جاباما
۸۷۰۳۶۲
۲۲ نظر
۵۰۰۹
۲۲ نظر
۵۰۰۹
پ

رابرت پتینسون؛ بت‌من جدید، یک خفاش معمولی!

طی دو ماه اخیر بحث‌های زیادی پیرامون شخصیت بتمن و بازیگر جدیدی که نقش او را جلوی دوربین بازی خواهد کرد، در رسانه‌های گروهی جریان داشت. در حالی که این بحث‌ها داغ بود و کسی اطلاعی از نتیجه نهایی آن نداشت، شرکت برادران وارنر در اقدامی تعجب‌برانگیز بالاخره رابرت پتینسون را برای ایفای نقش بتمن انتخاب و معرفی کرد.

روزنامه جام‌جم: طی دو ماه اخیر بحث‌های زیادی پیرامون شخصیت بتمن و بازیگر جدیدی که نقش او را جلوی دوربین بازی خواهد کرد، در رسانه‌های گروهی جریان داشت. در حالی که این بحث‌ها داغ بود و کسی اطلاعی از نتیجه نهایی آن نداشت، شرکت برادران وارنر در اقدامی تعجب‌برانگیز بالاخره رابرت پتینسون را برای ایفای نقش بتمن انتخاب و معرفی کرد. انتخاب او یک هفته بعد از مصاحبه مت رویز کارگردان فیلم بود که خبر از مذاکرات برادران وارنر با پتینسون داد.

در شرایطی که مذاکرات محرمانه بین طرفین ادامه داشت، رسانه‌ها نام او را به عنوان گزینه احتمالی ایفای نقش مرد خفاشی این قصه مصور معروف مطرح کرده بودند. انتخاب پتینسون نقطه پایان گمانه‌زنی‌ها و بحث‌هایی بود که در یک سال اخیر در رسانه‌های گروهی و محافل هنری مطرح شده و ادامه داشت. با این انتخاب، حالا اهل فن این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا پتینسون می‌تواند بتمن خوبی برای این مجموعه اکشن کمیک استریپی ابرقهرمانانه باشد یا نه!

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، پتینسون شهرت چندانی در هالیوود ندارد و از او به عنوان یک ستاره اسم برده نمی‌شود. اگر چند بازی کوتاه او در مجموعه فانتزی و اکشن «هری پاتر» کنار گذاشته شود، تنها نقش مهم و اصلی او به مجموعه پنج قسمتی «گرگ و میش» محدود می‌شود. پتینسون در این اکشن دلهره‌آور خون‌آشامانه یکی از سه نقش محوری را به عهده داشت. او جوانی چند هزار ساله و خون‌آشام بود، که به یک نوجوان زمینی دل می‌بندد.

خانواده و نژاد او موجوداتی صلح‌طلب هستند که در کنار نسل بشر زندگی آرام و مسالمت‌آمیزی دارند. با این حال، آن‌ها با نژاد گرگ‌ها که در قالب انسان زندگی می‌کنند، خصومتی چند هزار ساله دارند. زمانی که خون‌آشامان بدطینت داستان به نسل بشر حمله می‌کنند، خون‌آشامان صلح‌طلب با گرگ‌نما‌ها همراه می‌شوند تا موجودات شرور داستان را از بین ببرند.

رابرت پتینسون؛ بت‌من جدید، یک خفاش معمولی!

ریوز، کارگردان سه‌گانه «سیاره میمون‌ها»، وظیفه کارگردانی قسمت تازه «بتمن» را بعد از آن به عهده گرفت که بن افلک از همکاری با کمپانی برادران وارنر انصراف داد. افلک که نقش مرد خفاشی را برای این کمپانی بازی کرده بود، اختلافاتی با مدیران آن پیدا کرد و بعد از کش و قوس‌های زیاد، پایان همکاری‌اش را اعلام کرد.

افلک در «سوپرمن علیه بتمن» و «لیگ عدالت» نقش این ابرقهرمان را بازی کرد. حالا خبر می‌رسد در نسخه‌ای که ریوز کارگردانی می‌کند، تماشاگران با یک بروس‌وین جوان‌تر روبه‌رو خواهند شد. به همین دلیل، بازیگر جوانی مثل پتینسون می‌تواند در قالب شخصیت دووجهی بروس وین/ بتمن قرار گیرد. ریوز همان فیلمنامه‌ای را جلوی دوربین می‌برد که قرار بود افلک کار کند. اما او این فیلمنامه را دوباره‌نویسی کرده و با اعمال تغییراتی بر آن، کلید فیلمبرداری را خواهد زد.

شرور ماجرا کیست؟

اطلاع چندانی از داستان فیلم بتمنی تازه در دست نیست. ریوز در گفت‌وگویی در ماه ژانویه، درباره این پروژه که بسیار طولانی شده بود حرف زد و گفت: «شما نمی‌توانید یک فیلم بتمنی خوب بدون یک شخصیت شرور جذاب داشته باشید.» با این حال، او اشاره‌ای به چگونگی اعمال و رفتار این شخصیت منفی شرور جذاب نکرد. هنوز بازیگر این نقش هم انتخاب نشده است. اهل فن عقیده دارند این نقش باید به دست یکی‌از بازیگران سرشناس و محبوب گذاشته شود، تا جذابیت این موجود شرور بهتر دیده شده و به چشم بیاید! گمانه‌زنی رسانه‌ای برای اسم بردن از بازیگر احتمالی این نقش، به جایی نرسیده است.

رابرت پتینسون اولین بار در سال ۲۰۰۵ و در «هری پاتر و گلوله آتش» بود که به دیدار تماشاگران آمد. اما سه شخصیت اصلی داستان هری پاتر به قدری پرقدرت بودند که جایی برای عرض اندام به دیگر شخصیت‌های این مجموعه فیلم نمی‌دادند.

رابرت پتینسون؛ بت‌من جدید، یک خفاش معمولی!

کم‌خرج و معمولی به جای پرخرج و پرسروصدا

در عین حال، تنوع شخصیتی داستان هری‌پاتر هم به قدری زیاد بود، که خود تماشاگران هم فرصتی برای حفظ کردن نام آن‌ها نداشتند. پتینسون بالاخره در سال ۲۰۰۸ بود که توانست با ایفای نقش ادوارد کولن خون‌آشام در گرگ و میش‌ها خود را به تماشاگران بشناساند. تا سال ۲۰۱۲ که پنجمین و آخرین قسمت این مجموعه اکران عمومی شد، پتینسون در فیلم دیگری ظاهر نشد. با این وجود، او نتوانست از موفقیت خود در این مجموعه فیلم بهره‌برداری لازم را کند و در فیلم‌های مطرح و موفق دیگری بازی کند.

تماشاگران سینما در سال‌های گذشته، پتینسون را بیشتر در فیلم‌هایی کم‌خرج‌تر و معمولی‌تر دیدند. این فیلم‌ها بیشتر از آن‌که تجاری و مردم‌پسند باشند، اختصاص به سینمای مستقل و غیرمتعارف داشتند. البته این بازیگر همزمان با بستن قرارداد برای بازی در نقش بتمن، قرارداد همکاری با کریستوفر نولان را هم امضا کرده است.

او در فیلم جدید این فیلمساز معروف و منتقدپسند، یکی از نقش‌های محوری داستان را به عهده گرفته است. شاید طنز ماجرا اینجا باشد که نولان، کارگردان سه‌گانه قبلی بتمن با بازی کریستن بیل بود! او با کارگردانی این تریلوژی، ماجراجویی‌های بتمن و تمام داستان‌های مصور را وارد شکل و حال و هوای تازه‌ای کرد. به گفته منتقدانی که دوستدار سه‌گانه نولان بودند، او قصه‌های مصور را از حالت کمیک و تجاری خارج کرده و به سمت جدی‌تر شدن و سیاه‌تر شدن برد.

رابرت پتینسون؛ بت‌من جدید، یک خفاش معمولی!

در شرایطی که هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری بتمن مت ریوز تعیین نشده، کمپانی برادران وارنر تاریخ ۲۵ ژوئن سال ۲۰۲۱ را به عنوان زمان نمایش عمومی آن اعلام کرده است. رسانه‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که طی هفته‌های قبل در کنار نام پتینسون، نام نیکلاس هولت هم به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی ایفای نقش مرد خفاشی مطرح بود. هولت به اندازه‌ای در این رابطه هیجان‌زده شده بود که با مطبوعات مصاحبه کرد و گفت از وقوع چنین اتفاقی بسیار خوشحال خواهد شد! اما ظاهرا بخت چندان با او همراه نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بتمن فقط کریستین بیل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا با بهترین و زیباترین بازی

    • ترول

      اصن بهش نقش بتمن نمیاد اصلا

    • ترول

      اصن نقش بتمن بهش نمیاد

    • بدون نام

      اگه رو اون تُن صداش که ضعیفه و بی صلابته کار کنه خیلی خوب میشه وگرنه نقش و بودجه رو به فنا میده

    • Soori

      شاید تونست نقشو خوب ایفا کنه از کجا معلوم؟ هیچی از هیچکس بعید نیست

    • یلدا

      بعد از کریستین بیل بتمن رو به هرکی بدن یه شوخی مضحکه....واقعا مضحکه...اصلا انگار کریستین بیلو دیدن بعد با توجه به اون شخصیتش بتمن رو براش نوشتن...مثلا یکی از مسخره رین اتفاقات سینما بتمن با بازی بن افلک بود که اصلاا بهش نمیخورد....بتمن کریستین بیل همونقدر مسخره بود که جوکر جرد لتو..

      پاسخ ها

      • امیرM

        آخرش اشتب شدا

      • بدون نام

        جوکر جرد لتو درسته با هیث اصلا قابل مقایسه نیست ولی بد هم نبود من از فیلم لذت بردم

    • Niloofar

      من که طرفدار رابرت پتینسونم خوشحالم که این نقش بهش رسیده و بی صبرانه منتظر فیلمم

      پاسخ ها

      • mo

        منم بی صبرانه منتظر نتیجه فیلمم

    • بدون نام

      رابرت خوبه ولی زیاد از کرم سفید کننده استفاده میکنه.به نظرم مرد باید مثل من خدادادی سفید و جذاب باشه.

    • بدون نام

      هری پاتر و گلوله آتش؟ :/
      واقعا خسته نباشید با این ترجمه هاتون
      گلوله رو از کجا آوردید آخه لعنتیا؟!

    • بدون نام

      بهترین بتمن تاریخ ازنظر حقیر بتمن تیم برتون بازیگر مایکل کیتون شخصیت پردازی درجه یک میزانسن ها بسیار شیک وفانتزی یک فیلم تیم برتونی واقعی با چهره جدی و جذاب کیتون، این بزرگوار نقش رو داغون درمیاره باعرض معذرت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا قبول دارم

    • بی نام

      فقط بن افلک

    • پلاتیپوس

      وارنر بروز ریسک بزرگی داره میکنه با این انتخابش

    • NO NAME

      رابرت بازیگر خوبیه...امیدوارم اسم بتمن رو خراب نکنه(:

    • NO NAME

      رابرت بازیگر خوبیه...امیدوارم اسم بتمن رو خراب نکنه(:

    • sari

      اه چقد ازین بازیگر بدم میاد ایشش

    • بدون نام

      فقط این بتمن نشده بود

    • mahsa

      بتمن باید عضلانی باشه. اینکه لاغر مردنیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج