۸۶۶۹۱۵
۱۸ نظر
۵۰۰۹
۱۸ نظر
۵۰۰۹
پ

تریاک، سرطان می‌آورد؟

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن اشاره به مهمترین شاخص سرنوشت بیمار بعد از تشخیص سرطان، عوامل خطر در بروز سرطان را تشریح کرد.

مهر نوشت: استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن اشاره به مهمترین شاخص سرنوشت بیمار بعد از تشخیص سرطان، عوامل خطر در بروز سرطان را تشریح کرد.

اکرم پورشمس، در سمینار هفته سلامت گوارش با رویکرد تشخیص زودهنگام و درمان سرطان گوارش، گفت: بقای بیماران بعد از ابتلاء در تمام سرطان‌ها به مرحله بیماری بستگی دارد و هرچه مرحله بیماری پیشرفته‌تر باشد و گستردگی تومور نیز زیاد باشد، زمان بقای بیمار کمتر خواهد شد.

وی افزود: هر چه تومور کوچک‌تر و محدود به ارگان خاص باشد بهتر می‌توان با آن مقابله کرد ولی اگر تومور از دیواره ارگان خارج و سایز آن نیز بیشتر شود، مرحله بیماری نیز گسترده‌تر خواهد شد و بقای بیمار کم می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیان داشت: تشخیص زودهنگام سرطان بسیار حائز اهمیت است چرا که اگر بیماری در مراحل اولیه باشد با جراحی درمانی می‌توان جهت مقابله با آن اقدام کرد ولی اگر تومور به سمت عروق و غدد لنفاوی پیشروی کند یا متاستاز باشد احتمال جراحی به سختی خواهد بود و یا غیر ممکن است بنابراین موفقیت درمان در تشخیص به موقع حائز اهمیت است.

عضو هیئت مدیره انجمن بیماری‌های گوارش، گفت: مردم و سیاست گذاران باید بر مسئله پیشگیری توجه زیادی داشته باشند چون پیشگیری مقرون به صرفه ترین راه مقابله با بیماری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست آگاهی مردم و پس از آن تشخیص زودهنگام در مقابله با سرطان بسیار حائز اهمیت است، گفت: افرادی که تریاک، شیره و سوخته استفاده می‌کنند در خطر ابتلاء به سرطان‌های مری. معده و پانکراس قرار دارند و تاثیر مصرف این مواد مخدر در بروز سرطان روده نیز در حال بررسی است و می‌توان گفت که در کشور ما خطر سرطان زایی این سه ماده مخدر بیش از سیگار است.

پورشمس گفت: عدم استفاده از سبزیجات و میوه و استفاده از مواد غذایی چرب، شور، سرخ شده و پخته شده در مدت زمان طولانی با دمای بالا می‌تواند در بروز بیماری سرطان دخیل باشد همچنین عدم بهداشت دهان و دندان ارتباط زیادی با سرطان‌های دستگاه گوارش فوقانی دارد همچنین ابتلاء به چاقی و بی تحرکی نیز در بروز سرطان در افراد نقش دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      خانم دکتر اگر تریاک سرطان زاست پس چطور حدود 80درصد از داروهای ضد سرطانی از همین ماده ساخته می شود داروی بیهوشی اتر از چه چیزی بوجود می آید و در بدن چند درصد مورفین وجود دارد ؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از خودت درنیار داروهای بی حسی و ...رو از تریاک میسازن نه داروهای شیمی درمانی رو داروهای شیمی درمانی رو از پودری به اسم پودر نظافت یا خمون واجبی میسازن برای مبارزه با سرطان

      • شهریار

        مشکل اینه که اکثر ملت به دلیل کمبود امکانات، مجبورن مصرف خوراکی داشته باشن و همینه که ضررشو زیاد میکنه

    • م

      چرته همش بافوری بزنید چیزی نمیشه

    • متی

      چرته همش

    • بدون نام

      ای‌بابا ،،،،اینم‌میخوای گرون کنی،،،،،باوفا

    • اسد

      از روغن نباتی هایی که به خورد مردم بدبخت می دهند چی؟؟؟؟خانم دوختور

    • امین

      هنوز تریاک اصل نکشیدن تا بفهمین چیه.به جان خودم بر هر درد بی درمان دواست

    • بدون نام

      واقعا که ا

    • ناشناس

      اتفاقا افرادی که تریاک مصرف میکنند چون ازقدیم گفتند دوای همه دردهاست تازمان مصرف اصلا دردی رااحساس نمیکنند وبرایشان خیلی هم مفیداست .

    • بدون نام

      پس خدا بخاد مسولین از دم سرطان دارند چون همشون مرد عملن

    • امین

      به جرات میگم پدر من تریاک مصرف می‌کرد اما تصمیم گرفت ترک کنه و دو ماه شد از ترکش می‌گذشت و اون روز به روز لاغرتر میشد تا اینکه سیستم ایمنی بدنش ضعیف شد و سرطان گرفت، البته این حرف منه نه دکتر

      پاسخ ها

      • شهریار

        این مسئله لزوما به خاطر ترک نیست، بلکه گاهی به دلیل پیشرفت بیماریها بنیه شخص انقدر ضعیف میشه که به دلیل مشکلات ریوی یا گوارشی یا چیزهای دیگه، نمیتونه مصرف کنه و اجبارا ترک میکنه و ممکنه بعد از مدت کوتاهی هم فوت کنه، شاید ترک هم نمیکرد بازم چندان فرقی نداشت. بهرحال روح پدرتون شاد!

    • بدون نام

      بیا ای مرگ که جانم به فدای تو دیگر از این زندگی نکبت بار در ایران و این همه بی عدالتی و دروغ خسته شده ایم

    • بدون نام

      تازه ازقدیم میگن کسی که سرطان داره تریاک مصرف کنه چرااین چرتوپرتارومیگین

    • بدون نام

      میخان گرونش کنن سنتوری بزن کیف کن

    • شهرام

      چرته اتفاقا تریاک پیشگیری هم میکند از انواع بیماری ها

    • بدون نام

      آنهائی که اهل منقل نیستند قدرت این ماده معجون را نمی دانند البته روی جوانان اثر تخریبی دارد ولی درعوض عصای دست سالمندان است به این دلیل در نظام قبلی این قبیل افراد از سهمیه حمایتی بهره مند می شدند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج