۸۶۸۱۳۴
۸۶ نظر
۵۰۰۷
۸۶ نظر
۵۰۰۷
پ

یک قطعه‌ساز بزرگ، ایران‌خودرو را گروگان گرفت!

یکی از قطعه‌سازان بزرگ با ایجاد انحصار در تامین قطعات ایران‌خودرو در مواقع خاص اقدام به توقف تامین قطعه، خواباندن خطوط تولید خودرو و باج‌خواهی از ایران‌خودرو می‌کند. نکته قابل توجه این است که مالک این شرکت بزرگ قطعه‌سازی مدیر برتر جهادی سال ۱۳۹۷ نیز بوده است.

خبرگزاری ایسنا: یکی از قطعه‌سازان بزرگ با ایجاد انحصار در تامین قطعات ایران‌خودرو در مواقع خاص اقدام به توقف تامین قطعه، خواباندن خطوط تولید خودرو و باج‌خواهی از ایران‌خودرو می‌کند. نکته قابل توجه این است که مالک این شرکت بزرگ قطعه‌سازی مدیر برتر جهادی سال ۱۳۹۷ نیز بوده است.

سال‌ها است که عموم جامعه قطعه‌سازی و برخی کارشناسان صنعت خودرو از انحصار ایجاد شده در تامین قطعات دو خودروساز بزرگ داخلی به خصوص در تامین برخی قطعات خاص و های‌تک و فساد ناشی از آن، انتقاد می‌کنند.

این انحصار باعث شده که دو سه شرکت بزرگ قطعه‌سازی به ابرشرکت‌های تامین‌کننده قطعات دو خودروساز بزرگ داخلی تبدیل شده و انحصار ایجاد شده را به اهرمی برای اعمال فشار و اصطلاحا اخاذی از خودروسازان بزرگ تبدیل کنند.

برخی کارشناسان مستقل داخلی معتقدند که همین انحصار و فساد ناشی از آن نیز باعث شده هزینه‌های تمام شده تولید خودرو در کشور افزایش یافته و خودروهای داخلی با قیمت بالاتری به دست مصرف‌کنندگان برسد.
در جدیدترین رویداد در این زمینه شنیده شده که اخیرا برای مدتی خطوط تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو به دلیل توقف تامین قطعه از سوی یکی از این قطعه‌سازان بزرگ، متوقف شده است.

در این ماجرا مالک این شرکت قطعه‌سازی بزرگ با عدم تامین قطعه‌ای که در انحصار دارد، تمام خطوط تولید ایران‌خودرو را برای مدتی متوقف کرده است. او مالک شرکتی است که تامین‌ قطعات سیستم‌های سوخت‌رسانی خودرو را به طور انحصاری در اختیار دارد و در روزهای اخیر ضربه خود را از طریق عدم تامین قطعات سوخت‌رسانی به صنعت خودروی کشور وارد کرده است.

طبق اطلاعاتی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، این فرد از سال 95 با یکی دیگر از شرکت‌های قطعه‌سازی انحصارگر، برای تشدید انحصار در صنعت قطعه‌سازی، کنسرسیوم تشکیل داده و در حال حاضر با همراهی فرزند و برادرزاده خود یکی از اصلی‌ترین سهامداران ایران‌خودرو نیز است. وی همچنان به دنبال به دست آوردن درصد بیشتری از سهام ایران‌خودرو برای استیلا بر بزرگترین شرکت خودروسازی ایران است.

این وضعیت و اعمال فشار گاه و بیگاه این قطعه‌ساز بزرگ به ایران‌خودرو از طریق توقف تامین قطعات و خواباندن خطوط تولید در حالی است که این شرایط زیان سنگینی را به صنعت خودرو و در نهایت مصرف‌کنندگان ایرانی وارد می‌کند.

طبق محاسبات صورت گرفته، توقف هر خط تولید خودرو به مدت یک دقیقه در حدود ٢٢٠ میلیون تومان زبان به همراه دارد که این میزان ظرف مدت یک ساعت به ١٣ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان می‌رسد.

این زیان از طریق بیکاری کارگران، هزینه‌های جاری و اجباری نظیر برق، مالیات، استهلاک دستگاه‌های خط تولید و شاستهلاک خودروهای ناقص بر افزایش قیمت نهایی خودرو تاثیر می‌گذارد.

در جدیدترین رویداد در این زمینه در روزهای اخیر که باید 1000 دستگاه خودروی تولید شده در ایران‌خودرو به بازار تزریق می‌شد به دلیل عدم تامین قطعه از سوی همین قطعه‌ساز، این خودروها ناقص مانده که تاثیراتش را طی روزهای آتی در بازار نشان خواهد داد.

اما نکته قابل توجه این است که مالک این شرکت قطعه‌سازی انحصارگر کسی است که در سال ٩٧ نشان مدیر جهادی برتر را کسب کرده است اما در روزهای گذشته با توقف خطوط تولید بزرگترین خودروسازی ایران، اشتغال کارگران، بازار خودرو و اقتصاد کشور را به گروگان گرفته تا با اعمال فشار از این طریق به خواسته‌های خود برسد.

با توجه به ابعاد ملی این موضوع و تاثیراتی که این مسئله به طور کلان بر صنعت خودروی کشور و به دنبال آن بازار خودرو و منافع مصرف‌کنندگان ایرانی دارد، ایسنا پیگیر این موضوع از دستگاه‌های مسوول بوده و در آینده اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م ش

      چرا نام شرگت و نام صاحب این سرکت را اعلان نمیکنید ودولت چرا دخالت نمیکند ؟ تعزیرات چکاره است ؟

      پاسخ ها

      • یوناس حقی

        گلایه کردن نداره که، یک انحصار طلب با انحصار طلب دیگه ( مگه ایران خودرو و سایپا خودشون انحصار خودرو ایران رو ندارن!!!!) داره روبرو میشه!!!!! کاری که سالها شرکت‌های انحصار طلب خودرو سازی با مردم کردن و هیچ کس، هیچ کس نتونست کاری بکنه تا این انحصار بشکنه،!!!!
        دست روی دست بسیار است انحصار طلبهای عزیز، شما که نور چشمی هستین!!!!
        علی برکت الله که یارو میگه اینجا مصداق کامل داره.

      • بدون نام

        حق سکوت هم دولت وهم بزرگترین افراد را ساکت میکند تو مملکت ما قانون حکمفرما نیست این پول هست همه کار میکند وقانون رو دور میزند

      • بدون نام

        یک سرچ بزنی میفهمی طرف کیه. داماد نماینده مجلس. ...

      • بیخیال

        همسون همدست هستند و دارن بهانه میارن

      • AAAAAAAAA

        با تجربه که در ۳۰ سال خدمت به جامعه داشتم این سانسور چی هم به گونه ای سفارش مسعولان است
        دقت کردی تا حقایق را مردم با استناد به سند مطرح میکنند سانسور میکنه.

      • بدون نام

        خر تو خر که باشه همینه

      • المیرا

        شرکت قطعه ساز گروگان گیری نکرده این حرفا کذبه برای
        خراب کردن یکی دیگه و خوب نشون دادن خودشون پول قطعه ساز رو بیارن بدن 1200 میلیارد کم پولی نیست

    • بدون نام

      باید واردات خودرو و قطعات و ازاد میکردند که اولا این داستانها پیش نمیومد بعد هم با ایجاد جو رقابت باعث میشد هم کیفیت بالابره هم بدونند اگر اونها قطعات باکیفیت وبه اندازه نیاز و تامین نکنند خودروسازان از شرکتهای خارجی میگیرند.اما حمایت کورکورانه از صنعت خودروسازی و شرکتهای تابعه باعث این وضع شد..

    • بدون نام

      این فرد حکمش سنگساره
      که خون مردم و کرده توشیشه

    • محمد

      اگر مفسد هست و به اقتصاد کشور صدمه وارد کرده باید اموالش توقیف بشه.

    • *****۵ ستاره ها

      دستگاه قضایی و تعزیرات و وزارت صمت باید سریعا اقدام ، و اینگونه مفسدین اقتصادی را خلع ید ، اموال آنها را مصادره و به اشد مجازات محکوم کنند. تا آنان با این کار در جنگ اقتصادی با دشمنان همراهی نکنند .

      پاسخ ها

      • علیم

        اتفاقا باید ایران خودرو رو بهش بفروشن شاید لااقل این بخور بخورای دولتی ها توش کمتر بشه .. خصوصی که بشه یک نفر میخوره اما الان ده ها نفر ..

      • بدون نام

        بفروشن که. از فردا بگه ماشین نمیدم چی

    • مهدی

      زمانی که موافقت اصولی داده میشود.کسان دیگری هم هستند که در خواست داشتن.اگر قرار باشد انحصار در صنعت به جای رقابت حکم فرما باشد نتیجه ای غیر این نیست.
      تولید کننده زمانی برای کشور مفید است که دو مشخصه داشته باشد.اول صادرات و دوم توسعه و رفع نیاز داخلی.
      اگر رفع نیاز داخلی را نداشت از صادرات آن جلوگیری بایستی صورت پذیرد.
      اگر آنچنان سیر بود که نیروی کار و مشکلات کشور برایش مهم نبود .پس لیاقت کار ندارد و به علت معطل کردن زنجیره تولید اقدام به مصادره کلیه اموال بایستی اقدام گردد.
      کاری نکنند.که قوانین جنگ بر آنها جاری گردد.

    • بدون نام

      خدا خودش کاری کنه فقط..

    • بدون نام

      اگرخبر راست چرا اسم این زالو اعلام نمیشود.اگردروغ است چرا اعلام شده است

    • سلام

      انحصار طلب که به انحصار طلب بزنه شاه انحصار طلبه

      پاسخ ها

      • علیم

        لایک

    • بدون نام

      بعد بگید. مرگ بر ترامپ. هر چه می کشیم از دست تعدادی بی غیرتی و خودخواهی عده ایی خواص هستیم که هر چه زودتر قوه قضائیه می باستیی وارد شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ نفتمون رو تحربم نمیکرد انقدر تورم پیش نمیومد و پئلمون بی ارزش نمیشد استاد

    • بدون نام

      چرا با ترس و لرز اسم این جهادگرا رو نمی نویسید

    • مصطفی

      این قطعه ساز بزرگ و مدیر جهادی و پسر و برادرزادشون اسم ندارن ؟؟؟ خب اینا مخل اقتصادی در زمان جنگ اقتصادی نیستن ؟؟ حکمشون چیه بنظرتون ، اعدام و حبس یا تشویق و سهم بیشتر ایرانخودرو ؟!!

    • کاردوک

      ایران خودرو ملت ایرانو به گروگان گرفته ،ببین اون کیه که ایرانخودرو رو مچل کرده
      البته شک نکنید اینا فیلم خودشونه و اون شرکتم از خودشونه ،هم سودشو میبرن هم مواقعی که میخوان ماشین ندن بیرون میگن قطعه نداریم

    • بدون نام

      من مطمئنم این اخبار کذب محض است و تا نمایند آن شرکت ماجرای دزدان خودرو ساز را نگوید واقعیت مشخص نیست . تا جایی که من اطلاع دارم خودرو سازها پول از مردم یکسال جلوتر میگیرند و جدیدا فروش فوری نیز دیگه بدتر ، ولی به قطعه ساز بعد دو سال پول قطعات تحویلی را نمی دهند . این یعنی دزدی و انحصار

    • بدون نام

      آدم معمولی که نیست...تهش رو در بیارن وصله

    • بدون نام

      این جور افرادی ففط اعدام. فهمبدید ففط اعدام

    • سعید علی 666

      چرا میترسین اسم این کروز لعنتی رو بیارید. چرا از اسم بردن این قوم زالو سفت هراس دارید . بگید تا همه بدون اقایون و خانم ها اسم این شرکت کروز کروز . واسم این مدیر سخا . و رئیس کل کشاورز و علیپور . واقعا متاسفمم برای خودم که 10 سال جوونیمو تواین خراب شده تباه کردم . واقعا مثل سگ پشیمونم که شب ها و روزهامو تو این شرکت خراب شده سپری کردم . کروززززززززززززززززز

    • بدون نام

      گویند که اگر چند سطل آب در سیلوی پر از گندم ریخته شود آن سیلوی محکم از هم می پاشد و آدمی با ایمانی درست میخواهد که در برابر این آب (حرص مال دنیا) مقاوم باشد و حالا حکایت این تولید کننده است که شکمش تاب نیاورد و..

    • بدون نام

      خخخخخخخخ همینکه این رسانه جرات گذاشتن نام و نشان شرکت نداره بیانگر قدرت لایزال ایشان است ..ولی در نهایت این ضرب‌المثل که میگه دزدی که از دزد بدزده شاه‌دزده در موردش مصداق داره ...سلام به شاه‌دزد عزیز ..اسعدااله اوقاتکم

    • بدون نام

      اطلاعات بیشتر لازم نیست ،اگه عرضه دارید همینطور که او باعث بیچارگی کل مردم ایران شده قانون هم او را بیچاره کند

    • بدون نام

      اگر واقع اینگونه باشه. بر قوه قضائیه. خصوصا دادستان واجبه که ورود کنه وایشان رو بعنوان مخلل نظم اقتصادی به اشد مجازات. برسونه !!فقط اعدام جواب این خائنین است !

    • بدون نام

      ایساکو تامین قطعات تضمین خدمات

    • بدون نام

      میطلبد قوه قضائیه بعنوان مدعی العموم بااینگونه مافیای باج گیر بشدت برخورد کند وحق ملت راازحلقوم این خائنین بیرون بکشد.

    • بدون نام

      لطفا وخواهشا این شرکتها ومالکانشان را به ملت وقوه قضاییه معرفی کنید .یا قوه قضاییه رسیدگی کنند یا ملت

    • ناخدا غلام

      به این میگن دشمن نه آمریکا ی بدبخت .این نوع شرکت ها باید برچیده شوند تا تعداد بی کاران کاهش پیدا کند.

    • بدون نام

      مدیران بیخاصیت === ویرانی کشور

    • یاس

      جان مادرتون قسم می دم پیگیری کنید که این کدوم بی پدر مادریه که این جوری خون مردم بدبخت رو کرده تو شیشه! ما که دستمون به جایی بند نیست ... به سلامتی یه اختلاس گر دیگه هم در شبهای آتی توی تلویزیون میبینیم با پرونده ای چند تنی !!!! . الهی به حق این شبهای قدر خدا از شون نگذره . اینا چرا هیچ درد و مرضی نمی گیرن ؟ مگه مملکت قانون نداره که این مردیکه باج گیر شده همه قطعات رو انحصار کرده ؟؟؟ مطمئنا دست بقیه شون هم تو دست همین نامرده !! شک نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین مثلا قانون از اینا حمایت میکنه

    • بدون نام

      شرکت کروز ؟؟!

    • بدون نام

      سلام خدا لعنتش کنه پس بازرس ها ی مملکت ما کجایید

    • بدون نام

      خخخخخ.... عجب بچاپ بچاپی شده این مملکت اسلامی

    • بدون نام

      بد نبود ارتباط این شرکت های انحصارگر را با آقا و آقا زاده ها نیز مشخص میکردید.

    • بدون نام

      یک برخورد قانونی دندان شکن لازمه

    • بدون نام

      چرا نمیگید که اسمش چیه و این نفوذ رو از کجا آورده؟ میترسید بگید ایشون داماد نماینده مجلسه و در سوابق مدیریتی افتضاحش چه بلایی به سر کارخونه ایدم آورده؟ توی این مملکت مهم نیست چقدر سواد و لیاقت داشته باشی، مهم اینه که چه رانتی داشته باشی. حتما اینم تقصیر ترامپه.

    • ایران تحریم شده از هر سو

      چه چیز ها که نمیشنویی در مملکت امام‌زمان
      به خدا از کافران همچین کارهایی بعیده
      شما که اداعای مسلمانی و پیرو عدالت علوی نون گوش فلک رو کرده
      فقط به فکر پول و جیب و آقازاده هاتون هستین و ۸۵ملیون ایرانی براتون ارزشی نداره
      ان شاءالله امام زمان نسل تون تز زمین برداره

    • ام دی

      تو هر کاری تو کشور عزیزمان یکسری دلال نفوذ کرده ان ودارن میدوشن وسیر شدنی هم نیستن

    • سید

      ما همه گروگان انحصاری خودرو ساز داخلی هستیم بزودی مرزها را بروی ورود خودر های امن پاره خواهیم کرد

    • بدون نام

      این فرد باید اعدام کرد این اقا دزد است فرقی نداره با کسی که از طلا فروشی سرقت میکنه یا ان مواد فروش ضربه زدن به ملت ونظام است اعدامش کنید یا حبس ابد تا درس عبرتی باشه برای دیگران خواهش میکنم نظر منو بزارید

    • بدون نام

      بایستی با این فرد خاطی با هر سمت و مقامی که داشته باشد برخورد و محاکمه شود چرا مسئولین مملکتی اینقدر بی عرضه هستند مگر ارث پدری این آقا بود ه مگه نه از ثروت و منابع ملی این اقا دارد سو استفاده میکند آهای مراجع تقلید کجایید؟ فتوایتان فقط برای الات موسیقی است ؟ این خیانت نیست ؟ اختلاس در روز روشن نیست ؟این فرد خاطی به عقیده بنده به علت اخلال در نظم اقتصادی بایستی محاکمه شود این فرد محارب است و علنا جنگ با خدا و رسولش هست !کجایید اسلامگراها؟

    • بدون نام

      اینها حاصل بی تدبیری در دولت اصلاحطلب حاکم است،؟!!؟؟؟!؟؟؟؟!!؟

    • بدون نام

      حتما یکی از خویشاوندان مسئولینه یا خودش مسئوله

    • بدون نام

      دروغه، پول قطعه ساز رو نمیدهند، قطعه ساز هم قطعه را نمیدهد، اینگونه مظلوم نمایی میکنند

    • بدون نام

      این قطعه ساز اسم ورسم نداره که نمی گید
      داماد کدوم مرجع یا کدوم وزیره!!!!

    • کامران میرزای

      چرا دروغ و چرت و پرت تحویل مردم میدین تا زمانی که همش در لفافه صحبت میکنید وحاضر نیستید اسامی رو بگید پس خودتون هم شریک دزدها هستید

    • بدون نام

      خودرو سازان با قطعه سازان هماهنگ اند
      قرار گذاشتن قطعه ندهند تا ماشین ها تکمیل و تحویل مردم نشه و قیمت خودرو بالا بره اونوقت از سود چند صد درصدی خودرو مقداری هم به قطعه ساز و وارد کننده قطعه میدن
      این یعنی دوسر سود
      معلوم نیست مجلس ، قوه قضاییه ، و دولت همگی احمق چه غلطی میکنند یعنی نمی فهمند خودرو سازان با طرح پنج درصد زیر قیمت بازار ماشین رو فروختن مردم رو بیچاره کردند

    • بدون نام

      پس قوه قضائیه باید به عنوان مدعی العموم با این فرد که اخلال در نظام اقتصادی کشور و فشار بر مردم ایجاد میکند برخورد کند

    • بی نام

      چه هرکی به هرکی این مملکت

    • رضا

      ایران خودرو فشل ضرر ده را به این فرد بصورت رایگان واگذار نمائید و شر ایران خودرو را از سر مردم کم کنید

    • AAAAAAAAA

      چطور ایران خودرو دولتی ولی قطعه ساز شخصی است
      احتمالا قطعه ساز به یکی از مسعولان بر میگردد
      هر جا گند کاری هست این مسعولان آنجا نفوذ داشتن

    • بدون نام

      خوب چرا اسمش را نمیگید
      تا مردم بهتر بشناسند این زالوصفت رو

    • بدون نام

      بابا جان کی به کیه؟ هر کی هر چی خواست انجام میده......، چون میدونه کسی کاری باهاش نداره. والااااااااا

    • شهریار

      مدیران جهادی !!!!!!

    • بدون نام

      فساد مالی و لطمه به اقتصاد ملی تا این سطح چطور از چشم دادسنانی کل کشور و سازمان بازرسی و تعزیرات حکومتی و ... با اینهمه دبده و کبکبه مخفی مانده یا عمدا دیده نشده؟؟؟ به مردم جواب بدن، سلطان سکه هم لطمه به کشور زد و اعدام شد، چرا از این مفسدین اعدام نمیکنند که خون صدها هزار نفر هم وطن به خاطر تولیدات بی کیفیت اینها به پای ایشان هست والان هم عین کفتار دنبال کندن گوشت ملت زخم خورده هستند.

    • قلی

      چاره اش برداشتن گمرکی ماشینهای خارجیه
      تا این زالوها از بین برن

    • بدون نام

      اینطور افراد رو باید اعدام کرد تا درس عبرتی برای هرانکس که با انحصار برای مردم مشگل تراشیده و ظلم میکنند بشه،خبری فونت نظراتو درشت کن ،تا انقد غلط غلوط ننویسیم اینم صدبار

    • metti

      ههه، کلا صنعت خودروی ایران صنعت دزدی چپاول و اختلاسه، تنها بازدهش یه مشت آشغاله که به مردم نگونبخت میندازن و با جون و مالشون بازی میکنن
      دزدای کثیف خونخوار

    • صالحی

      وقتی تو شهر برق بره قورباغه هفت تیر میکشه ....

    • farvahar

      ایران خودرو سایپا و دیگر مونتاژکاران باید به فکر ایجاد تغییر اساسی متناسب با نیازها و ظرفیتهای داخلی و نرمهای جهانی در تولید خودرو یا خودرو های جدید هیبریدی باشند و الا به زودی باید به دنبال شغل دیگری بروند. با آغاز دوباره مبادلات تجاری در آینده نزدیک البته در چارچوبهای جدید که از لوایح پالرمو و سند 2030 بر خواهند خواست نیاز جدی به تغییرات اساسی در سیاستهای این دو به اصطلاح غول خودخوانده خودرو ساز احساس خواهد شد مضافا به اینکه در تجارت فردایی که بسیار نزدیک است این رقابت است که تعیین کننده خواهد بود نه انحصاری که دیگر وجود خارجی نخواهد داشت.

    • بدون نام

      فقط این زالوها رو به مردم معرفی کنین...

    • بدون نام

      سوال ایا ملت بین شرکت بنز یا شورلت و واین شرکت داخلی کدام را مفید و موثر میدانند.
      ما چقدر ساده بودیم و انحراف رفتیم

    • بدون نام

      خاک بر سرتون

    • بدون نام

      شرکت کروز است .

    • مهدی

      حدودا یکسال از فروش نقدی خودرو گذشته.
      تحویل که بایستی طبق قانون 30 روزه باشد .5ماهه قرارداد کردن.حال یکسال گذشت.
      آیا کدام تاجر است که پول کالای خود را بگیرد و کالا تحویل ندهد.و مداوما از پول استفاده کرده و کالا را هم.چون تحویل نمی دهد مداوما بفروشد.
      واقعا این آخر رانت و کلاهبرداری است.
      اگر ایران خودرو فروش قطعی را با سود آن سریعا تحویل ندهد. سرمایه گذاران بایستی از سرمایه خود در ایران خودرو مایوس شوند. چون همکار کلاهبردار هستند.

    • بدون نام

      امیدوارمواردات خودروی کار کرده ازاد بشه .ما هم از زیر یوغ ظالمان ازاد بشیم .

    • بدون نام

      انقلابی باید عمل کر د

    • بدون نام

      بکشیدش

    • بدون نام

      حتما دست دخالت آمریکای جنایت کاره وا سی دست دخالت

    • پرویز

      خدا رحم کرد که بسیاری از نظردهندگان قاضی نیستند چون بدون اینکه حرف طرف مقابل را بشنوند حکم اعذام وسنگسار صادر میکنند.آقای خبرنگار که این گزارش را گذاشتی انصاف وعدالت حکم میکنه اظهارات طرف مقابل را هم درگزارش ات میآوردی ،شاید این ایران خودروست که قطعه سازان را گروگان گرفته.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نترس اگر حق باتو باشد تو پیروزی

    • آزاد

      طبیعیه ،همان طور که فروش خودرو وبودجه کشور و ..به گروگان گرفته میشه ،تا مافیای فساد قدرت به نیتشان برسند

    • بدون نام

      یا نگو یا درست بگو. با مشخصاتش

    • هادی کریمی

      یعنی ایرانخودرو اگر کل سال تعطیل شود 115632 میلیارد تومان ضرر میکنه؟
      تعطیل بشه کلی به نفع مردم میشه

    • بدون نام

      اسم این مردک رو چرا نمیگید ؟ اصل اصلی هر رسانه شفاف سازی هست

    • بدون نام

      مدیرعامل و یا گارگرها رو
      البته مدیرعامل زیاد بکارش نمیاد
      فقط بلد دستوربده
      گارگربیشتر بکارش میاد

    • محمد رضا

      اول اینکه این مدیر جهادی اسم نداره؟دوم اینکه چه کسی یا کسانی در قبال چه چیزی این امتیاز را به این زالو داده اند؟ذی نفعان چه کسانی اند؟جناب آقای دکتر رییسی و جناب منتظری که شعار مبارزه با فساد میدادند الان کجا هستند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج