۸۷۰۱۳۳
۷ نظر
۵۲۳۶
۷ نظر
۵۲۳۶
پ

تیم‌های گمنامی که مقابل پرسپولیس قد علم کردند

پرسپولیس در جام‌حذفی غافلگیری را بسیار تجربه کرده و تیم‌های کوچک زیادی بودند که توانستند یقه آن‌ها را بگیرند.

وب‌سایت نود: اعتماد به نفس، شمشیر دولبه‌ای است که هم می‌تواند نجات‌بخش باشد و هم کشنده. اتفاقی که در فوتبال بارها و بارها نمونه آن را دیده‌ایم. تیم‌هایی که با این تصور وارد میدان شده‌اند که از پیش رو برداشتن حریفشان کار سختی برایشان محسوب نمی‌شود.

آنها بعضی اوقات حتی قبل از سوت آغاز بازی امتیازات بازی را به حساب خود واگذار کرده و یا تیمشان را از آن مرحله صعود کرده می‌دانستند. با سوت آغاز اما سناریوی دیگری شکل گرفته و آنها در حیرت مانده و حریفشان گوی سبقت را ربوده و رفته‌اند. پرسپولیس تیمی است که در جام‌حذفی این اتفاق را بسیار تجربه کرده است و تیم‌های کوچک زیادی بودند که توانستند یقه پرسپولیس قدرتمند را بگیرند و یا این که حسابی برای آنها دردسر درست کنند. بازی‌هایی که هواداران این تیم را برای بازی با داماش می‌تواند کمی نگران کند.

هر زمان حرف از این اتفاقات شود قشقایی اولین اسمی است که به ذهن می‌آید. تیم لیگ دویی که فصل ۱۳۹۵/۹۶ پرسپولیس برانکو را حذف کرد. پرسپولیس مجبور شد در آن بازی بدون ۶ بازیکن ملی‌پوش به میدان برود. با این حال کسی تصور نمی‌کرد که حتی غیبت این بازیکنان هم به حذف آنها منجر شود. این اتفاق اما در ضربات پنالتی افتاد. پرسپولیس توانسته بود بازی یک بر صفر باخته را به تساوی بکشاند اما ضربات پنالتی هم با آنها مهربان نبود و یک شکست تلخ را تجربه کردند که تا مدت‌ها سوژه اهالی فوتبال بود.

تیم‌های گمنامی که مقابل پرسپولیس قد علم کردند

پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان هم از آن بازی‌هایی بود که تقریبا تمامی هواداران پرسپولیس تیم‌شان را از این مرحله صعود کرده می‌دانستند. اتفاقی که در نهایت افتاد اما نه آنطور که آنها تصور می‌کردند به راحتی کامل و در دقایق قانونی بازی. فصل 1393/94 دیدار دو تیم در 90 دقیقه صفر-صفر مساوی شد و آن هم در حالی که حریف آنها از دقیقه 35، 10 نفره بازی می‌کرد. طارمی در آن بازی آنقدر موقعیت از دست داد تا در نهایت کار به ضربات پنالتی کشید.

در دقایق اضافی این گل‌گهر بود که روی ضربه پنالتی به گل رسید و همه چیز برای رقم‌خوردن یک شگفتی فراهم شده بود اما بنگر کار را در این دقایق هم مساوی کرد. در ضربات پنالتی دیگر کسی به راحتی پیش‌بینی نمی‌کرد که پرسپولیس قرار است آرام و بی‌دردسر صعود کند اما سوشا مکانی با گرفتن سه پنالتی از بازیکنان حریف این صعود آرام را رقم زد و اجازه نداد گل‌گهر سیرجان شگفتی‌ساز شود. طارمی در ضربات پنالتی هم یک پنالتی را از دست داد تا روز عجیبش را کامل کند.

فتح تهران مقابل پرسپولیس یکی از بزرگترین شگفتی‌های رقابت‌های جام حذفی را رقم زده است. پرسپولیس بعد از پیروزی 2-1 برابر پورا در دور اول جام‌حذفی سال 73 به مصاف تیم جوان فتح تهران رفت. در آن بازی چند ستاره اصلی پرسپولیس حضور نداشتند اما حضور نام‌هایی مانند نکیسا و رهبری‌فرد و عاشوری باز هم پرسپولیس را برنده قطعی این دیدار معرفی می‌کرد. پرسپولیس نه تنها نتوانست فتح را حذف کند که با خوردن 6 گل و کسب یک رکورد با این رقابت‌ها خداحافظی کرد.

امیر قلعه نویی که این روزها حسابی باختش به پرسپولیس سروصدا کرده و حاشیه ایجاد کرده است دوران مربی‌گری‌اش را هم با باخت به پرسپولیس آغاز کرد. او هدایت برق تهران در لیگ یک را برعهده داشت که در جام‌حذفی 1380/81 قرعه بازی با پرسپولیس به او افتاد. البته او با وجود این که با یک تیم لیگ یکی مقابل پرسپولیس قرار می‌گرفت حریف دست و پا بسته‌ای نبود و در نهایت در وقت اضافی بازی را به حریف قدر خود واگذار کرد. اما از همان زمان برای حریفانش در مربی‌گری خط و نشان کشید.

برق تهران دو بار برای پرسپولیسی‌ها دردسرساز شده است. این اتفاق برای دومین بار در سال 1385 افتاد. اولین گل بازی را زیاد شعبو برای پرسپولیس زد اما این گل را نجمی‌زاده پاسخ داد. درست مثل گل دوم که علیرضا نیکبخت در دقیقه چهارم وقت اضافه زد و واعظی در دقیقه یازده خورد. در ضربات پنالتی، پرسپولیسی‌ها اشتباهی نکرده و هر 5 ضربه خود را به گل تبدیل کردند. واعظی هم یک پنالتی را گرفت تا به کمک تیمش آمده و از این دیدار سخت و نفس‌گیر برنده بیرون بیایند.

در بازی با شموشک بلایای غیرطبیعی مانع از صعود بی‌دردسر پرسپولیس شدند. پرسپولیس در جام حذفی سال 80 در تهران شموشک را با یک گل برده بود برای قطعی کردن صعودش به نوشهر رفت. آن بازی اما قرار بود بازی غافلگیری برای شاگردان پروین باشد. آنها ابتدا دو گل از حریف دسته سومی‌شان عقب افتادند و بعد از آن هم فروریختن سقف ورزشگاه متقی ساری و فوت هوادارانی که در ورزشگاه بودند حسابی پروین و شاگردانش را غافلگیر کرد. پرسپولیس به احترام هواداران درگذشته‌اش در ادامه مسابقه شرکت نکرد و از جام‌حذفی کنار رفت.

بازی با نوژن مازندارن یک سال بعد در سالگرد بازی با شموشک برگزار شد. تاریخی که گویا قرار بود برای پرسپولیس همیشه با اتفاقات شگفت‌انگیز همراه باشد. تیم دسته دومی نوژن به عنوان یک شگفتی ساز به مرحله نیمه‌نهایی رسیده بود. تیمی که با شکست فولاد و ذوب‌آهن و انصراف استقلال از جام‌حذفی حسابی اقتدارش را به رخ کشیده بود.

آنها در نیمه اول از تیم آماده پرسپولیس یک تساوی گرفتند و این روند را در نیمه دوم هم ادامه دادند اما ضربات پنالتی تیری بود بر قلب رویاپردازی‌هایشان برای حضور در فینال. درضربات پنالتی تیم پرسپولیس 7 بر 6 موفق شد مقابل نوژن پیروز شده و به فینال برود. سهراب انتظاری که در بازی سال گذشته در تیم شموشک حضور داشت این فصل با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت و همراه با کریم باقری دو پنالتی را از دست دادند.

خیبر خرم آباد تیم در سال 1365 در ورزشگاه تختی این شهر دست به کار بزرگی زد و پرسپولیس تهران را در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه یک بر صفر شکست داد و از دور مسابقات حذف کرد. مسابقات جام حذفی سال 65 رفت و برگشت برگزار نمی‌شد و فقط با انجام یک بازی کار انتخاب تیم برنده پایان می‌یافت که میزبان آن یک بازی با انجام قرعه مشخص می‌شد.

خیبر پس از غلبه بر پرسپولیس تا فینال جام حذفی پیش رفت و در بازی نهایی که در ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار شد، با دو گل محمد احمدزاده و سیروس قایقران با نتیجه 2 بر صفر بازی را به ملوان انزلی واگذار کرد و نایب‌قهرمان جام حذفی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ss

      خوردن شش گل از فتح تهران زیبا نیست؟

    • دوستی

      انشاالله به یاری خدا پرسپولیس داماش را شکست میده و قهرمان جام حذفی امسال میشه

    • حمید رضا شمس

      آنقدر برترین ها دلواپس پرسپولیس هستند خودشان کمتر نگران هستند نکنه یه وقت تیم گیلان دست کم نگیرند

    • سعید

      خخخخخ البته پرسپولیس خودش هم به نوعی تیم گمنامی محسوب میشه با سابقه صفر قهرمانی در آسیا

    • بدون نام

      قشقایی را نگفتی

    • بدون نام

      فتح و قشقایی!

    • بدون نام

      لنگ‌باید با شموشک کری بخونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج