۸۶۹۰۹۶
۲۲ نظر
۸۹۱۲
۲۲ نظر
۸۹۱۲
پ

آیا در مورد رابطه قبلی‎مان صحبت کنیم؟

همیشه به ما گفته اند که در مورد روابط عاطفی قبلی مان با شخصی که تازه وارد زندگی مان شده، حرف نزنیم، اما آیا این درست است؟ خیر. تمام نصیحت‌هایی که در این مورد شنیده اید را دور بریزید. شما باید در مورد روابط قبلی تان با فرد تازه وارد صحبت کنید، اما این صحبت کردن هم شرایطی دارد که باید رعایت کنید.

برترین‎ها: همیشه به ما گفته اند که در مورد روابط عاطفی قبلی مان با شخصی که تازه وارد زندگی مان شده، حرف نزنیم، اما آیا این درست است؟ خیر. تمام نصیحت‌هایی که در این مورد شنیده اید را دور بریزید. شما باید در مورد روابط قبلی تان با فرد تازه وارد صحبت کنید، اما این صحبت کردن هم شرایطی دارد که باید رعایت کنید.

آیا در مورد رابطه قبلی‎مان صحبت کنیم؟

اگر شما برای بار اول است که طرف مقابل تان را می‌بینید، بهتر است که در مورد روابط قبلی تان با او حرف نزنید. در واقع این موضوع برای شما یک زنگ خطر است، زیرا این پیغام را به طرف مقابل تان می‌دهید که هنوز هم درگیر روابط قبلی تان هستید. شاید در واقعیت اینطور نباشد، اما او نمی‌تواند دلیل منطقی برای حرف‌های شما در مورد عشق قبلی تان پیدا کند و همین سوبرداشت موجب دوری او از شما می‌شود.

حرف زدن در مورد رابطه قبلی چه فوایدی دارد؟

زمانی که فردی از گذشته اش برای شما حرف می‌زند، اولین چیزی که به ذهن تان خطور می‌کند این است که او هنوز هم درگیر رابطه قبلی اش می‌باشد. شاید در برخی مواقع این تصور درست باشد، اما همیشه اینگونه نیست. در واقع صحبت کردن در مورد رابطه قبلی فوایدی هم دارد که شاید از آن بی خبر باشید. زمانی که شما در مورد تجربه‌های تلخ تان صحبت می‌کنید، در حقیقت انرژی‌های منفی تان را تخلیه می‌کنید و از غم تان می‌کاهید. علاوه بر آن، این کار به شما کمک می‌کند که بتواند رابطه قبلی و اتفاقاتی که برایتان افتاده را تجزیه و تحلیل کنید و از آن‌ها برای بهبود رابطه فعلی تان کمک بگیرید.

شاید فکر کنید که با صحبت کردن در مورد روابط قبلی، به زخم هایتان نمک می‌پاشید، اما واقعیت این است که نادیده گرفتن آن نیز به صلاح تان نمی‌باشد. در واقع شما باید به اتفاقات گذشته فکر کنید تا بتوانید اشتباهاتی که انجام داده اید را شناسایی و از رخ دادن دوباره آن‌ها جلوگیری کنید. بنابراین، هر کسی که به شما گفته صحبت کردن در مورد رابطه قبلی تان اشتباه است و بر غم تان می‌افزاید، اشتباه گفته است. در واقع شما با حرف زدن در مورد آن می‌توانید از گذشته تان کنده شوید و به سمت جلو حرکت کنید.

چرا باید در مورد رابطه قبلی با طرف مقابل مان گفتگو کنیم؟

تمام کردن یک رابطه عاطفی، سختی‌های خودش را دارد. گاهی ما آنقدر غرق در غم می‌شویم که دوست داریم تنها باشیم و گاهی هم نیاز داریم تا در مورد اتفاقاتی که برایمان افتاده با کسی دردودل کنیم. برای این کار شما می‌توانید با افراد خانواده، دوستان یا هر فرد قابل اعتماد دیگری صحبت کنید. حتی اگر کسی در اطرافتان سراغ ندارید، می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید. آن‌ها علاوه بر دو گوش شنوا، می‌توانند به شما پیشنهاد‌های مفیدی را بدهند.

صحبت کردن با دیگران در مورد عشق قبلی تان، باعث می‌شود که شما خودتان را بیشتر بشناسید، با اشتباهاتی که کرده اید آشنا شوید. اگر فردی از زاویه دیگری به گذشته تان نگاه و آن را تجزیه و تحلیل کند، شما نیز بیشتر به اشتباهاتی که داشته اید، آگاه می‌شوید. اگر چه صحبت کردن در مورد رابطه قبلی تان این پیغام را به دیگران می‌دهد که شما هنوز گذشته را فراموش نکرده اید، اما در واقعیت باعث می‌شود که شما تمام آن اتفاقات تلخ را برای خودتان حل کنید و به سمت آینده پیش روید. اما چرا باید در مورد رابطه قبلی تان با فردی که به تازگی وارد زندگی تان شده، حرف بزنید؟

شاید پیش خودتان فکر کنید که گذشته گذشته است و شما دیگر نباید به آن فکر کنید، اما بدانید که ما در هر شرایطی تحت تاثیر گذشته مان هستیم؛ بنابراین به اشتراک گذاشتن تجربیاتی که به دست آورده اید، می‌تواند برای هر دوی شما و به تبع رابطه تان مفید باشد.

اگر به تازگی رابطه تان را آغاز کرده اید، بهتر است که درباره رابطه قبلی تان با طرف مقابل حرف نزنید، اما اگر رابطه شما جدی‌تر شد، باید در مورد کلیت آن و مشکلاتی که باعث جدایی شما از هم شده، صحبت کنید. این کار باعث می‌شود که اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.

آیا در مورد رابطه قبلی‎مان صحبت کنیم؟

چه چیز‌هایی را به شریک زندگی مان بگوییم، چه چیز‌هایی را نه؟

با حرف زدن در مورد رابطه قبلی، نه تنها شما رابطه تان را بر پایه صداقت برپا کرده اید، بلکه طرف مقابل را هم در گذشته تان شریک کرده اید. در واقع او نیز نسبت به گذشته شما احساس دلسوزی، غم یا حتی شادی می‌کند و همین حس موجب صمیمیت شما با یکدیگر می‌شود. علاوه بر این، شریک زندگی شما می‌تواند بسیاری از رفتار‌های شما را ریشه یابی کند. مثلا او از تعریفات شما می‌فهمد که شما نسبت به خسیسی حساسیت دارید و اصلا به همین علت از عشق قبلی تان دست کشیده اید، از این رو سعی می‌کند که در این مورد با احتیاط بیشتری قدم بردارد.

حواس تان باشد، زمانی که دارید در مورد گذشته تان حرف می‌زنید، تاکید را روی خودتان بگذارید نه فردی که در زندگی شما بوده است، زیرا در این صورت ممکن است که نتیجه عکس دهد و حسادت طرف مقابل را برانگیزد.

صحبت کردن درباره رابطه قبلی با فردی که در حال حاضر توی زندگی تان است، کار ساده‌ای نیست. در واقع شما باید این کار را با احتیاط زیادی انجام دهید تا حساسیت طرف مقابل را برانگیزد. فکر فرار از این کار به سرتان نزدند، زیرا رابطه عاطفی شما مانند مذهب، سیاست، خانواده و عقایدتان، اهمیت زیادی دارد و باید از همان ابتدا در مورد آن با یکدیگر صحبت کنید تا اگر ابهامی وجود دارد، برطرف شود. البته همه چیز را نباید بگویید، زیرا ممکن است که نتیجه‌ای عکس دهد. به عنوان مثال، شما نباید در مورد رفتار‌های عشق قبلی تان حرف بزنید. یا بگویید که او این کار را می‌کرد و آن کار را می‌کرد... با این حرف‌ها نه تنها طرف مقابل تان فکر می‌کند که شما هنوز ناراحتی هایتان از او را فراموش نکرده اید، بلکه شما را فردی تصور می‌کند که هیچ مسئولیتی به عهده نمی‌گیرید و همه مشکلات را گردن دیگری می‌اندازید. در واقع حرف‌های شما نباید مخاطب خاصی داشته باشد یا به بیان دیگر نباید اسم کسی را ببرید، بلکه باید روی اتفاقاتی که روی شما تاثیر گذاشته، متمرکز شوید.

البته نباید مکالمه شما یک طرفه باشد. اگر دیدید که شما متکلم وحده هستید و طرف مقابل تان هیچ حرفی نمی‌زنید، از او بخواهید که در بحث شما شرکت کند و او هم تجربیات اش را با شما در میان بگذارد.

منبع: lovepanky

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شراره

      حالا چه کاریه بگیم و طرفمون تا آخر عمر دیگه بهمون اعتماد نکنه و همه ی عمرمون تو سوئتفاهم بگذره

      پاسخ ها

      • ک

        یه ضرب المثل قدیمی ها داشتندکه آفتاب هیچوقت پشت ابرهاپنهان نمیمونه همون اول کارزمانی که آدم درهرموردهرصحبتی راستشوبگه فرداکسی از شماطلبکارنمیشه

      • بدون نام

        این به خاطر فرهنگ عقب افتاده ایرانه که داشتن روابط قبلی قبیح و زشت به حساب میاد

      • بدون نام

        واقعا. مغز هم چیز خوبیه

      • ali

        اونم تو ایران که روشنفکرترین ها هم شکاک هستن چه برسه به اینکه تو این وضعیت اخلاقی جامعهرابطه قبلی رو هم به طرفمون بگیم

    • بدون نام

      به نظر من که تا وقتی سوال نکرده نباید گفت

    • تصمیم کبری

      چیزی که برام جالبه ودرمتن کتابهای قدیم مثلانسلهای قبل مایعنی همون زمان قاجارکه ما ازآن به عنوان دوران ادبارونکبت یادمیکنم که به نظرم اشتباه هست اینه که درعین فقروتنگ دستی کانون خانوادگی و روابط بین زن وشوهرها هزاران بارویاچندین برابر گرمتروصمیمی تراززمان مابوده وثبت شده که در طول سه سال درشهر طهران قدیم فقط دو موردطلاق درکل شهر تهران قدیم ثبت شده بوده!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون موقع خانما به خاطر بچه ها یا ترس از آبرو و ترس از پدرشون نمیتونستن طلاق بگیرن

    • sajiii

      این مسئله به ظرفیت طرف هم برمیگرده که اینجا همه کم ظرفیت هستن و با گفتن این حرفا فقط همه چیزو خراب میکنی .از ما گفتن.
      دیدم که میگما

    • بدون نام

      من طرف قبلی نداشتم راجب دختر خالم ی صحبتی کردم....
      کچلم کرد...
      به مرز انفجار رسیدم...
      نکنید اقا این موجودات منطق سرشون نمیشه

    • S

      من که گفتم وخودشم رفت کاوش کرد وبعدشم همه چی تموم شد. به نظرم نباید حرفی زد هیچی نباید گفت

    • Mahan Moradi

      هر چند من هیچوقت عشق قبلی نداشتم به جز عشق اولم که الان هم دارمش.ولی گفتن گذشته فرد بخصوص اگر خانم باشه و از دوست پسر قدیمیش صحبت کنه به هیچ وجه نتیجه خوبی نداره وطرف مقابلو کاملا از خودت سرد میکنی و صد البته تا ابد این موضوع از نظرش فراموش نمیشه و مثل یک درد بزرگ همیشه بر سینش سنگینی میکنه.و به نظر من کاملا حس بی اعتمادی به وجود میاره

    • عسل

      برداشتین یه متن خارجی رو برای ایرانیا ترجمه کردین?
      بعد انتظار دارین ازش برای زندگیمون استفاده هم بکنیم.
      کافیه یه کلمه از گذشته به مردای ایرانی بگی بعدش یه عمر همون حرف خودمون رو چماق میکنن می زنن توی سرمون...
      اصلا مردای ایرانی اعجوبه هایی هستند که توی دنیا تکن...
      البته پدر و برادرم هم جزو همین مردای تحفه هستن (قابل توجه اونایی که فوری میان جبهه میگیرن که باباتم جزو همین مرداست)

      پاسخ ها

      • sajiii

        البته اینم باید گفت که خانما هم از این قاعده جدا نیستن . اونا هم خیلی شکاک هستن اگه بگی بهشون دیگه باید قید اون رابطه رو تا آخر بزنی

    • بدون نام

      اگه طرفتون مثه خودتون اهل روابط قبل از ازدواج بود لازم نیست ولی اگه اهل اینجور رابطه ها نبود حتماً باید بگین در غیر اینصورت خیانت حساب میشه.

    • مجید

      آقا این خیلی واسه من محل ابهامه اینکه من واقعا تا الان یعنی سن 26 وارد رابطه با هیچ دختری نشدم و نامحرمی رو لمس نکردم آیا واقعا اگه بخوام ازدواج کنم ممکنه یه دختری گیرم بیاد که قبلا دل به یکی دیگه داده بوده و نامحرمی اونو لمس کرده باشه وای خدایا چقدر تصورشم سخته...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعاکه پرده شرم و حیادربین بعضی ازآدمابه کل دریده شده و زندگیشون شبه خوکهای بی رگ وغیرت شده که تعفن وفسادسرتاپای این زندگی دنیویشونوگرفته

      • بدون نام

        واقعا فگر می کنی تو این سن هنوز همچین کسایی هستن؟

      • صدر

        ببین خیلیا اعتقادشون بر این هست که خدا خودش قول داده که برای افرادی مثل شما دختری پاک مثل خودت سر راهت قرار میده. انشالله که موفق باشی...

      • بی نام

        خب حالا قبلن هم عاشق شده باشه اشکالش کجاست نامحرمی هم اونو لمس کرده باشه خب گناه کرده تقاصشو خودش پس میده اون دنیا شما خودت اشتباه نکردی گناه نکردی؟همه که قرار نیست عین هم گناه کنن که وخدا هم توبه پذیره اگه بعد ازدواج با شما توبه کرد و صالح شد چی؟ این حرفا دلیلی بر بد بودن کسی نداره که شما اینطوری ترسیدی مگر اینکه فکر کردی که دختر میوه است و خوردن میوه گاز زده یکی دیگه تهوع آوره

    • بدون نام

      گفتن علایق و یا چیزهایی که آزار میداده گفتنش شاید کمک کند . حضور در مکانی که با قبلی بوده خود بخود ظن میاره ...یا هنگام زنا شویی بگن تو چکار.... اونم بگه تو بگو خوشت میومد از .....این حرفا جز بدبینی شاید مثل میترا استاد دچار جنون در بند کشیدن پیرمردی که جای باباش ...بوده مدام از رفتار و ارتباط با دیگران میگفته و شوربختانه سایت ها هم کم نزاشتن در ابرو بردن این دو

    • بی نام

      الان همه دارن جانماز آب میکشن که ما رابطه ی قبلی نداشتیم وغیره
      فقط اینا بهتون بگم باهردستی بدین باهمون دست پس میگیرین منظورم اینه انسان هرکاره ای باشه وپنهانم که کنه خدا مثل خودش توی دامنش میندازه فکر نکنید زرنگید هرجوری بوده باشید ودرآینده باشید طرف مقابلتونم مثل مثل خودتونه .امتحانش مجانیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج