۸۷۱۱۸۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

نیویورک‌تایمز طراح معامله قرن را معرفی کرد

روزنامه نیویورک تایمز می‌نویسد، طرح معامله قرن برای اولین بار توسط شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی در اواخر سال ۲۰۱۵ مطرح شد.

خبرگزاری ایرنا : روزنامه نیویورک تایمز می‌نویسد، طرح معامله قرن برای اولین بار توسط شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی در اواخر سال ۲۰۱۵ مطرح شد.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، مقامات دیپلمات آمریکا می‌گویند برای اولین بار محمد بن زاید و حاکمیت جدید عربستان پیشنهاد توافق صلح جدید برای فلسطین را مطرح کردند اما با مخالفت دولت باراک اوباما با این طرح آنها منتظر دولت جدید (دونالد ترامپ) در آمریکا شدند.

به گزارش نیویورک تایمز، محمد بن زاید دارای نفوذ و قدرت بالایی در کابینه دولت آمریکا است و دونالد ترامپ تاکنون از بسیاری از مواضع وی از جمله نادیده گرفتن قتل گجمال خاشقجی"، تحریم قطر، خروج از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، قرار دادن اخوان المسلمین در لیست سازمان‌های تروریستی حمایت کرده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می‌نویسد، نفوذ ولیعهد ابوظبی در آمریکا آنقدر بالا است که بازرس رابرت مولر برخی از بازرگانان آمریکایی و خارجی مستقر در آمریکا را به همکاری به امارات برای اعمال نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا متهم کرد.

طبق این گزارش، ولیعهد ابوظبی به شکل منظم به واشنگتن سفر می‌کرده است اما از دو سال پیش به دلیل ترس از بازجویی مولر یا معاونانش وارد آمریکا نشده است.

بر اساس گزارش بازرس مولر، اسناد و شواهد نشان می‌دهد که ولیعهد ابوظبی سعی کرده است به روس‌ها کمک کند تا از طریق کانال‌های مخفی به حلقه داخلی ترامپ راه پیدا کند.

امارات عربی متحده یک کشور کوچک در خاورمیانه است که جمعیتش کمتر از جمعیت ایالت رود آیلند در شمال شرق آمریکا است.

اما حاکم بالفعل امارات ولیعهد محمد بن زاید حاکم ابوظبی، یکی از صاحب نفوذترین حکام عرب در واشنگتن و خاورمیانه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاک بهرام

      کشور ما هم میتوانست با پول خیلی از مسائل را پیش ببرد و با مرگ مرگ گفتن کاری را نتوانستیم بکنیم . با پول میشد هم سیاستها را پیش برد و مردم را از تنگنا خارج کرد . افسوس که کاسبان تحریم نگذاشتن مردم راحت زندگی کنن و همینطور سیاسیون برنامه هاشون را پیش ببرن . و دائم برچسب خائن بودن به آنها زدن . و بدتر از همه ملت ما هم با این کاسبان تحریم همراهی کردن و الان جای دوست و دشمن عوض شده . ما باید یاد بگیریم خیلی از سیاست‌های کلان کشور را میتوان با پول به عنوان یک راهبرد پیش ببریم . و اینقدر به کشورهای دیگر به خاطر همراهی با ما باج ندهیم . افسوس افسوس. ..........

    • بدون نام

      بیچاره خودش اجاره نشین است ،وخوش نشین معنی فروش سرزمین را نمیداند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج