزه اختیارات نخست وزیر در دوران جنگ بسیار گسترده بود، ادامه داد: به طور مثال ما در مورد گرفتن زمین برای معلمان از بنیاد مستصعفان خدمت امام رفتیم که ایشان تاکید کردند به نخست وزیری مراجعه کنید. در موضوعات اقتصادی هم هیچ موردی نبود که امام شخصا و بدون نظر دولت ورود کند؛ شیوه رفتار اینگونه بود که همه موارد در هیات دولت بحث و بررسی و در نهایت به صورت دموکراتیک رای گیری می‌شد و آقای نخست وزیر نظری که بیشترین رای را می‌آورد به عنوان مصوبه دولت اعلام می کرد.

وزیر آموزش وپرورش دولت جنگ، درباره همراهی سایر قوا با دولت در زمان جنگ افزود: وضعیت به گونه ای بود که حتی قوه قضائیه هم که در اختیار مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی بود به طور کامل با دولت هماهنگ بود. به یاد ندارم آقای نخست وزیر در جلسات هیات دولت گله و شکایتی مطرح کرده باشند که قوه قضائیه راهی می رود که مطابق با سیاست های دولت نیست. در شرایط جنگ اقتصادی فعلی هم باید همه قوا ذیل تصمیمات دولت حرکت کنند و اجازه بدهیم با تدبیر همه جانبه دولت از این مقطع بحرانی عبور کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      اختیاررو به کسی یا گروهی می دهند که در بقیه امور سابقه خوبی داشته، ن این دولت که حتی کسانیکه بهش رای دادن هم ازش ناراضین. اینم شده بهانه جدید دولت بی تدبیر برای فرار رو به جلو. به اینها اینم اضافه کنید که رئیس دولت بی تدبیر تا حالا چقدر آمار بی پایه و گاهاً دروغ تحویل این ملت داده. مثلا در مورد نرخ تورم. ایشون و دولتش مرد جنگ نیستن که بشه بهشون اختیار داد. گاهاً رفتارهای منافقانه و نفوذی دارن. همین که همچنان بر مسند هستن خدارو شکر کنن

      پاسخ ها

      • ( SHERVIN )

        روحانی وظیفه ای ندارد او فقط آمده فامیل ها را استخدام کند داماد را مدیرکل و حقوق ۱۰۰ میلیون به بالا بگیره
        روحانی اختیاری ندارد یعنی هیچ

      • بدون نام

        بهترین کامنتی که توی برترین ها خوندم!

    • بدون نام

      یا دان روزها بخیر شتر در خواب بیند پنبه دانه

    • بدون نام

      هااا خرزوخان بگو چشم

    • رضا ملی

      همیشه همین روال بوده ، وقتی ناتدبیری ها و ندانم کاریهای دولت از حد فراتر میره و حلقه نفس کشیدن بر ملت تنگ میشه، اشاره ها بر روی عدم اختیارات دولت نشانه میره و مثل زیر به ذهن انسان خطور میکنه
      میگن: رقاص رقص بلد نیست میگه جا تنگه!!!

    • بدون نام

      ای کاش اصلاحطبها دیگر برای ریاست جمهوری کاندیدا نمیشدند

    • omid

      اختیاراتو به کسی میدن در زمینه ای که هست موفق بوده باشه نه کسی که نمیتونه قیمت پیاز رو هم کنترل کنه

    • احد

      چشم
      تدبیرش را دیدیم که فعلا نه راه پیش داریم نه راه پس

    • مرتضی

      این همه بدعهدی بازهم اعتماد به آمریکا کاری احمقانه است،آمریکا ازایران یه کشوری منفعل وضعیف رو میخواد.آمریکا یه کشوراستثمارگر هست که میخواد همه دولتها دراختیار منافع اونها باشند.

    • بدون نام

      این دولت ضعیفه.

    • بدون نام

      تا حالا داشت چه کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرارروبه جلوچراریس جمهورشددوردوم ومیگفت من درست میکنم میتونم میدونم اسمش چیه دروغ فریب

    • بدون نام

      دیگه دولت قبل از مد افتاده بعد نوبت به نبود اختیارات رسیده اگه اختیارات نداشتی ...

    • بدون نام

      به اندازه دوتا نامه امضا کردن

    • بدون نام

      مردم دانا=کشور آباد

    • بدون نام

      کاملا درست گفته، الان رئیس جمهور فقط اسمش باقی مونده ..

    • عابد

      جناب اکرمي ،از اينکه زحمتي کشيدي و کمي هيزم آوردي سپاس ..

    • بدون نام

      رو که نیست.جدیدا اسم بی عرضگی شده عدم اختیارات.پیاز و گوشت و شکر و ماکارونی و غیره اختیارات میخواد؟

    • بدون نام

      باسلام همه اختیارات را در باره برجام در چهار سال اول دادند دیدیم چه بر سر مردم آمد،

    • علی بیرانوند

      آقای اکرمی من در زمان شما معلم بودم شما ضعیف ترین وزیربعد از انقلاب بودی الان هم بابی شده اغلب با آدم های ضعیف مصاحبه می کنند متاسفانه آدمی نخست وزیر شده بود که هیچ تدبیر و توفیقی نداشت و جنگ را هم طولانی کردبعلت اینکه وزیر های ضعیفی مثل تو و غرضی و کمالی و بیسوادهای دیگری را به همکاری در دولت بکارگیری کرده بود با آن همه اختیارات خیلی خسارت رو دست ملت گذاشت

    • ضد امریکا

      احتمالا مشکل کسانی که مثل ... دروغ می گویند از نبودن اختیارات کافی است!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج