۸۷۰۹۳۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مسکو، اتهام ترامپ درباره ادلب سوریه را رد کرد

کرملین ادعای جدید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه سوریه و روسیه در حال بمباران غیرنظامی‌ها در ادلب سوریه هستند، رد کرد.

خبرگزاری فارس: به دنبال ادعای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمله روسیه به غیرنظامیان در شهر «ادلب» در سوریه، کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) این ادعای تازه رئیس جمهور آمریکا را رد کرد.

خبرگزاری «رویترز» دوشنبه بعد از ظهر گزارش کرد که کرملین اعلام کرده، ارتش روسیه علیه غیر نظامیان حمله نکرده، بلکه «مقر تروریست‌ها» در شهر ادلب را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ دوشنبه صبح به وقت تهران در توییتی روسیه را به حمله به ادلب متهم کرد.

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به حملات مداوم چند هفته گذشته گروه‌های مسلح و تروریستی به مواضع ارتش سوریه در حماه و ادلب در شمال غرب سوریه، مدعی شد، دمشق با کمک روسیه ، ادلب را بمباران می‌کند.

ترامپ، اتهام خود را به «شنیده‌ها» مستند کرد و در توییت خود نوشت که شنیده می‌شود روسیه و سوریه در حال بمباران استان ادلب هستند و بی‌تردید بسیاری از غیرنظامیان را می‌کشند.

به گزارش رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران در این زمینه گفت: «هرگونه شلیکی از سوی تروریست‌ها در ادلب غیرقابل قبول است و اقدام‌هایی جهت از بین بردن چنین موردی در دست اجراست.»

استان ادلب و بخشی از شمال استان حماه آخرین منطقه تحت تسلط تروریست‌های سوری است و این درگیری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که طبق توافق کشورهای ترکیه، روسیه و ایران استان ادلب و شمال حماه ذیل توافق «منطقه کاهش تنش» تعریف می‌شوند. اما گروه‌های مسلح این توافق را بارها با حمله به ارتش سوریه نقض کرده‌اند.

ادلب اوایل سال ۲۰۱۵ در نتیجه اتحاد چند گروه مسلح بزرگ در قالب ائتلافی به نام «جیش الفتح» اشغال شد. این ائتلاف به نوبه خود تجسم اتحاد مقطعی عربستان سعودی، قطر و ترکیه بود. البته اکنون دیگر نه تنها چنین ائتلافی وجود ندارد و گروه‌های مختلف در آن دچار اختلافات شدیدی هستند بلکه کشورهای حامی آن ائتلاف، به دشمن‌های خونی هم بدل شده‌اند.

هم‌اکنون یکی از گره‌های کور بحران سوریه، وضعیت ادلب است. آمارهای رسانه‌ای حاکی است که بیش از سه میلیون نفر هم‌اکنون ساکن ادلب شده‌اند. ده‌ها گروه مسلح در آن فعالند اما گروهک «جبهة فتح الشام» (جبهة النصره سابق) شاخه القاعده در سوریه، بر بیشتر ادلب سلطه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      ترکیه آشکارا از تروریست در سوریه حمایت می‌کند،ولی هیچ محکومیتی علیه ایشان اعلام نشده است!!!! حتی ایران هم اعلام محکومیت نکرده،چرا؟!دلیلی بجز گردن کلفتی دارد؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج