۸۷۰۰۳۲
۵۸ نظر
۵۰۰۳
۵۸ نظر
۵۰۰۳
پ

آیا قلعه‌نویی مصونیت دارد؟

«قلعه‌نویی دست کم ۱۴ سال است دارد درباره دست‌های پشت پرده، فساد و مهندسی‌شدن فوتبال حرف می‌زند؛ چرا در این مدت یک بار هم سندی برای ادعاهایش رو نکرده و چرا در این ۱۴ سال یک بار او بابت ادعاهایی که داشته و (شاید) بی‌اساس هم بوده‌اند، بازخواست نشده است؟ مصونیت امیر آن قدر ادامه دارد که او در لیگ‌های پیش‌رو هم ناکامی احتمالی‌اش را به دست‌های پشت پرده و مهندسی‌شدن بازی‌ها ربط بدهد؟»

روزنامه شرق: «پرسپولیس با برتری مقابل سپاهان به فینال جام حذفی صعود کرده تا فردا برای رسیدن به عنوان قهرمانی در این جام، به مصاف داماش برود. این جام تنها جام داخلی است که برانکو هنوز نتوانسته آن را برای پرسپولیسی‌ها به ارمغان بیاورد.

او حالا انگیزه زیادی دارد تا این جام را هم به ویترین افتخاراتش اضافه کند تا بعد از چهار سال حضور در پرسپولیس، شش جام برای این باشگاه آورده باشد؛ هر چند هنوز سرنوشت یکی از این جام‌ها که مربوط به بازی سوپرجام و تقابل با استقلال است، به‌طور قطع مشخص نشده است.

البته رسیدن پرسپولیس و برانکو به فینال جام حذفی بدون حاشیه نبوده؛ امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان، در تازه‌ترین اظهار نظر خود قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و همچنین صعود این تیم به فینال جام حذفی را «مهندسی‌شده» توصیف کرده است؛ «شاید کسی اکنون جرأت نداشته باشد درباره مهندسی فوتبال و قهرمانی‌ها صحبت کند اما بعدها برای مردم مشخص خواهد شد چگونه برای تیم‌ها مهندسی صورت گرفت و آقایان نتیجه آن را گرفتند. چیزی که مهم است، این است که باید قضاوت را به مردم سپرد… من در بازی رفت هم گفتم که ۱۵ تیم یک طرف هستند و یک تیم یک طرف دیگر. قانون برای یک تیم یک‌جور دیگر است.»

امیر قلعه‌نویی با اتهام‌های تازه‌ای که متوجه پرسپولیس کرده است، موفقیت‌های این تیم در این فصل و به صورت ضمنی موفقیت‌های پرسپولیس در سه فصل اخیر را زیر سوال برده و دوباره بحث‌هایی را مطرح کرده که نیرو و جریانی از بیرون، دنبال قهرمان‌کردن پرسپولیس در رقابت‌های داخلی هستند.

خالق دست‌های پشت پرده

برای آنهایی که امیر قلعه‌نویی را بهتر می‌شناسند، بیان این جملات از سوی او آشناست. برای اولین بار «۱۳» فصل پیش بود که امیر کلیدواژه «دست‌های پشت پرده» را وارد ادبیات فوتبالی کرد؛ او آن روزها سومین فصل حضور خود را در استقلال را می‌گذراند و تیمش شانس زیادی برای رسیدن به عنوان قهرمانی داشت. دست بر قضا در جریان بازی با همین تیم سپاهان هم بود که امیر قلعه‌نویی خبر داد دست‌هایی پشت پرده است تا تیم او نتیجه نگیرد؛ آن روز امیر قلعه‌نویی که به دلیل اخراج در بازی قبلی، تلاش کرده بود روی نیمکت بنشیند، موفق نشده بود و حسابی گلایه کرده بود.

با وجود دست‌های پشت پرده (به‌زعم قلعه‌نویی)، تیمش در همان فصل پنجم به عنوان قهرمانی رسید تا او مجبور نشود برای حرفی که زده، توضیحات اضافه‌ای بدهد. نکته مهم داستان این بود که هرگز کسی از مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ، امیر قلعه‌نویی را بابت بیان دست‌های پشت پرده بازخواست نکرد. قلعه‌نویی نیز خودش علاقه‌ای به بیشتر بازگو کردن آن مسائل نداشت.

سه فصل بعد، در جریان لیگ هشتم، امیر قلعه‌نویی دوباره کلیدواژه تخصصی‌اش را رو کرد. او این بار هم امید داشت با بازتاب حرف‌هایش در رسانه‌ها بتواند شرایط را کمی به نفع خودش بچرخاند. قلعه‌نویی دوباره به بازی با سپاهان رسیده بود و این بار از اینکه تعدادی از بازیکنانش را برای حضور در اردو و تمرین تیم ملی به دلیل مصدومیت از دست داده بود، شاکی بود.

او آن روزها اعتقاد داشت جریان اصفهانی حاضر در فدراسیون فوتبال نمی‌خواهند استقلال برابر سپاهان نتیجه بگیرد؛ اگر چه این حرف‌ها را به صورت علنی بیان نکرد ولی با مطرح‌کردن دست‌های پشت پرده مبنی بر نتیجه‌نگرفتن تیمش، دوباره حواس‌ها را به جای دیگری پرت کرد. مطابق معمول، او دوباره نه بازخواست شد و نه توضیح بیشتری داد که منظورش از دست‌های پشت پرده که ایستاده‌اند امیر قلعه‌نویی را زمین بزنند، کیست.

گذر امیر قلعه‌نویی در تراکتورسازی نیز بدون استفاده از دست‌های پشت پرده نبود. او که سرمربی تیم پرشورهای تبریزی شده بود، بعد از شکست ۲ بر صفر تیمش مقابل استقلال در بهمن ۱۳۹۰، از همان کلیدواژه تخصصی استفاده کرد. امیر با تأکید بر حرفی که هشت سال پیش از آن زده بود، گفت: «هشت سال پیش گفتم دست‌هایی پشت پرده وجود دارد که پس از سال‌ها این دست‌ها مشخص شد اما با این روند هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.»

شاید قلعه‌نویی آن قدر دیگر از این واژه استفاده کرده بود که کسی نیازی نمی‌دید به خودش زحمت بدهد و از او دلیل مطرح کردن چنین مواردی را بپرسد؛ یکی از مسئولان سازمان لیگ و کمیته انضباطی حتی لازم ندید به صحبت‌های قلعه‌نویی ورود کند تا درستی ادعاهای این مربی را در بوته آزمایش بگذارد. خود قلعه‌نویی نیز به صورت تکراری فقط لفظ دست‌های پشت پرده را آمد و دیگر به جزئیات آن اشاره نکرد.

چرخش از دست‌های پشت پرده به فوتبال پاک

دو سال بعد از آنکه امیر قلعه‌نویی با قاطعیت از دست‌های پشت پرده در فوتبال حرف زد، به‌ناگاه اتفاق عجیبی رخ داد؛ سال ۹۲ بود که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به‌دنبال رسیدگی به پرونده‌های فساد در فوتبال ایران بود؛ آن روزها از آدم‌های مطلع درخواست می‌شد به مجلس بروند و حرف‌هایشان را بزنند اما امیر قلعه‌نویی مهرماه ۱۳۹۲ به‌ناگاه خبر داد که فوتبال ایران یکی از پاک‌ترین فوتبال‌هاست! او در گفت‌وگویی که جام ورزشی منتشر کرد، گفت: «ترجیح می‌دهم در بحث فساد ورود نکنم اما درباره حضورم در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس باید بگویم کلیت این جلسه فقط درباره فساد نبود. درباره کلیت فوتبال و ورزش بحث شد و یکی از مباحث نیز فساد در فوتبال بود… نظرم این است که در این بحث نباید نگاهمان قائم به فرد باشد.

پیش از این خیلی‌ها به بحث فساد در فوتبال ورود کردند و حالا شاید یکی از دغدغه‌های فوتبال ما این بحث است. با این حال امیدوارم باز هم رسیدگی شود و حق به حق‌دارها برسد… من اعتقاد دارم فوتبال ما یکی از فوتبال‌های پاک دنیاست. اینکه ما بیاییم و به این و آن انگ بزنیم درست نیست. با توجه به اینکه ما به مسائل اخلاقی و اعتقادی هم پایبند هستیم، چنین مواردی نمی‌تواند صحیح باشد اما درباره خودم می‌گویم که خداوکیلی من چیزی از ناپاکی‌ها در این فوتبال ندیدم.»

اعتقاد قلعه‌نویی به فوتبال پاک ایران و اینکه چیزی از ناپاکی‌ها در این فوتبال ندیده، دوام زیادی نیاورد؛ یکی، دو سال بعد و زمانی که او دوباره هدایت تراکتورسازی را بر عهده گرفته بود، باز هم سراغ دست‌های پشت پرده رفت و تساوی تیمش برابر ماشین‌سازی و این را که چند بازیکنش برای دیدار با پرسپولیس محروم شدند، به این موارد ربط داد. البته او این بار به‌جای اینکه خودش سخن بگوید، این وظیفه را به تکسیرا، کمک‌مربی‌اش در تراکتورسازی محول کرد؛ تکسیرا هم با بیان جملاتی آشنا گفت: «دست‌های پشت پرده نمی‌خواهند تراکتورسازی نتیجه بگیرد.»

البته تکرار این داستان از سوی قلعه‌نویی در دو، سه فصل گذشته همواره تیم پرسپولیس را نشانه رفته؛ او بارها و حتی با وجود اینکه قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفته، اعتقاد داشته جریانی از بیرون به‌دنبال این هستند تا پرسپولیس را قهرمان کنند و (احتمالاً) امیر قلعه‌نویی را در راه رسیدن به موفقیت زمین بزنند.

آیا قلعه‌نویی مصونیت دارد؟

صحبت‌های امیر قلعه‌نویی از چند جهت قابل بحث است؛ او در جدیدترین حرف‌هایش می‌گوید قهرمانی در لیگ و صعود به فینال جام حذفی برای پرسپولیس از قبل مهندسی شده است. قلعه‌نویی درباره تقلب و فساد در فوتبال ایران صحبت می‌کند؛ درباره اتفاقی که «اگر» صحت داشته باشد، می‌توان دامن خیلی‌ها را آلوده کند؛ اینجاست که اتفاقاً باید از او خواست سندهایش را رو و فسادها را برملا کند؛ امیر اگر مدرکی داشته باشد، می‌تواند به قهرمان فوتبال تبدیل شود اما اگر قلعه‌نویی بدون سند و مدرک و فقط از روی عصبانیت چنین بحث‌هایی را مطرح کرده، چه می‌شود؟

آیا قانون آن‌قدر قوی هست که بخواهد محرومیتی درخور توجه برای این مربی در نظر بگیرد؟ یا اینکه نه، امیر قلعه‌نویی آن‌قدر مصونیت دارد که حتی با زدن حرف‌های بدون سند و مدرک هم باز کسی نمی‌تواند به او بگوید بالای چشمت ابروست! قلعه‌نویی دست کم ۱۴ سال است دارد درباره دست‌های پشت پرده، فساد و مهندسی‌شدن فوتبال حرف می‌زند؛ چرا در این مدت یک بار هم سندی برای ادعاهایش رو نکرده و چرا در این ۱۴ سال یک بار او بابت ادعاهایی که داشته و (شاید) بی‌اساس هم بوده‌اند، بازخواست نشده است؟ مصونیت امیر آن قدر ادامه دارد که او در لیگ‌های پیش‌رو هم ناکامی احتمالی‌اش را به دست‌های پشت پرده و مهندسی‌شدن بازی‌ها ربط بدهد؟»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این هم یکی از پاچه خوارهای ولابی بازهای فوتبال است

      پاسخ ها

      • راننده تریلی

        رئیس مافیا کیه؟

      • بدون نام

        مافیای لجن زار فوتبال ایران گروهبان قندلیه که وقتی تمام ابزارهای مافیایی اش رو بکار می گیره و موفق نمیشه ، دقیقا اقداماتی که خودش کرده رو به تیم مقابل نسبت میده ، بقول مایلی کهن ، گروهبان قندلی دکترای مافیا داره

    • داوین

      شک ندارم نویسنده این متن پرسپوالیسی هست

      پاسخ ها

      • راننده تریلی

        سوزش زیاد شده.

      • بدون نام

        این بار هم دهن شما هم دهن قلعه نوعی سرویسه.فعلا قایم شده

    • فوتبالی

      عالی بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه کمیته انضباطی وفدراسون به اصطلاح پج ستاره کثیف ایران مردبودن ولیاقت حتی یک ستاره راداشتن بایدتامرغ خونه قلعه نوعی وامثالهم رامیگاییدن بااعمال قانون تاپاک بودن وغش نکردن به سمت مافیایی فوتبال وبه لجن کشانندهای ورزش ایران راثابت میکردن ولی افسوس ازترسی که تنام ارگانهاازسلطان مافیای ایران خصوصآقلعه نوعی دارن

    • بدون نام

      این بدبخت هرجا زورش نرسه‌ چرت وپرت‌ میگه.شمادل نگیری

    • آرس

      حالا معلوم نشد قبل اینکه به مجلس برود همه حرف هاش که از دست پشت پرده و فوتبال نا پاک بود پس گرفت و فوتبال پاک شد ۰آیا ترسید که پای خودش گیر باشه؟

    • پسررررر

      ای ولااا

    • وطتدار

      قلعه نوعی یکسال هم در بازی اخر ودر صورت شکست تیم حریف در بازی با فولاد خوزستان فرار روبه جلو انجام داد ومجید جلالی مربی تیم فولاد را بیش از پیش به تبانی متهم کرد ولی بعد از پیروزی فولاد که منجر به قهرمانی استقلال شد جلالی را جوانمرد وباشرف توصیف کرد
      جلالی گفت از این انسانهای بی وجدان که چشمشان را می بندند ودهانشان را باز میکنند به خداباید پناه برد
      این لمپن نازی آبادی از این داستانها زیاد دارد فقط نباید حرفهایش را جدی گرفت وداخل آدمها
      حساب کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قربون دهنت، وطندار.
        لب کلام رو گفتی.
        این لمپن نازی آبادی، رسم و مرام همیشگی اش همینه. نباید زیاد جدیش گرفت.
        فقط امیدوارم (البته در اصل ناامیدم!) یک بار با یک سال محرومیت از هرگونه دخالت در فوتبال، بزنن تو دهنش تا حد اقل واسه یه سالم شده، فوتبال ما از شر لجن پراکنی هاش راحت بشه. هرچند شک دارم. نیش عقرب نه از ره کین است.....

    • بدون نام

      حرفهای امیر قلعه نویی بی پایه و اساسه*

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی ازاینکه مطمعن هست ارگانهای مربوطه مثل کوه پشت اوهستندحالایابارشوه خواری ویاداشتن نقطه ظعف حق دارقلعه نوعی که هرکاری دلش میخوادبکنه وهرحرفی پی پروادوست داره بزنه اخه داره هزینه میکنه وسیبل ارگانهای مربوط راچرب میکنه بااین حال منتظرقمه کشی ودرگیری مسلحانه باوجودچنین جانوری درفوتبال ایران بعیدودورازدست رس نیست

    • محمد

      من یه تاکتیک جدید کشف کردم اول بازی یکی از نیمکت نشینهامون رو با بازیکنای تو زمین درگیر میکنم تا هر دو اخراج بشند و تیم حریف رو ده نفره کنم ....
      آها قبلا برانکو کشف کرده ؟ اجراش هم کرده ؟
      هیچی پس

      پاسخ ها

      • راننده تریلی

        هیس ،کیسه کشا ها از پماد استفاده کنن.

      • بینام

        رفتار ناجوانمردانه سروش رفیعی باعث شد کیروش ابشه و تیم سپاهان

    • بدون نام

      مثل احمدی نژاد هست

      فقط میگه بگم بگم


      ولی دست اخر خودش هم دستش رو میشه

    • بدون نام

      به عنوان یک پرسپولیسی میگم...اگه مدرک داره ازش بگیرید و قهرمانی های پرسپولیس رو پس بگیرید
      اما اگه حرف مفت زده....این آقا و فرهاد مجیدی رو حتما محروم کنید
      محرومیتی که فقط ماست مالی کردن قضیه نباشه
      محرومیت مادام العمر
      نمیشه که هر سال از دست های پشت پرده و فوتبال ناپاک حرف بزنه البته بر ضد تیم هایی که در مقابلش تو کورس قهرمانی هستن و هیچ اتفاقی هم نیفته
      این آقا کسی هست که اگه مجید جلالی بازیشو نمیبرد و میباخت قهرمان نشدن تیمشو گردن مجید جلالی مینداخت و با برد مجید جلالی بگه خیلی مردی

    • تاج کبیر

      نویسنده لنگی اب رو بریز همونجات که می سوزه مشخصه از واقعیت هایی که قلعه نویی گفته سوختید مشخصه قهرمانی های لنک مهندس شده است و با کمک داوران و بازگشت ذهنی یا همون تبانی به دست اورده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تاج صغیر! شاید جام هایی ک برا کیسه گرفته مهندسی بوده ؟

      • بدون نام

        اخه کوس مغزکیسه کش تودیگه کجات میسوزه شماکه باکمک داوروفدراسون امسال هم بزوروپایمال شدن حق تیمهای دیگه سوم کردنتون هنوزسوزش داره بیاپماد بمالم باپمپ فاریک خوشت هم میادشایدیکم دردداشته باشه ولی سوزشتون خوب میشه

      • بدون نام

        ارواح عمه ات کیسه کش عقده ای قله مرغی خودش سردسته هرچی تبانی ومافیایه

    • بدون نام

      برخورد محکم با قلعه نویی، مقدمه ای خوب برای بهتر برگزار شدن دوره جدید لیگ برتر

      جریمه ی فوتبالیا ی میلیاردر باید خعیلی سنگین تر باشه!

      پاسخ ها

      • بویراحمدی

        خموش!!!

    • ناشناس!

      قلعه نویی هرجا منافعش باشه می چرخه! ولی واقعیت اینه مثلا اگه خودش باور داره که لیگ مهندسی شده است پس چرا دوباره تحت شرایطی تو این لیگ بعنوان سرمربی یه تیمی حاضر میشه!! بجز اینه که دنبال پول میلیاردی است و این حرفها را می زنه که مدیران تیمش را قانع کنه که من زحمت کشیدم ولی نشد! پس دوباره تمدید کنید ببینیم چی میشه؟! و یکسال دیگه بازم هست و نمیره!!!

    • بدون نام

      این اقا وقتی میبازه اینجور میگه چرا وقتی میبره چیزی نمیگه؟؟؟

    • بدون نام

      اون پنج سالی که آقای قلعه نوعی قهرمان شد مهتدسی نبود؟ به قول فرهاد مجیدی این آقا میخواد کسی غیر از خودش قهرمان نشه

    • من

      تو‌که‌لنگی‌هستی فقط‌طرف‌لنگ‌بگیر!معلوم وقتی‌گل‌تراکتورها را‌آفساید مگیرند.دیقه‌۹۰‌پنالتی‌مگیرند‌بازی‌رفت.وقتی‌دیقه‌یک‌شجاع‌شلوغ میکنه کارت‌نمیده‌با

    • بدون نام

      آقای مافیا هر جا به نفعش نیس از این کلمه ها استفاده میکنه برای تبرئه خودش

      پاسخ ها

      • بوسراحمدی

        لنگی, هرموقع به اندازه امیرخان افتخار کسب کردین اونوقت حرف بزنیت

    • am

      اولا شک داریم که قلعه نوعی مفهوم صحیحی از مهندسی شدن بداند و به نظر میرسه یه چیزی گفته که مثلا گفته باشه ثانیا دست های پشت پرده چرا فقط با این بابا فقط مشکل دارن حالا تو هرتیمی میخواد باشه و ثالثا اگه مسئولین مربوطه قصدی برای برخورد با ایشون ندارند پس اقلا بعنوان بیمار اعصاب و روان و جهت معالجه توهمات ایشان وی را به مطب پزشک مربوطه راهنمایی کنن و جوان میانسالی را از افکار مخرب نجات دهند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر چی جام اورده کله مرغی ،مهندسی شده بود حتما ،کافر همه را ب.....

      • بدون نام

        هر چی جام اورده کله مرغی ،مهندسی شده بود حتما ،کافر همه را ب.....

    • فرادید

      آن دو عزیزی که مصدوم و نابینا شدند باید از سیاوش یزدانی شکایت کنند چون اون با تحریک هواداران و خط دادن به اونها باعث این حوادث بوده است. مطمئن باشید با گرفتن یک وکیل هم حقتون را می گیرید هم باعث تنبیه تمام مقصران حادثه میشوید. از نظر حقوقی شخص تحریک کننده مباشر جرم است.

    • پرسپولیسه زلزله

      این قلعه نوعی عقل نداره یعنی شهامتم ندارد علی دایی وقتی دست قهرمانی رو رویکرد وجود داشت مدرک داشت پای حرفش وایساد امااین آدم مشکل روحی روانی داره توروت خوبه پشته سرت تیزی فرومیکنه ازساله هشتادوچهاریادمه هروقت میباخت بهانه می‌آورد زمین زمان هوا کهکشان‌ها اون موقعه هاهنوزپیشترفت نکرده بود ولی یادم نمیادمربیهای دیگه آنقدر فک زده باشن کلا آدمه عقده ای هستش جمله جلالی خیلی مردی رویا دتون میاد آفتاب پشت ابرنمیمونه دیگه این حرفا حرکات نخ نماشده نون بازوت روبخور یاکلا بذارکناربرواستراحت کن مورینیوبااون یالو کوپالش دیگه تیم‌های درجه یک زیربارش نمیرن ازبس سبکش کثیف بود همش غرمیزد
      هرتیمی رفتی اون تیم جزهزینه هیچی نذاشتی هروقت ازتیمی جداشدنی بازیکنای اون تیمم بردی شاکله تیم روبهم ریختی مافیایی هستی براخودت نون بازوت روبخور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش باشگاه پرس پولیس بجای شکایت به فدراسیون وکمیته انظباطی ایران به فیفاشکایت میبردوهمراه بافیلم کامل حاشیهاوصحبتهای قلعه نوعی ومدیران سپاهان خواهشآچنین اقدامی انجام بدن

    • حمید رضا شمس

      مطمئناً برترین های پرسپولیس از دست های پشت پرده که قلعه نوعی میگه خبر دارند اگر صحت گفته های امیر یقین نداشتن اینگونه واکاوی نمیکردن تا فوتبال ناپاک در این چند سال اخیر عنوان میشه خلاف آن را ثابت کنند نتوانسته اند مگه دایی ثابت نکرد پول رد و بدل شده را در سال های گذشته برنامه نود بود گند آنها عیان میکرد که حذفش کردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو چقدر باهوشی. عین امیر لمپن جونت. تو هم جزو تیم مافیایی امیرخان تشریف داری. اینا رو نگی که از حسادت و کینه زیادی میپوکی! بازم از این اراجیف به هم بباف، شاید باعث تسکینت بشه. البته این مسکن رو یه ساله که دارید استفاده می‌کنید! ایشالله حالا حالا ها استفاده کنید و ما هم بخندیم ‌.
        خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      من استقلالی ام کار به قلعه نویی ندارم ولی خداییش برانکو خوب کار کرده .ای کاش استقلالهم یکی مثل برانکو داشت

    • بدون نام

      زیاد چرت میگه فکر کنم مال شکم گندش باشه

    • بدون نام

      یکبارنشدباختشوگردن بگیره.اگه ببره میگه سطح بازی فراترازاسیابودوتیم حریف خیلی قدرتمندبود.اگه ببازه همه مقصرن الاخودشهیچوقت هم سندی براحرفاش نداشته.

      پاسخ ها

      • hm@

        خیلی های دیگر هم ازمهندسی بودن قهرمانی لیگ کفتن واین توهفته 29اثبات شد حالا جرا فقط به فلعه نوعی گیرمیدن. اون سالی که استقلال بایه مساوی ازتیم ضعیف استقلال اهواز قهرمان میشد وبا شانتاژ رسانه ها واجرلو که تیمهای همنام به هم راه میدن واستقلال باخت وقهرمان نشد وسالی که به ملوان باخت وپرسمولیس قهرمان سد یا دوسال اخری که قلعه نوعی دراستقلال بود وقهرمان نشد وحتی مظلومی که تا اواخرفصل صدرنشین بود وقهرمان نشد چرا یک کلمه ازمهندسی لیگ صحبت نشد؟ولی امسال ازمجریان صداوسیما تا داوران وکمیته انضباطی ومصونیت شدید پرسپولیس ازجریمه هاچه درداخل زمین وجه دربیرون زمین به بهانه دستهای خالی به نحو مشمئزکننده ای به حمایت این تیم برخواسته اند ودادهمه رو دراورده اند بخدا تیمهای دیگه هم مال همین کشورند اگرچه شبکه افق دلیل این همه حمایت اشکار رو افشا کرد.وپرسپولیس رو تیم حکومت اسلامی واستقلال روتیم طاغوت اعلام کرد.یعنی شمشیر رو از رو بست.واقعا جای تاسف هست که فوتبال وسرگرمی مردم روبه تعلقات خطرناک سیاسی وابسته کردند طفلک طرفداران پرسپولیس نمیدونن که بازیجه چه جریاناتی شدند.

    • لنگی

      شماها کیر قلعه نویی هم نیستین جاکش های لنگی. وخبرناهار خورا کص کش. این بزار اگه مردی مادر جنده تا این جور مطلب نزنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیر قلعه نویی، هواداراش هم عین خودش همینقدر مودب هستن. آدم از ادب و تربیت این جماعت پی به ذاتشون می‌تونه ببره.
        همینقدر لمپن و کثیف و لجن.
        ایول که مرام امیرخان رو نشون دادی.

    • بدون نام

      خودش پدر مافیاس کسی توان برخورد باهاش نداره

    • بدون نام

      راست میگوید اصلا چرا تیمها اینقدر حزینه کند همنجور جام را بدن پرسپولیس مردم را ساده فرز کردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دارن میدن. تو چرا داری جر میخوری. مگه این فوتبال کثیف و مهندسی شده نیست؟ شماها ذات تمیزتون رو جمع کنید و از این فوتبال کثیف برید یه فوتبال تمیز واسه خودتون درست کنید!! جاییکه همه اهالیش عین خودتون و امیرخان همگی تمیز باشن! به همین پاکی!!
        خدایا، شر این فوتبال کثیف رو از سر امیرخان و دارو دسته تمیزتر از خودش کم کن.
        یاد ناصر حجازی به خیر! اون شماها و امیرخان رو بهتر می‌شناخت.

      • بدون نام

        کاربر بدون‌نام۱۷:۲۵
        بهتر نیست به‌جای اینکه بیایی اینجاو کاری کنی که مردم بهت بخندن،بری خواندن ونوشتن یاد بگیری
        فکرکنم اینجوری واسه۴روزدیگه‌ات هم بهتر باشه
        آخه حزینه
        آخه‌فرز
        بابا بیخیال

    • نسرین

      عالی بود.لذت بردم ازخوندنش.اگه مدرکی داره رو کنه اگرم نه هی حرف مفت نزنه

    • تاج کبیر.‌دوقهرمانی آسیا دو نایب قهرمانی و چهارفینال آسیا

      واقعیتو گفته . چرا تیتر میزنید ب سود لنگ و واس پاک کردن صورت مسئله؟ همگان دیدن چ خبره. این تیم مصونیت داره توهمه چی. امرورز استقلال و سپاهانو پدیده روجریمه کردن اونم بخاطر فحاشی. اما لنگ ک هواداراش بازی باسپاهان انواع فحاشی و دویستا زخمی داد رو هیج.‌بازی با سایپا ک دعوای خیابونی راه انداختن هیچ
      بازی با نفت مسجدسلیمان هیچ. اینا نمونشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط میخواستن روی امثال تو رو کم کنن که فعلا موفق شدن! تا بعد.
        ابر و باد و مه و خورشید فلک در کارند
        تا حال شماها رو بگیرن

        خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ

    • انتقاد سازنده

      روزنامه درپیت شرق . الان تو چرا ناراحتی .؟ از قدیم گفتن حرف رو بنداز زمین ، صاحابش میاد برمیداره . الان به تو چه که امیرخان مصونیت داره یا نه .؟ اگه کسی جوابشو نداده حتما دلیل داره . دلیلی که بازم بتو مربوط نیست . ضمنا یه مربی خارجی برای تیم ملی اومده . نونتون توی روغنه . از فردا میتونین شروع کنین ازش تعریف و تمجید کنین و الکی بادش کنین . درست مثل کیروش که از سر و کولش بالا رفتین ولی مثل یه دستمال کاغذی انداختتون توی زباله . یه چندوقت بیکار بودین و دنبال سوژه بودین و حالا هم امیر قلعه نوعی رو گیر آوردین . اما این سوژه برای دهنتون بزرگ و گلوگیره . بهمون ویلموتس بپردازین بهتره و به شخصیت اجنبی پرستتونم میخوره .

    • بدون نام

      این قلعه نویی در استقلال بود گفت دست پشت پرده نمی گذارد علیه سپاهان حرف زد رفت تراکتور با تکرار کرددستهای پست پرده منظورش از استقلال بود علیه تراکتور بعد اومد ذوب باز تکرار کرد دست پشت پرده منظورش تراکتور بود و علیه سرباز بازیکن امسال آمده سپاهان باز دست پشت پرده منظورش پ سپولیسه اگر پرسپولیس این انگل را مربی میکرد باز تکرار میکرد دست پست پرده اون زمان فکر کنم استقلال را متهم میکرد پن الکی نمی گم به تاریخ فوتبال مراجعه کنید این آدم وقت باخت به زمین به داور به وضعیت جوی و خلاصه به همه گیر میدهد باید گفت جواب ابله هان خاموشیست

    • بدون نام

      تا حالا چه کسی رو بخاطر زدن حرف حقیقت محاکمه کردن که قلعه نویی دومیش باشه ؟حقیقت هست حتما که مصونیت داره وکسی بهش کاری نداره حتما یه چیزی میدونه!!!!!!

    • فردوسی

      دم نویسنده گرم خدایی با این مطالب کاملا ثابت شد که اون مردک هرتیمی باشه این اراجیف میگه مطمعن باشین اگه تیمش قهرمان میشد اون موقع فوتبال ایران میشد پاکترین فوتبال دنیا

    • خوزستان .۴ و ۷

      ای بیشرف. چقد گرفتی این اراجیفو ببافی علیه این مرد شریف. یه بچه هم میدونه دستهای پشت پرده این سه ساله دارن قهرمانتون میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج