جاباما
۸۶۸۵۷۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

سرانجام اختلافات آمریکا با هوآوی چه خواهد شد؟

کارشناسان و تحلیلگران درباره سرانجام اختلافات هوآوی با ایالات متحده نظرات متفاوتی دارند و درخصوص سرنوشت این شرکت چینی بعد از تحریم‌های دولت ترامپ پیش بینی کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: با این‌که بیشتر از یک سال از جنگ تجاری چین و آمریکا و کشمکش‌های دولت ترامپ و شرکت چینی هواوی می‌گذرد، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که فروش گوشی‌های هوآوی تاکنون چندان دستخوش تغییر و ریزش شدیدی نشده است.

اما حالا تازه‌ترین بررسی‌های صورت گرفته از سوی محققان و پژوهشگران فعال در مؤسسه تحقیقاتی فابون آنالتیکس نشان می‌دهد که تحریم‌های جدید واشنگتن و افزودن نام هوآوی در فهرست سیاه شرکت‌های ممنوعه برای تجارت با آمریکا که لغو لایسنس سیستم عامل اندروید و قطع همکاری سایر غول‌های تکنولوژی با این شرکت چینی را در پی داشت، قادر خواهد بود میزان فروش گوشی‌های هوآوی را در سال ۲۰۱۹ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴ الی ۲۴ درصد کاهش دهد.

رقمی که به عقیده تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، برای یک غول تکنولوژی در ابعاد گسترده و با احتساب میزان فروش برند مذکور در بازارهای جهانی و کشورهای مختلف بسیار گزاف تمام خواهد شد و خسارات سنگین و جبران ناپذیری را رقم خواهد زد.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران نظرات مختلفی درباره سرنوشت هوآوی و سرانجام اختلافات دولت آمریکا با این شرکت چینی دارند به گونه‌ای که برخی از آنها با دیدگاهی مثبت و خوش‌بینانه بر این باورند که با حل شدن جنگ تجاری چین و آمریکا، مشکلات و اختلافات دولت ترامپ با هواوی نیز برطرف خواهد شد.

برخی دیگر از کارشناسان که دیدگاهی نه‌چندان مثبت نسبت به این قضیه دارند، معتقدند که این شرکت در نهایت تحت تأثیر لغو لایسنس سیستم عامل اندروید با ریزش شدید میزان فروش و در نتیجه خطر ورشکستگی مواجه خواهد شد. این دسته از تحلیلگران برآورد کرده‌اند که مقامات هوآوی مجبور خواهند بود در نهایت به دولت چین فشار آورده و آنها را به توافق با دولت ترامپ و آتش بس جنگ تجاری چین و آمریکا وادار کند.

این در حالیست که دسته سوم تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که وضعیت این شرکت چینی با توجه به اعمال تحریم‌های آمریکا و لغو لایسنس اندروید، به شدت با مشکل ریزش شدید میزان فروش محصولات و گوشی‌های هوشمند خود روبرو خواهد شد و شرایط وخیم هوآوی برخلاف ارائه سیستم عامل اختصاصی و یکپارچه و تلاش برای حفظ بازارهای بزرگ جهان، برای این غول تکنولوژی ادامه خواهد داشت.

لغو لایسنس اندروید برای برند هواوی، به معنای عدم انتشار نسخه‌های جدید آپدیت اندروید نظیر به‌روزرسانی‌های نرم افزاری و امنیتی که هر از گاهی منتشر شده و به منظور جلوگیری از آسیب پذیری‌های امنیتی و برطرف شدن مشکلات کوچک و بزرگی که کاربران با آنها مواجه می‌شوند، همچنین عدم دسترسی کاربران به تمام سرویس‌های ارائه شده از سوی گوگل نظیر فروشگاه اینترنتی گوگل پلی استور و دانلود اپلیکیشن‌های موردنظر از آن خواهد بود.

هفته پیش بود که دولت ترامپ فهرست جدیدی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت و ایالات متحده را اعلام و منتشر کرد که در آن نام شرکت چینی هوآوی به عنوان بزرگ‌ترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند در جهان نیز به چشم می‌خورد.

مشکلات و کشمکش‌های دولت آمریکا با هوآوی از جنجال‌برانگیزترین و خبرسازترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ میلادی بود که به نظر می‌رسد به این زودی تمام نخواهد شد. هوآوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، پیش از این نیز در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ تحت فشارهای سیاسی و تجاری زیادی قرار گرفته بود و نگرانی‌های امنیتی خود را به سایر کشورهای هم پیمان آمریکا نظیر استرالیا، نیوزلند، کانادا، ژاپن و بریتانیا منتقل کرده بود تا آنها نیز به همکاری با این شرکت چینی خاتمه بخشند تا بدین ترتیب بتواند در ادامه جنگ تجاری با چین، ضربه مهلکی بر اقتصاد این کشور پهناور وارد کند و به عقیده بسیاری از تحلیلگران، جلوی رشد سرسام‌آور و شکوفایی سریع اقتصادی غول‌های تکنولوژی چینی را بگیرد.

بدون شک محدودیت‌های جدیدی که آمریکا برای هوآوی وضع و اعمال کرده است، تأثیرات منفی و تبعات گسترده‌ای را در پی خواهد داشت و این بدان معناست که دیگر قادر نخواهد بود هرگونه سرویس اختصاصی ارائه شده توسط گوگل را استفاده کند و استفاده از سیستم عامل اندروید توسط هوآوی تنها محدود به لایسنس‌های متن باز و AOSP خواهد بود. بعد از آن شرکت‌های بزرگی همچون گوگل، مایکروسافت ، کوالکام ، اینتل، برودکام ، پاناسونیک در کنار بسیاری از اپراتورهای مخابراتی فعال در کشورهای جهان اعلام کردند که به قطع همکاری با هواوی خواهند پرداخت تا شامل جریمه‌های سنگین واشنگتن نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل ایران چاه سم و زهر مینوشه مذاکره میکنه برای بقای خودش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج