۸۶۷۷۵۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

سامان قدوس بازیکن فصل آمیان شد

هفته‌ آخر رقابت‌های لوشامپیونای فرانسه برگزار شد و نتایج جالبی هم در آن به دست آمد. اوج حساسیت در پایین جدول بود؛ جایی که چند تیم برای نیفتادن می‌جنگیدند.

فرهیختگان: هفته‌ آخر رقابت‌های لوشامپیونای فرانسه برگزار شد و نتایج جالبی هم در آن به دست آمد. اوج حساسیت در پایین جدول بود؛ جایی که چند تیم برای نیفتادن می‌جنگیدند. آمیان یکی از تیم‌هایی بود که به‌شدت خطر سقوط را حس می‌کرد اما برد آنها مقابل گنگام، باعث شد تا به رده پانزدهم جدول رده‌بندی صعود کنند و برای دومین فصل متوالی در لیگ یک باقی بمانند.

گلِ بقا از سامان

آمیان در ورزشگاه خانگی خود «لا لایکورن»، به مصاف تیم قعرنشین و از پیش‌سقوط کرده گنگام رفت و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. گل دوم سفیدپوشان در این مسابقه توسط سامان قدوس به ثمر رسید. اولین لژیونر ایرانی تاریخ لوشامپیونا در دقیقه ۴۷ با یک شوت زمینی و با استفاده از اشتباه دروازه‌بان حریف توانست حساس‌ترین گل فصل خود را به ثمر برساند و نتیجه را ۲ بر صفر کند. اگر گل سامان نبود گل تیم حریف که در دقیقه ۶۶ به ثمر رسید می‌توانست نتیجه را مساوی کرده و ممکن بود وضعیت آنها را با خطر مواجه کند.

نقش 25 درصدی روی گل‌های آمیان

سامان در این دیدار ۹۰ دقیقه بازی کرد و از سایت‌های معتبر هم نمره‌های بالایی را گرفت. او از نگاه سوفا اسکور نمره ۹/۷، از دید سایت هو اسکورد نمره ۷/۷ و از طرف سایت فوتبال ۳۶۵ فرانسه نمره ۷ را گرفت و جزء بهترین بازیکنان تیمش بود. قدوس در این فصل ۲۷ بازی انجام داد. چهار گل زد و چهار پاس‌گل داد و به این ترتیب روی هشت گل از ۳۱ گل تیمش موثر بود؛ به عبارتی او تقریبا روی ۲۵ درصد از گل‌های آمیان نقش داشت.

سوئدی‌ها، سامان را رها نمی‌کنند

درخشش قدوس در سایت‌های فرانسوی و سوئدی بازتاب خوبی داشت. خصوصا رسانه‌های سوئدی که همچنان او را به واسطه درخشش چند ساله‌اش در لیگ این کشور به یاد دارند؛ او را «قهرمان آمیان» خواندند و اشاره داشتند. یکی از این رسانه‌ها گفت: «سامان همان‌طور که در اوسترشوندس گل‌های حساسی به ثمر می‌رساند این بار در لباس آمیان هم موفق شد با یک گل حیاتی، ماندن تیمش را در لیگ تضمین کند.»

البته ایرانی‌ها یار همیشگی قدوس بودند. در همه مسابقات آمیان چند پرچم ایرانی دیده می‌شد و خود قدوس هم در جشن بقای تیمش پس از برد مقابل گنگام به این نکته اشاره کرد و گفت ایرانی‌ها همه جا هستند.

شروع رضایت‌بخش سامان در لوشامپیونا

سامان قدوس چند بازی ابتدایی فصل را هم از دست داده بود اما با این حال توانست کم‌کم خودش را به ترکیب اصلی برساند. در اواسط فصل تیم و سامان، به اتفاق هم افت کردند. قدوس یک سوپرگل فوق‌العاده را هم وارد دروازه دیژون کرد که جزء بهترین گل‌های فصل لیگ یک فرانسه هم شد. میانگین گلزنی او در هر مسابقه ۲/۰ بود. توپ ربایی او ۳/۰ بود و تقریبا ۵۳ درصد تکل‌هایش موفقیت‌آمیز بود.

سامان در هر دیدار به‌طور میانگین ۷/۰ دریبل داشت که ۳۳ درصد آنها به درستی انجام شد. او در ۴۷ درصد دوئل‌هایش در این فصل به‌عنوان نفر برنده بیرون آمد و معدل خطاهایی که روی او انجام شد به ۶/۱ رسید. او در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ لیگ فرانسه چهار کارت زرد گرفت و متوسط نمره‌اش ۹۱/۶ بود. یک نمره کاملا متوسط که در تیم نه‌چندان قدرتمند آمیان و در اولین فصل حضور در لیگ فرانسه چندان بد نبود.

سقوط به «لالیگای2» از بیخ گوش سامان گذشت

قدوس با کلی حاشیه و جنجال به آمیان آمد و قرارداد چهار ساله بست. چند روز قبل رسانه‌های اسپانیایی و سوئدی از پیوستن او به هوئسکای اسپانیا خبر دادند اما به یکباره ورق برگشت. حتی قرار بود باشگاه اسپانیایی از سامان شکایت کند اما همه چیز ختم به خیر شد. اگر سامان به هوئسکا می‌رفت احتمالا باید فصل آینده در دسته دوم به میدان می‌رفت چراکه این تیم در رده نوزدهم لالیگا قرار گرفت و به دسته پایین‌تر رفت.

اختلاف‌های سامان با آقای سرمربی

سامان در این فصل با سرمربی تیمش کریستوف پلی سیه هم دچار چالش‌ها و اختلافاتی شد. مربی تیم در برهه‌ای علیه ستاره ایرانی‌اش موضع گرفت و گفت که او باید تابع تصمیمات باشد و انتظار نداشته باشد در هر مسابقه ۹۰ دقیقه کامل بازی کند. سامان خیلی از بازی‌ها را به‌طور کامل بازی نکرد و در ۲۰بازی از ابتدا در زمین حضور داشت.

سامان بهترین بازیکن فصل آمیان

با این حال او بهترین بازیکن فصل تیمش از لحاظ معدل نمره بود و بالاتر از موسی کوناته و توماس مونکوندیوت قرار گرفت. قدوس بعد از کوناته سنگالی و در کنار ادی ناهوره فرانسوی با چهار گل دومین گلزن برتر آمیان بود. او بالاتر از گانسو بازیکن ۲۹ ساله و برزیلی تیم که سابقه حضور در سویا را هم دارد؛ با چهار پاس گل بهترین پاسور فصل آمیان نام گرفت.

او بیشترین پاس کلیدی و بیشترین شوت را در بین تمام بازیکنان تیم در این فصل داشت و انتخابش به‌عنوان بهترین بازیکن فصل آمیان، حداقل از روی کاغذ اتفاق عجیبی نیست. حال باید دید فصل آینده برای ستاره ۲۵ ساله تیم ملی ایران به چه ترتیبی پیش می‌رود. آمیان هم نسبت به فصل قبل دو پله تنزل داشت و اگر می‌خواهد همچنان در لوشامپیونا بماند باید خود را تقویت کند و کناردستی‌های جدید و باکیفیت‌تری را برای سامان به خدمت بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسماعیل سلامی

      سامان یه دونه ای داداش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج