جاباما
۸۷۱۰۲۶
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

اتحادیه اروپا: برجام همان چیز‌ی بود که از ایران می‌خواستیم

یک دیپلمات اروپایی در مصاحبه‌ای با تاکید بر لزوم پایبندی ایران به برجام گفت که برنامه جامع اقدام مشترک دقیقا همان چیزی بود که می‌خواستیم ایران آن را انجام دهد.

خبرگزاری فارس: «استاوروس لامبرنیدیس» سفیر جدید اتحادیه اروپا در واشنگتن گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیش از ۱۲ بار (به طور دقیق ۱۵ بار) تایید کرده که ایران به تعهداتش بر اساس برجام عمل کرده و جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز این موضوع را تایید کرده است.

وی که با پایگاه «واشنگتن دیپلمات» مصاحبه می‌کرد، گفت: توافق برجام دقیقا همان چیزی بود که می‌خواستیم ایران آن را انجام دهد. قرار نبود با برجام تمام موضوعات جهان حل شود.هدف آن حل مهمترین موضوع بود که توسعه و داشتن تسلیحات اتمی بود. این مهمترین موضوعی است که امروز با کره‌شمالی در حال بحث با آن هستیم و این مهمترین موضوعاتی بود که دیروز با ایران درباره آن بحث کردیم.

این مقام اتحادیه اروپا اضافه کرد: هم اکنون موضوعات دیگری با ایران وجود دارد؟ قطعا.موضوع موشک‌های بالستیک. موضوع تروریسم. موضوع اقدامات این کشور در سوریه و دیگر مکان‌ها. درباره تمامی این موضوعات اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده و به دلیل توافق هسته‌ای، باب مذاکرات مستقیم و سخت با ایران گشایش یافت.

لامبرنیدیس در ادامه این مصاحبه گفت: به طور مثال، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر به طور مداوم موضوع حقوق بشر را در جریان مذاکرات با ایران مطرح می‌کند. بنابراین تحت هیچ شرایطی توافق هسته‌ای با ایران توانایی یا تعهدات ما در رسیدگی به دیگر موضوعات را محدود نکرده است. بنابراین سوال واقعی این است، آیا خروج از توافق رسیدگی به این موضوعات را ساده‌تر می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دشمن قدار === مدیران جهادگر و متعهد میخواهد

    • بدون نام

      ودر مقابل هیچ چیزی هم به آن ندهیم

    • بدون نام

      شماها قسمت خوردید که نوکر آمریکا باشید،پس هرچی ترامپ شما رو خوار و خفیف می کنه ،بسیار برای شما شیاطین پسندیده و برازنده هست.

    • بدون نام

      دردولت کسی نیست ازاقایون بپرسه که چیزدیگری نمیخوان

    • بدون نام

      شماهم نفت ازایران بخرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج