۸۷۰۶۵۲
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

برنج خارجی مهمان ناخوانده سفره مازندرانی‌ها

رئیس اتحادیه شالیکوبی داران مازندران گفت: برنج خارجی این روزها در بازار مازندران بیش از برنج داخلی دیده می‌شود و فروش آن در برخی شهرهای این استان بیداد می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه شالیکوبی داران مازندران گفت: برنج خارجی این روزها در بازار مازندران بیش از برنج داخلی دیده می‌شود و فروش آن در برخی شهرهای این استان بیداد می‌کند.

سیدتقی جعفریان‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ، با بیان اینکه میزان تولید واقعی برنج با آن مقداری که توسط دستگاه‌های متولی بیان می‌شود، واقعیت ندارد، اظهار کرد: تولید برنج در داخل کشور ۲ میلیون تن بوده است، کدام مرجع رسمی به غیر از جهاد کشاورزی که متولی بازار و تولید محسوب می‌شود، این میزان را تأیید می‌کند.

وی تصریح کرد: برنج طارم در هر کیلوگرم ۸، فجر و ندا ۶ هزار تومان بود اما با احتکار برخی دلالان، قیمت برنج داخلی به هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه شالیکوبی داران مازندران از پیگیری با مسئولان استانی و کشوری برای مقابله با دلالی برنج خبر داد و خاطرنشان کرد: ذائقه مردم از برنج‌های داخلی به خارجی تغییر کرده است، برنج ایرانی از سبد کالای آنها حذف شده و برنج‌های هندی که احتمال سالم نبودن‌شان نیز وجود دارد، به دست مردم می‌رسد.

جعفریان یادآور شد: به همراه نمایندگان مجلس تلاش شد تا مشکلات بهداشتی برنج‌های هندی را ثابت کرده و جلوی واردات گرفته شود اما هنوز در بازار مازندران، به وفور، به این برنج‌های خارجی دسترسی خواهید داشت.

رئیس اتحادیه شالیکوبی داران مازندران با بیان اینکه سال گذشته با همراهی دادستان این استان، انبارهای زیادی که دست به احتکار و اختلاط زده بودند کشف شد، افزود: محتکران این روزها بدون ترس برنج خارجی را به جای برنج ایرانی به مردم می‌فروشند به طور مثال چندی پیش در یکی از فروشگاه‌های معتبر چند صد تن برنج خارجی که جای برنج داخلی به مردم فروخته می‌شد، کشف کردند.

جعفریان ادامه داد: در سال‌های گذشته، سابقه نداشت برنج ۸ هزار تومانی در مدت کوتاهی به ۲۰ هزار تومان برسد، این موضوع مسئولان را به فکر انداخت که در زمان برداشت برنج، واردات انجام دهند و قیمت این محصول کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه با واردات برنج حتی در زمان برداشت محصول نیز مشکلی نداریم، تصریح کرد: مشکل اصلی اختلاط و تعویض برنج خارجی به جای داخلی در مراکز عرضه این محصول است.

رئیس اتحادیه شالیکوبی داران مازندران با اشاره به اینکه برنج‌های مازندران در انبارهای شهرستان‌های دیگر، احتکار شده تا قیمت آن افزایش یابد، خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته، برنج در بازار کمیاب بود اما زمانی که دولت اعلام کرد قصد خرید ندارد، قیمت برنج برای هر کیلوگرم تا ۴ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

جعفریان در پایان گفت: فروش برنج‌های خارجی در کیسه برنج‌های ایرانی، در برخی شهرهای مازندران بیداد می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی برنج خودمونو قیمت باباشون میدن همین میشه

    • بدون نام

      ملت نادان === بیکاری و فقر

    • یک ایرانی

      خاک تو سر دولت بیعرضه که ما تو مازندران و حتی شهرهای دیگه باید از برنج خارجی مصرف کنیم بعد انبارها پر از برنج احتکار شدست . چقدر بی کفایتی و بیعرضگی ؟

    • بدون نام

      آقا چیه هر سری این پست بالایی رو میزاید ملت نادان مساوی با اراجیف.اول اینکه تو آدم فهیم بودی راحت توهین نمی کردی پس اول نفهم و نادان خودت هستی و دوم اینکه وقتی زمینهای کشاورزی هر روز کوچک کوچکتر میشه و به جاش ویلا ساخته میشه و دولت بی خاصیت و مسولیت بر خاصیت تر هیچ برنامه ندارند باید برنج خوب رو تا پنجاه هزار تومان هم بخرید! و اخر اینکه چرا گردو از ده هزار تومان در دو سال به هفتاد هزار تومان رسیده و یا پسته و خشکبار حبوبات و همین پیاز کسی سینه چاک نمیده !!!!!خب برنچ هم مثل کالاهای دیگه هست تافته جدا بافته که نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین‌جورکه افغانیادارن ضررمیزنن نابودگرایران هستن مهمان ناخوانده الان برنج خارجی صررمیزنن

    • بدون نام

      برای ما مستضعفین با این درآمدهای پایین برنج خوب معنی نمیده یه چیزی باشه شکم سیر کن زمانه اینطوری بلا بر سرمان آورده ، هر که بامش بیش برفش بیشتر اگر شمالیها بجای دادن زمینهاشون برای ساخت و ساز ویلا و تخریب این اراضی به احیای کشاورزی سنتی خودشون بیشتر توجه میکردن ومایه انصاف و رقابت رو چاشنی وجودشان میکردن الان کل ایران بجای برنج هندی و تایلند برنج شمال بود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج