جاباما
۸۶۸۸۵۹
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

فینال لیگ اروپا؛ باکو در قرق لندنی‌ها

آذربایجان، بیست‌وچهارمین کشوری است که یک فینال اروپایی را میزبانی می‌کند. بعد از ولز و اوکراین، حالا برای سومین سال پیاپی یک کشور جدید پذیرای فینالی هیجان‌انگیز از قاره سبز خواهد بود.

فرهیختگان: آذربایجان، بیست‌وچهارمین کشوری است که یک فینال اروپایی را میزبانی می‌کند. بعد از ولز و اوکراین، حالا برای سومین سال پیاپی یک کشور جدید پذیرای فینالی هیجان‌انگیز از قاره سبز خواهد بود. یک فینال تمام انگلیسی که بعد از ۴۷ سال تکرار می‌شود؛ در سال ۱۹۷۲ تاتنهام مقابل وولورهمپتون قرار گرفت و حالا آرسنال در برابر چلسی.

صدونودوهشتمین رویارویی این دو تیم لندنی می‌تواند حساس‌ترین آن هم باشد. آنها پیش از این تنها دو بار در مسابقات بین‌المللی روبه‌روی هم قرار گرفته بودند. دور یک‌چهارم نهایی فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ که درنهایت آبی‌ها با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسیدند.

فینال لیگ اروپا؛ باکو در قرق لندنی‌ها

آرسنال فینال باز؛ چلسی فینال بَر

آرسنال یک بازنده تمام عیار در فینال‌ها بوده است و چلسی یک برنده بی‌رحم. هر دو برای ششمین بار طعم حضور در فینال‌های اروپایی را می‌چشند. توپچی‌ها فقط یک بار آن‌هم در سال 1994 مقابل پارما در جام برندگان موفق شدند به پیروزی برسند اما بازنشسته‌ها تنها یک مرتبه بازنده مسابقه نهایی بوده‌اند. آنها تنها از من‌یونایتد و لیورپول فینال‌های کمتری را برده‌اند. با این حال آرسنالی‌ها خوشبین هستند به داشتن یک سرمربی پرافتخار در لیگ اروپا.

امری پیش از این سه بار با سویا این جام را فتح کرده و حالا در نظر دارد تا بعد از تراپاتونی، مورینیو و بنیتز به چهارمین مربی تبدیل شود که با دو تیم مختلف جام اروپایی می‌برد. در سوی مقابل مائوریتسیو ساری با صفر جام قهرمانی به باکو قدم می‌گذارد؛ او بعد از جانلوکا ویالی و روبرتو دی‌متئو سومین سرمربی ایتالیایی چلسی در فینال‌های اروپایی به حساب می‌آید.

لشکر یک نفره ژیرو در برابر زوج رویایی اوبالاکا

هم آرسنال و هم چلسی با 11 پیروزی به دیدار نهایی راه پیدا کرده‌اند. ستاره اصلی چلسی در این جام اولیوه ژیرو بوده است. مهاجم فرانسوی آبی‌پوشان که سابقه حضور در آرسنال را هم دارد با 10 گل بهترین گلزن مسابقات است. پیش از او فقط نستور کومین و ژست فونتین توانسته بودند در یک فصل از مسابقات اروپایی 10 گل به ثمر برسانند.

در اردوی قرمزهای پایتخت‌نشین همه کارها روی دوش زوج «اوبالاکا» بوده است. این دو بازیکن زننده هشت گل آخر آرسنال در لیگ اروپا بوده‌اند و سهم هر یک چهار گل بوده است.

غیبت سیاسی میخی و مصدومان بی‌شمار چلسی

پیترچک گلر اصلی آرسنال در لیگ اروپا بوده اما اتفاقات اخیر و پستی که او برای فصل آینده در باشگاه چلسی خواهد داشت باعث شده تا حاشیه‌های فراوانی به وجود بیاید. احتمال می‌رود امشب به جای او برنت لنو در درون دروازه بایستد تا از هرگونه بدگمانی جلوگیری شود. هنریک میخیتاریان، هافبک ارمنستانی آرسنال نیز پس از کش‌وقوس‌های فراوان به خاطر مسائل امنیتی به آذربایجان نمی‌آید تا خطری او را تهدید نکند.

در بین بازیکنان چلسی نیز چند مصدوم وجود دارد که مهم‌ترین آنها انگولو کانته، لوفتوس چیک، رودیگر، هادسون اودوی، درینگ واتر و... هستند که به این مسابقه نمی‌رسند. همچنین هواداران تیم آبی‌پوش میدان باید خود را برای تماشای آخرین بازی ادن هازارد آماده کنند. ستاره بلژیکی این تیم به احتمال فراوان تا چند روز آینده با رئال مادرید قرارداد امضا می‌کند.

توپچی‌ها و طلسم ۲۵ ساله؛چلسی و رویای ۵تایی شدن

در این فصل و در لیگ جزیره آرسنال و چلسی هرکدام یک برد را مقابل هم به دست‌آوردند. پیروزی در این دیدار می‌تواند برای توپچی‌ها بسیار حیاتی‌تر باشد چراکه می‌توانند سهمیه لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد خود را نیز قطعی کنند اما اگر این اتفاق رخ ندهد بازهم باید این رقابت‌ها را از دور تماشا کنند. چلسی نیز پیش از این یک بار لیگ اروپا را با بنیتز برده و باید دید می‌توانند بار دیگر با شکست یک تیم قرمزپوش، بعد از بنفیکا، جامی دیگر به جام‌های پرتعداد خود در این یکی دو دهه اضافه کنند یا خیر.

آرسنال بعد از 13 سال دوباره به فینال اروپایی رسیده است. آخرین بار در فینال لیگ قهرمانان 2006 شاهد حضور آنها بودیم که تیم آرسن ونگر به‌رغم شایستگی با نتیجه 2 بر یک به بارسلونای تحت هدایت فرانک رایکارد باخت و نایب قهرمان شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باریش

      یاشاسین ازربایجااااااااااان

    • Amirreza.F.16

      آرسنال باید به ببره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج