جاباما
۸۶۹۴۵۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

علم‌الهدی: صداوسیما جای بانوان، گوینده مرد بگذارد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: رعایت عفاف فقط مخصوص به زنان نیست و مردها هم باید عفاف را رعایت کنند.

خبرگزاری ایرنا : نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: رعایت عفاف فقط مخصوص به زنان نیست و مردها هم باید عفاف را رعایت کنند.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در جلسه تفسیر سوره احزاب در مهدیه مشهد گفت: همان طور که زن بی عفت موجب فساد است مردان بی عفت هم باعث فساد می‌شوند و اگر در جامعه‌ای عفاف حاکم نباشد آن جامعه بیمار است اما حجاب که بیاید جلوی فساد را می‌گیرد و جامعه‌ای که زن و مرد در آن فاسد نباشند به سمت دین می آیند.

وی ادامه داد: اینکه یک زن باحجاب با یک فرد نامحرم بگو و بخند داشته باشد و دل بدهد و قلوه بگیرد حرام و بی عفتی است و اینکه مردان بازوها و سینه و یقه باز خود را به نمایش بگذارند و لباسی بپوشند که موجب تحریک زن‌ها شوند هم بی عفتی شمرده می‌شود که به خصوص در مجالس فامیلی این موارد بیشتر رخ می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: متأسفانه گاه حتی در خانواده‌های به ظاهر متدین هم حجاب و عفاف به درستی رعایت نمی‌شود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در مقابل دین خدا با هیچ فردی تعارف نداریم و باید کاری کنیم که رضای خدا را در نظر داشته باشیم افزود: در برخی برنامه‌های صدا و سیما هم می‌توان به جای استفاده از بانوان از گویندگان مرد استفاده کرد و لازم نیست حتماً یک خانم، گوینده و مجری برنامه باشد.

وی ادامه داد: مساله حجاب یکی از اساسی‌ترین مسائل اجتماعی اسلام است به طوری که در زمان رضاخان برای دین زدایی از جامعه به دنبال کشف حجاب رفتند و در فرانسه هم با ساختن مسجد و گفتن اذان هیچ مشکلی ندارند اما با روسری و حجاب مشکل دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حتی در شبهای قدر عکس‌هایی از برخی بانوان منتشر شد که بدون حجاب و با موی پریشان و صورت باز در حال مراسم احیا هستند که این دهن کجی به اسلام، قرآن و مراسم احیا است چون بی حجابی و بدحجابی تجاهر به فسق و تظاهر به گناه است.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر خدا، دین او و مراسم احیا را قبول دارید حجاب را هم باید رعایت کنید چون حجاب دستور خدا، قرآن، حضرت زهرا (س) و واجب شرعی است.

وی اضافه کرد: مال مردم خوری و بی حجابی هر دو بد است اما مال مردم را مخفیانه می‌خورند ولی بی حجابی تظاهر به جنگ با خدا و دهن کجی به دین اوست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج