۸۶۷۳۰۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جنگ بقا در سری آ؛ سقوط، سهم کدام تیم است؟

از بین سه تیم فیورنتینا، جنوا و امپولی، یک تیم به دسته پایین تر سقوط خواهد کرد.

وبسایت نود: هفته پایانی رقابت های سری آ در دو روز شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود و تکلیف دو سهمیه باقی مانده سری آ در لیگ قهرمانان و البته آخرین تیم سقوط کرده در رقابت های روز یکشنبه مشخص خواهد شد.

در شرایطی که کیه‌وو و فروزینونه از مدت ها قبل سقوط خود را قطعی کردند، جنگ بر سر بقا و قرار نگرفتن در رده هجدهم در هفته پایانی به اوج خود رسیده و این رقابت، تیم های بسیاری را در بر گرفته است.

روز شنبه گذشته کالیاری با جنوا به تساوی ۱-۱ رسید تا با ۴۱ امتیاز و حضور در رده سیزدهم در سری آ ماندنی شود. یکشنبه گذشته پارما با یک گل فیورنتینا را شکست داد تا ۴۱ امتیازی شده و با توجه به فاصله ۴ امتیازی با تیم هجدهم (جنوا) بقای خود را تضمین کند. در روز دوشنبه نیز بولونیا در ورزشگاه المپیکو به تساوی ارزشمند ۳-۳ برابر لاتزیو دست یافت تا این تیم نیز مانند پارما با ۴۱ امتیاز خیال خود را راحت کند.

اکنون و در هفته پایانی رقابت ها، سه تیم فیورنتینا، امپولی و جنوا برای فرار از سقوط خواهند جنگید. فیورنتینای وینچنزو مونتلا (که در هفته پایانی به دلیل محرومیت روی نیمکت تیم خود حضور نخواهد داشت) در بین این تیم ها متحمل کمترین شکست شده (۱۳ باخت) و در مقایسه با تفاضل گل ۱۸- دو تیم امپولی و جنوا، تفاضل گل ۲+ دارد اما هنوز هم روی کاغذ شانس سقوط دارد. به خصوص آن که دیدار پایانی این تیم، یک بازی فینال گونه برابر جنوا خواهد بود.

فیورنتینا اکنون با ۴۰ امتیاز در رده پانزدهم حضور دارد و اودینزه نیز با ۴۰ امتیاز شانزدهم است. اما نکته ویژه آن است که اودینزه علیرغم حضور در یک رده پایین تر، خطر سقوط را احساس نمی‌کند! در حقیقت حضور اودینزه در رده ای پایین تر از فیورنتینا به دلیل نتایج ضعیف تر در بازی های رودررو است. (فیورنتینا ۱-۰ اودینزه، اودینزه ۱-۱ فیورنتینا) اما در شرایطی که نتایج رودرروی فیورنتینا با جنوا در بازی هفته پایانی معین خواهد شد، خیال اودینزه در صورت برابر شدن امتیازات با جنوا، از بابت نتایج رودررو راحت است. (جنوا ۲-۲ اودینزه، اودینزه ۲-۰ جنوا)

اکنون با بررسی شرایط جدولی این ۳ تیم و بازی های هفته پایانی این تیم ها، شانس بقای هر کدام را بررسی خواهیم کرد؛ با ذکر مجدد این نکته که در سری آ، در صورت برابری امتیازات کار به بررسی نتایج بازی های رودررو خواهد کشید و تفاضل گل در اولویت بعدی قرار دارد.

جنوا با کسب ۳۷ امتیاز و تفاضل گل ۱۸- در رده هجدهم قرار دارد و فعلا تیم سقوط کرده محسوب می‌شود. این تیم در هفته پایانی در آرتمیو فرانکی مهمان فیورنتینا خواهد بود. (بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل پایان یافته) اگر جنوا برنده باشد در سری آ خواهد ماند و در بدترین شرایط، باید نتیجه ای بهتر از امپولی کسب کند؛ برای مثال، اگر جنوا مساوی کند و امپولی ببازد، دو تیم ۳۸ امتیازی شده و با توجه به بازی های رودرروی بهتر (جنوا ۲-۱ امپولی، امپولی ۱-۳ جنوا) این امپولی است که سقوط خواهد کرد.

امپولی با ۳۸ امتیاز و تفاضل گل ۱۸- در رده هفدهم حضور دارد و در هفته پایانی در سن‌سیرو مهمان اینترمیلان است. برد، امپولی را بدون توجه به سایر نتایج در سری آ نگه خواهد داشت. در غیر این صورت، امپولی باید نتیجه ای بهتر از جنوا کسب کند و یا در بدترین حالت، نتیجه ای کاملا برابر با جنوا بگیرد. (هر دو مساوی کنند یا هر دو ببازند)

فیورنیتنا نیز با ۴۰ امتیاز و تفاضل گل ۲+ در رده پانزدهم حضور دارد و در هفته پایانی میزبان جنوا است. فیورنتینا در صورت نباختن قطعا در سری آ خواهد ماند. شکست فیورنتینا اگر با عدم پیروزی امپولی همراه باشد نیز ویولا را در سری آ نگه می‌دارد.

کلاف سردرگم سقوط سری آ در پایان بازی های روز یکشنبه حل خواهد شد. به نظر می‌رسد جنوا شانس نخست سقوط باشد اما در شرایطی که اینترمیلان نیز خود در پی پیروزی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان برابر امپولی خواهد بود، تساوی دو تیم جنوا و فیورنتینا و شکست امپولی باعث بقای جنوا و سقوط امپولی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج