۸۷۰۰۴۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

نمایش نسخه ترمیم‌شده «خانه خدا» در خانه سینما

نسخه ترمیم شده «خانه خدا» در خانه سینما نمایش داده می‌شود.

خبرگزاری مهر: کانون فیلم خانه سینما، در برنامه آینده خود که در تاریخ یکشنبه، ۱۲ خرداد برگزار می‌شود، نسخه ترمیم‌شده فیلم «خانه خدا» را به نمایش خواهد گذاشت و در ادامه هم نشستی با حضور محمد تهامی‌نژاد، رضا درستکار و ناصر صفاریان (دبیر کانون فیلم) برگزار خواهد شد.

بنا بر اعلام فیلم‌خانه ملی ایران، نگاتیوی از «خانه خدا» موجود نیست و ترمیم و تصحیح آن پس از بازبینی و بررسی کیفی ۲ نسخه پزتیو (یکی با حاشیه صوتی اپتیک و دیگری مگنت) و یک نسخه اینترمدیا انجام شده و نسخه آماده شده، کیفیت بسیار خوبی دارد.

نمایش نسخه ترمیم‌شده «خانه خدا» در خانه سینما

«خانه خدا» نمایشی است از مراحل مختلف مراسم حج، از ورود زائران هر نژاد و کشور و در سنین مختلف، تا انجام مناسک حج و بازگشت مسلمانان به کشورهای‌شان. این فیلم که در سال ۱۳۴۵ تولید شده از معدود مستندهای سینمای ایران است که به نمایش عمومی درآمده است.

«خانه خدا» که در آذر ماه سال ۴۵ در سینماهای تهران، شیراز، تبریز، آبادان، مشهد و همدان اکران شد، به فروش خوبی دست پیدا کرد و حتی جمعیت زیادی از قشر مخالف سینما در آن سال‌ها را هم به سالن‌ها کشاند.

بر اساس عنوان‌بندی فیلم، نامی به عنوان کارگردان ثبت نشده؛ اما در اغلب منابع ابوالقاسم رضایی به عنوان کارگردان معرفی شده است. جلال مقدم مشاور کار بوده و از ابراهیم گلستان هم به عنوان تدوین‌گر یاد می‌شود. احمد شیرازی، نعمت حقیقی، محمود ایثاری و عباس دستمالچی، فیلمبرداران فیلم هستند و اسدالله پیمان و محمود سعادت گویندگی را به عهده داشته‌اند.

حضور در این برنامه برای همه آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند در روز نمایش، به خانه سینما، واقع در خیابان بهار، خیابان سمنان، شماره ۲۹ مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج