جاباما
۸۶۸۴۲۷
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

اعتراض آبی‌ها: ایسما ۲۵۰هزار دلار، ما ۱۰۰هزار دلار؟

ماجرای اعتراض بازیکنان به دستمزد خارجی‌ها از روزی آغاز شد که آن‌ها فهمیدند درآمد‌های خارجی استقلال به جیب الحاجی گرو و مارکوس نیومایر می‌رود و...

خبرورزشی: امیرحسین فتحی در میانه‌های راه بود که بازیکنان در پستی دسته‌جمعی او را «دروغگو» خطاب کردند. رفته‌رفته صدای اعتراضات بلند و بلندتر شد. چند بازیکن علیه مدیریت طغیان کردند. او چندین بار با بازیکنان دچار درگیری لفظی شد. درگیری‌ها به قدری بالا گرفت که او مجبور شد یک بار رأی به اخراج فرشید اسماعیلی و روزبه چشمی بدهد و یک بار هم رأی به اخراج فرشید باقری.

بماند که در این بین دو، سه مرتبه بازیکنان نامی‌تر را اخراج نکرد! حالا هم به طور کامل همه چیز از دست فتحی در رفته است. انگار بازیکنان که هر سه جام را از دست داده‌اند قرار گذاشته بودند تا در پایان فصل به مدیرعامل نشان دهند قدرت دست چه کسی است.

موج تهدید‌ها برای جدایی به شدت امیرحسین فتحی را نگران کرده است. فتحی که بدون آشنایی با بازی‌های سیاسی استقلال و چند دهه بعد از مدیریت باشگاه عقاب، به این باشگاه آمد، یکجور‌هایی خودی خوانده نمی‌شد. به همین خاطر از همان روز اول در داخل باشگاه یک غریبه به حساب می‌آمد. کما اینکه افشاگری درباره قرارداد خارجی‌ها به شدت این مسئله را تأیید می‌کرد.

بد نیست بدانید موضوع قرارداد خارجی‌ها هفته‌هاست در باشگاه استقلال مطرح است و تبدیل به یک معضل بزرگ شده است. قبل از همین بازی آخر استقلال در امارات، یکی از بازیکنان نامی که به شدت از رقم قرارداد ایسما شاکی بود، به یکی از مسئولان گفت: «به ایسما برای نیم‌فصل ۲۵۰ هزار دلار داده اید، به من ۱۰۰ هزار دلار؟ کل قرارداد فصل من می‌شود ۱۰۰ هزار دلار. یک‌چهارم من بازی نکرده. اثرگذار هم نبوده. چرا باید در استقلال بمانم؟!»

این حرف او به تنهایی نبود. بلکه برآمده از بحث‌هایی بود که داخل تیم شده بود. روزبه چشمی هم یکی از اعتراض‌کنندگان بود. اصلاً می‌گویند همین رفتار استقلال در امتیاز دادن به بازیکنان خارجی و بی‌توجهی به بازیکنان داخلی، عامل اصلی جدایی این بازیکن بود. روزبه هم مثل اکثر بازیکنان اعتقاد داشت سیاست استقلال فراری دادن داخلی‌ها و امتیاز دادن به خارجی‌هاست.

ماجرای اعتراض بازیکنان به دستمزد خارجی‌ها از روزی آغاز شد که آن‌ها فهمیدند درآمد‌های خارجی استقلال به جیب الحاجی گرو و مارکوس نیومایر می‌رود. هر هفته که می‌گذشت این دو بازیکن بدتر می‌شدند و با بالا رفتن دلار، حقوق بیشتری می‌گرفتند. فضا برای این دو بازیکن به قدری بد شد که باشگاه هم ترجیح داد سریعاً رضایت‌نامه‌شان را بدهد تا نیم‌فصل بروند. در نیم‌فصل دوم هم دوباره جو به هم ریخت.

وقتی بازیکنان متوجه شدند باشگاه از اتفاقات نیم‌فصل اول عبرت نگرفته و دوباره به بازیکنان بی‌کیفیت برای نیم‌فصل ۲۵۰ هزار دلار داده، صدایشان دوباره درآمد. این روز‌ها ایسما و منشا دقیقاً به سرنوشتی دچار شده‌اند که گرو و نیومایر به آن دچار شدند. جو داخلی تیم خوب نیست فعلاً همه چیز به هم ریخته است.

بازیکنان اکثراً حرف از جدایی می‌زنند و می‌گویند این به خاطر بدقولی و همین‌طور تبعیضی است که مدیریت باشگاه در نظر گرفته. یکی از بازیکنان استقلال در این باره گفت: «هرگاه بازیکنان داخلی حاشیه درست کردند، اخراج شدند و جریمه ولی بازیکن خارجی داشتیم که در رختکن به بازیکن ایرانی رکیک‌ترین فحش‌ها را داده ولی چند روز بعد حقوقش را کامل گرفته است!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      مقصر وزیر ، عراقچی، روحانی ، ترامپ، ملانیا و شاهزاده انگلیسه! وکرنه استقلال همه ساله قهرمان میشه!

      پاسخ ها

      • (✿◠‿◠♥)ⓜⓞⓝⓣⓔⓛⓐ (♥◠‿◠✿)

        اینو به راحتی میشه فهمید که فتحی خیلی دروغ میگه و کار ش در کیسه تمام شده

      • بدون نام

        هرچی پوله برای کیسه گشا هرچی قهرمانی برای ما

    • بدون نام

      مقصر پرسپولیسه

    • بدون نام

      مکتب کثیف کیسه درصورتی که کیسه چقدر دلارهای بی زبان بیت المال را خرج بازیکنان خارجی بی کیفیت کرده است با آن که لیست گند کاریهایشان به بیرون باشگاه درز کرده هنوزم وزیر را متهم به پرسپولیسی بودن میکنن مکتب کثیف. لجن..کیسه .طرفدارانش که بدجوری سوختند به قول معروف آبو بگیر آنجا که میسوزد فرناز

    • محمد

      اینم بخاطر پرسپولیسه
      ما ب فتحی گفتیم از ایسما 250 بگیر
      ما ب بازیکناشون گفتیم اعتراض کن
      آمریکا هم میخواد حمله کنه اونم تقصیر ماس

    • محمد

      سوالی که پیش میاد اینه که چرا یه بار رسانه ها پرسپولیس رو به چالش نمیکشن مگه همین منشا رو گرونتر نخرید پرسپولیس مگه بودیمیر دو برابر ایسما قیمتش نبود پس چرا رسانه ها فقط بلدن استقلال رو بکوبن این قضیه مشکوکه

    • استقلال سرور لنگ

      جماعت بی وجود لنگ خفه

    • N

      بابا جک سال : استقلال سرور لنگ . اسم اونی ک این هس بهت میگم ک اینقد نسووووووووز مرسی

    • بدون نام

      از موقع مجیدی اومده تیم به هم ریخته فتحی هم خیلی مدیریتش ضعیفه نتونسته کنترل کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج