۸۶۷۸۴۰
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

تسهیلات اعطایی به رضوی، کلان محسوب می‌شود

نماینده بانک سرمایه در دادگاه رسیدگی به اتهامات مسئولان بانک سرمایه گفت: طبق تعریف مندرج در آیین ‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اگر مجموع خالص تسهیلات اعطایی حداقل ۱۰ درصد سرمایه پایه موسسه اعتباری باشد، تسهیلات دریافت شده کلان محسوب می‌شود و بر این اساس تسهیلات اعطایی به هادی رضوی کلان بوده است.

خبرگزاری ایرنا: نماینده بانک سرمایه در دادگاه رسیدگی به اتهامات مسئولان بانک سرمایه گفت: طبق تعریف مندرج در آیین ‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اگر مجموع خالص تسهیلات اعطایی حداقل ۱۰ درصد سرمایه پایه موسسه اعتباری باشد، تسهیلات دریافت شده کلان محسوب می‌شود و بر این اساس تسهیلات اعطایی به هادی رضوی کلان بوده است.

قاضی اسدالله مسعودی مقام روز یکشنبه در آغاز چهارمین جلسه محاکمه هادی رضوی بدهکار کلان بانک سرمایه که با حضور نماینده دادستان، ۳۰ تن از متهمان دیگر این پرونده و وکلای متهمان برگزار شد، ضمن تذکر مواد قانونی اظهار کرد: در جلسه قبل ادعاهایی در رابطه با بانک مرکزی و بحث کلان و عمده نبودن تسهیلات دریافتی از سوی متهم مطرح شد که در این خصوص از نمایندگان بانک مرکزی خواستیم در جلسه حاضر شوند و توضیحاتی در این خصوص ارائه کنند تا موضوع شفاف شود.

در ادامه امیر مظلوم شایان نماینده بانک مرکزی با اجازه قاضی برای ارائه توضیحات در جایگاه قرار گرفت و گفت: طبق تعریف مندرج در آیین ‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اگر مجموع خالص تسهیلات اعطایی حداقل ۱۰ درصد سرمایه پایه موسسه اعتباری باشد تسهیلات دریافت شده کلان محسوب می‌شود.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه سرمایه پایه بانک سرمایه برای سال ۹۲، ۵ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال بوده و ۱۰ درصد آن ۵۹۰ میلیارد ریال می‌شود و با توجه به اینکه طبق گزارشات واصله متهم یک هزار و ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده، این تسهیلات کلان محسوب می‌شود.

نماینده بانک مرکزی اضافه کرد: همچنین طبق مواد مندرج در آیین نامه مذبور در صورتی که حداکثر تسهیلات اعطایی از ۲۰ درصد سرمایه پایه موسسه اعتباری تجاوز کند بانک دچار تخلف شده است. با توجه به اینکه ۲۰ درصد سرمایه پایه بانک سرمایه برای سال ۹۲ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال می شود و تسهیلات اعطایی به متهم کمتر از این مبلغ است بنابراین سقف ۲۰ درصد در اعطای تسهیلات به افراد ذی نفع واحد رعایت شده است.

شایان تأکید کرد: در مجموع کلان بودن تسهیلات اعطایی به متهم قطعی است زیرا بیش از ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات داده شده و به استناد آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان این میزان، کلان محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب کلانه دیگه بس چی میشه بهش گفت

    • م ش

      ایشان همان داماد آقای وزیر هستند؟

    • بدون نام

      ازحلقوومش حق مردمو بکشین بیرون

    • بدون نام

      حق من معلم بدبخت فلک زده که تویه خونه قدیمی اجاره نشینم راازاین بگیرید نگذاریدبااین لباس بیاددادگاه

    • بدون نام

      تاکی نفس مردم از این همه فساد و شکاف طبقاتی و رانت و به اسم دین و ظاهر مسلمان هر کاری کردن ،به شماره افتاده ،ما دیگر تحمل این همه تبعیض را نداریم ،ننگ بر مسئول و مسئولین دزدپرور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج