جاباما
۸۶۶۸۲۹
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

کره‌شمالی: بدون رفع تحریم‌ها، مذاکره نمی‌کنیم

«هان تائه سونگ» نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل در ژنو روز چهارشنبه گفت که اقدام آمریکا در توقیف کشتی باری کره‌شمالی بزرگترین مانع در بهبود روابط دوجانبه است و به واشنگتن هشدار داد تا علیه پیوینگ‌یانگ از منطق قدرت استفاده نکند.

فارس: نماینده کره‌شمالی در سازمان‌ ملل در ژنو گفت که آمریکا باید تفکرات خود را تغییر دهد و پیونگ‌یانگ تشنه مذاکره با آمریکا و برداشته شدن تحریم‌ها نیست.

کره‌شمالی: بدون رفع تحریم‌ها، مذاکره نمی‌کنیم

«هان تائه سونگ» نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل در ژنو روز چهارشنبه گفت که اقدام آمریکا در توقیف کشتی باری کره‌شمالی بزرگترین مانع در بهبود روابط دوجانبه است و به واشنگتن هشدار داد تا علیه پیوینگ‌یانگ از منطق قدرت استفاده نکند.

وی همچنین تاکید کرد که دولت آمریکا باید «تصمیم بزرگی» درباره برداشته شدن تحریم‌ها قبل از شروع مجدد گفت‌وگوهای متوقف هسته‌ای اتخاذ کند.

تائه سونگ که در مصاحبه با رویترز این موضوع را مطرح می‌کرد، افزود: این بزرگترین اشتباه محاسباتی است اگر آمریکا فکر کند کره‌شمالی از جمله کشورهایی است که منطق قدرت یا فشار علیه آن کارساز خواهد شد.

آمریکا اخیرا اقدام به توقیف یک کشتی متعلق به کره‌شمالی کرده و مدعی شده این کشتی به انتقال زغال سنگ از کره‌شمالی می‌پرداخته که نقض تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور است.

پیونگ‌یانگ به واشنگتن هشدار داد که توقیف کشتی « Wise Honest» نقض حق حاکمیت این کشور بوده و بر تحولات آتی میان دو کشور تاثیر خواهد گذاشت.

هان در ادامه این مصاحبه با اشاره به توقیف این کشتی که در حال حرکت به سوی یک کشور آمریکایی بود، گفت: بله، این بزرگترین موضوع بوده و به دلیل آن است که نقض حق حاکمیت کشورم است.

وی اقدام آمریکا را «نقض گستاخانه قوانین بین‌المللی» توصیف کرده و خواستار بازگشت فوری این کشتی شد.

هان گفت که آزمایش‌های موشکی کوتاه برد اخیر که در ماه مه انجام شد، بررسی معمولی توانایی‌های دفاعی ملی کره‌شمالی بوده و ادامه خواهد یافت.

نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل در ژنو در پاسخ به سوالی در این باره که آیا کره‌شمالی آماده از سرگرفته شدن مذاکرات هسته‌ای با آمریکا است، به سخنان اخیر «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی اشاره کرد.

وی گفت: اگر آنها تفکرات خود را تغییر ندهند و تصمیم بزرگی نگیرند به دنبال دور دیگری از مذاکرات نبوده و تشنه برداشته شدن تحریم‌ها نیز نیستیم.این دلیل موضوعی بود که رهبر ما اعلام کرد اگر آنها تصمیم بزرگی اتخاذ نکنند دور دیگری از مذاکرات با آمریکا وجود نخواهد داشت.

ترامپ و کیم ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ برای اولین بار در سنگاپور دیدار کردند و بعد از آن یک دو طرف یک سند کوتاه چهار بندی امضا کردند. آنها نهم اسفندماه سال گذشته، در «هانوی» ویتنام برای دومین بار دیدار کردند اما این نشست هم بدون نتیجه پایان یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد

      اصلا مذاکره برای رفع تحریمهاست . اگر تحریمها رفع شود که مذاکره معنایی ندارد !

      پاسخ ها

      • ضد امریکا

        حالا اروپا که هیچ
        ولی وقتی با آمریکا مذاکره می کنی تحریم ها بیشتر میشه
        پس مذاکره نکنی بهتره

      • اون

        حق کاملا با دونالد است

    • ناشناس

      زنان کره شمالی دارن واسه مخارج زندگیشون تو کشورهای همسایه تن فروشی میکنن. تو کشور ما کلیه فروشی یکی از راههای رایج هست که تو جای دیگر دنیا وجود نداره. شما که جرات نمیکنین همچی خبرهایی رو منعکس کنین.

    • بدون نام

      مذاکره اول بعد رفع تحریم ....اگه تحریم رو بردارن که دیگه کاری با کسی ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج