۸۶۸۲۸۱
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

چهار گزینه برای جانشینی والورده در بارسلونا

شرایط بارسلونا پس شکست در فینال کوپا دل ری پیچیده تر از حد تصور شده و زمزمه انقلاب در تمام ارکان این باشگاه، از جمله تغییر مربی، به گوش می رسد.

ورزش سه: به نقل از اسپورت، بارسلونا روزها و ساعات تیره و تاریکی را پشت سر می گذارد. شکست ۲-۱ از والنسیا در فینال کوپا دل ری، چیزی نبود که هواداران و سران باشگاه انتظارش را داشته باشند. شکستی که باعث شده تا جایگاه ارنستو والورده به عنوان سرمربی به خطر بیفتد. حتی با وجود اینکه او قراردادش را اخیرا تمدید کرده و چندین بار علنا از سوی بارتومئو و لیونل مسی نیز حمایت شده است.

چهار گزینه برای جانشینی والورده در بارسلونا

بارسا با او برای دومین سال متوالی و با قاطعیت، فاتح لالیگا شد ولی شکست سنگین 4-0 از لیورپول و تکرار فاجعه سال گذشته رم در لیگ قهرمانان و سپس شکست در فینال کوپا دل ری، سایه عظیمی روی قهرمانی لالیگا انداخته اند.

واضح است که این دو ناکامی، باعث خواهند شد تا تغییرات زیادی را در بارسا شاهد باشیم. جدای از سرمربی،بخش اعظمی از بازیکنان بارسا(به غیر از مسی، تراشتگن، پیکه و تعداد اندکی دیگر) نیز با انتقادات کارشناسان و هواداران مواجه شده اند اما سئوال اینجاست که آیا این تغییرات، باید از صندلی مربیگری شروع شود؟ و اگر پاسخ مثبت است، چه کسانی می توانند جانشین مناسبی برای والورده باشند؟

والورده بیش از یک بار از تمایلش برای ادامه کار در بارسا حرف زده و از انگیزه خود برای گرفتن انتقام صحبت کرده است؛ اما ایا او می تواند توقعات باشگاه و هواداران را در فصل آینده برآورده سازد؟ او با بارسا قرارداد دارد ولی در نظرسنجی ها، بیشتر هواداران خواهان برکناری اش شده اند و این یعنی فشار حداکثری در فصل آینده که می تواند خردکننده نیز باشد.

چهار گزینه برای جانشینی والورده در بارسلونا

اگر والورده برکنار شود، شاید بتوان در شرایط فعلی از ۴ مربی به عنوان گزینه های مناسب برای جانشینی او نام برد.

اریک تن هاگ(آژاکس)

سرمربی ۴۹ ساله آژاکس، توانست پس از سال ها تیم هلندی را با رساندن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان، به سطح اول فوتبال اروپا برگرداند. در آژاکس او، شاهد شکوفایی مجدد "توتال فوتبال" بودیم. تن هاگ، سبک مربیگری مشابه با فلسفه بارسلونا دارد و تیم هایش مسلط به توپ و بسیار سریع هستند. آژاکس امسال، بسیاری را به یاد بارسلونای پپ گواردیولا انداخت و جالب اینکه او با پپ، بیگانه هم نیست. زمانی که گواردیولا هدایت بایرن را برعهده داشت، تن هاگ مربی تیم جوانان باشگاه بود. مشکل بزرگ اینجاست که او با آژاکس تا ۲۰۲۰ قرارداد دارد.

رونالد کومان

مربی ۵۶ ساله هلندی، یکی دیگر از گزینه های جانشینی والورده محسوب می شود. مردی که سابقه درخشانی به عنوان بازیکن بارسا دارد و با گل او در فینال ۱۹۹۲ برابر سامپدوریا بود که بارسا توانست برای اولین بار فاتح لیگ قهرمانان شود.

او یکی از ستاره های تیم رویایی یوهان کریوف بود و در مربیگری از اندیشه های او و نیز لوئیس فن خال، زمانی که دستیارش بود، تاثیرات زیادی گرفته است.

او به خوبی با بارسا و فلسفه باشگاه آشناست و همواره از علاقه اش برای مربیگری تیم محبوبش سخن گفته است اما کومان با تیم ملی هلند تا سال ۲۰۲۲ قرارداد دارد و اخیرا توانسته لاله های نارنجی را متحول کند. با او، هلند به نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا راه یافته و یک ماه دیگر باید برای قهرمانی تلاش کند.

روبرتو مارتینز(بلژیک)

سررمبی کاتالان تیم ملی بلژیک، به لطف ستاره هایی چون ادن هازارد، لوکاکو و دی بروینه توانست شیاطین سرخ اروپا را به عنوان سومی جام جهانی ۲۰۱۸ هدایت کند و با این تیم تا ۲۰۲۰ قرارداد دارد.

سبک مربیگری او البته چندان شباهاتی به فلسفه بارسا ندارد. مارتینز چند ماه پیش یکی از گزینه های رئال برای جانشینی لوپتگی بود. او در اورتون و ویگان سابقه هدایت تیم های باشگاهی را دارد که تیم های چندان بزرگی نیستند ولی تجربه مربیگری در تیم ملی بلژیک، می تواند به او در هدایت بارسا کمک فراوانی کند.

لوران بلان

این مرد فرانسوی سابقه هدایت پی اس جی در بالاترین سطح فوتبال اروپا را دارد ولی ناکامی در رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان، منجر به اخراج او شد. او دو سال هم سرمربی تیم ملی فرانسه بود و سبک بازی تیم هایش تهاجمی است و به حفظ توپ نیز علاقه زیادی دارد.

بلان به عنوان بازیکن، یک فصل برای بارسا بازی کرد و با فضای باشگاه غریبه نیست. او بر خلاف سه گزینه فوق، مربی آزاد است و با هیچ باشگاهی تحت قرارداد نیست. احیرا از بلان به عنوان گزینه جانشینی کیکه ستین در بتیس نیز نام برده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • N

      من از بین این چهار تا والورده رو ترجیح میدم اسم ی چندتا......... رو آوردن ......... .

    • بدون نام

      کومان خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج