۸۷۱۶۱۴
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تقلای سعودی‌ها برای اتهام‌زنی به ایران

برخی کاربران طرفدار عربستان سعودی در توئیتر با انتشار یک ویدئوی ادعایی، تلاش کرده‌اند ایران را مقصرحوادث ماه گذشته در نزدیکی بندر فجیره امارات نشان دهند؛ اما این ویدئو مربوط به یک کشتی یونانی در جایی غیر از خلیج فارس است.

خبرگزاری فارس: در حالیکه اتهام‌زنی مقام‌های آمریکایی علیه ایران درباره حوادث بندر «فجیره» امارات ادامه دارد، برخی حساب‌های کاربری عرب‌زبان در شبکه اجتماعی توئیتر با انتشاری ویدئویی قصد اتهام‌زنی به ایران را دارند.

در این ویدئو که به زمان و مکان آن اشاره‌ای نشده است، دو نفر نشان داده‌ می‌شوند که به صورتی خطرناک در حال دستکاری «سُکان» یک نفت‌کش یونانی که برای تغییرجهت آن بکار می‌رود، هستند. برخی از کاربران با استناد به آن، ادعا کرده‌اند این ویدئو نشان می‌دهد چگونه ایران قادر بوده است «عملیات خرابکاری» با استفاده از مین را علیه ۴ کشتی اماراتی، سعودی و نروژی در نردیکی بندر فجیره صورت دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از حساب‌های کاربری که این ویدئو را منتشر و یا دست‌به‌دست کرده‌‌اند، مشخصا طرفدار عربستان سعودی بوده‌اند.

وبگاه روزنامه «جروزالم پست» اعتراف کرد که با بررسی فریم به فریم این ویدئو به این نتیجه رسیده است که این نفت‌کش در زمان انتشار توئیت که تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد قویا در خلیج فارس حضور نداشته است.

نفت‌کش «ایتاکی وریرThe Ithaki Warrior» که در این ویدئوی ادعایی به تصویر کشیده شده است، با توجه به وبگاه رصد حمل‌ونقل دریایی، در حال حاضر در سواحل یونان است و در ماه گذشته میلادی و زمان وقوع حوادث فجیره (می-اردیبهشت) در سواحل ایتالیا بوده است.

روز بیست‌ودوم اردیبهشت ماه بود که امارات اعلام کرد چند کشتی نفت‌کش در نزدیکی بندر الفجیره هدف «عملیات خرابکارانه» قرار گرفته‌اند.

جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی از این رخداد، بر لزوم حفظ امنیت آبراه‌های منطقه تأکید کرده، با این وجود رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی به مرور تلاش کرده‌اند تا این حادثه را به ایران نسبت دهند.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا طی روزهای گذشته، بدون ارائه دادن هیچ مدرکی، ایران را به دست داشتن در انفجار نفت‌کش‌ها در این بندر اماراتی متهم کرده بودند.

روز دوشنبه گذشته برخی منابع فاش کردند سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» آمریکا را متقاعد کرده که ایران را متهم اصلی در این حوادث اعلام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      این که به نطر یک شرط بندی و یا ماجراجویی محض بوده و اصلا خرابکاری را نشان نمیدهد. سکان یک نفت کش چیزی نیست که بتوان انرا( حتی با زنجیر )دستکاری کرد

      پاسخ ها

      • @@ قهرمان ابی @@

        سعودی کثیف
        منافق تر از تو قومی ندیدم
        به امید خدا و برای نجات‌خانه خدا از دست شما عربهای زبان نفهم کلک شما را سپاه خواهد کند صباحی دیگر.

    • بدون نام

      تروریست‌ها هرکجا هستند باید نابود شوند.

    • جعفر

      خیلی غلط کردند
      کارخودشان است

    • بدون نام

      افنخار میکنیم که آنقدر ایران قدرت و نفوذ دارد که بتواند در عمق خاک شما ، قدرت خود را به رخ شما کشورهای سرسپرده و آویزان آمریکا و اسراییل نشان دهد .و همه با این همه ثروت و تکنولوژی ندانید که از کجا خورده اید ، نوش جانتان .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحانی ایران نابودکردوابروی ایران برده بااین نارضایتس ملت

      • بدون نام

        اره واقعا مثلا خودشونو ابرقدرتم میدونن ولی ازاینکه بفهمن کارکی بوده عاجزن فقط بلدن بلوف بزنن

    • بدون نام

      سر عربستانیها و اماراتی ها تو لنگشان بوده .....!!!!
      ....

    • بدون نام

      شماعربستانی هاخالق داعش جنایتکارهستیدوهمچنان دریمن جنایت می کنیدوالان درسودان هم دست دارید!

    • بدون نام

      کارهرکی بوده خیلی خوب کرده ...

    • رضا

      اتفاقا همین فیلم جعلی میتواند توسط رسانه ها و کاربران ایرانی از اتهام زنی و دروغگویی و فریب افکار عمومی دنیا توسط عربستان از تهدید به فرصت تبدیل شود و با شدیدترین وجه ممکن ثابت نمایند در حال انجام چه کار کثیفی را هستند!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج