۸۶۸۸۶۶
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

کلاهبرداری وکیل قلابی با ادعای نجات متهم

زنی که خود را وکیل معرفی و از این طریق ۱۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

شرق نوشت: زنی که خود را وکیل معرفی و از این طریق ۱۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ «محمد نادربیگی»، رئیس پلیس آگاهی استان البرز دراین‌باره گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای مبنی‌بر کلاهبرداری میلیاردی از سوی زنی که خود را وکیل معرفی کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی گفت: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد با توجه به اینکه همسر وی در زندان یکی از شهرهای جنوبی محبوس بوده و قرار است دوران محکومیت خود را به مدت چهار سال سپری کند، با سفارش یکی از آشنایان، با این وکیل آشنا شده و برای پیگیری پرونده او را استخدام کرده است.

سرهنگ نادربیگی ادامه داد: متهم برای اینکه اطمینان شاکی را جلب کند، او را به دفتر یکی از وکلای سرشناس کرج برده و سپس در مرحله اول مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال دریافت کرده و در مراحل بعدی با ایجاد تشویش و ترس در شاکی، مبلغ دو میلیارد ریال از وی گرفته، اما نه‌تنها هیچ کاری انجام نداده، بلکه ادعا کرده دادگاه قصد صدور حکم اعدام همسرش را دارد و برای نقض حکم باید پول بیشتری خرج کند و به‌این‌ترتیب در دو مرحله مبلغ شش میلیارد ریال و دو میلیارد و صد میلیون ریال دیگر از وی دریافت کرده است.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به اینکه زن وکیل به بهانه‌های مختلف هربار مبلغ زیادی پول از شاکی دریافت کرده و حتی از وی خواسته وکالت تام‌الاختیار فروش اموال منقول و غیرمنقولش را به او بدهد، شاکی به این زن مظنون شده و با یک وکیل دیگر مشورت کرده است. به‌این‌ترتیب فهمیده آن زن اصلا وکیل نیست.

وی افزود: با توجه به ادله موجود، دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت و از آنجایی که این زن دیگر جوابگوی تلفن نبود و دفتر خود را جابه‌جا کرده بود، بنابراین تحقیقات پلیسی برای شناسایی ردی از متهم آغاز شد تا اینکه مخفیگاه متهم شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی دستگیر شد.

سرهنگ نادربیگی ادامه داد: متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی شد و عنوان کرد که مبالغ را به ازای طلبش دریافت کرده، اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به‌ناچار لب به اعتراف گشود و اذعان کرد با معرفی خود به‌عنوان وکیل و به بهانه حل مشکلات حقوقی موکلش، تاکنون ۱۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال از شاکی کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مملکت اسلامی شده قتل و غارت و اختلاس و کلاهبرداری یا امام زمام به دادمون برس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج