۸۷۱۶۴۶
۹ نظر
۵۰۱۹
۹ نظر
۵۰۱۹
پ

بولتون: آمریکا تغییر رژیم ایران را نمی‌خواهد

یک تحلیل‌گر سیاسی در انگلیس که با بولتون گفت‌وگو کرده بود به نقل از وی گفت دولت ترامپ به‌دنبال تغییر رژیم نیست بلکه می‌خواهد توافقی جدید را مورد مذاکره قرار دهد.

خبرگزاری فارس: «جان بولتون» مشاور امنیتی کاخ سفید گفت به اعمال تحریم علیه ایران متعهدیم. وی مدعی شد با تهدیدهای تهران نیز مقابله می‌کنیم اما همچنان خواهان گفت‌وگو هستیم.

«کان کاگلین» چند روز پس از مصاحبه با بولتون در روزنامه «تلگراف»، طی مطلبی که در وبگاه «نشنال» منتشر کرد، صحبت‌هایش با بولتون را تشریح کرد. او به نقل از بولتون نوشت: «در دولت اوباما، ایران احساس می‌کرد ما را در جیبش دارد، بنابراین ایرانی‌ها دیگر از ما نمی‌ترسیدند. اکنون آن‌ها باید نگران باشند اگر کاری کنند بهایش را می‌پردازند».

او در اشاره به سخنان بولتون نوشت: «رئیس‌جمهور ما را روشن کرد که آماده مذاکره بر سر مسئله هسته‌ای هستیم. اما تهدیدات ایران برای بستن تنگه هرمز یا تهدید متحدانمان را نمی‌پذیریم. دلیل قدم نظامی که برداشتیم همین است، نه به این دلیل که خواهان جنگ بودیم بلکه دقیقاً برای اجتناب از جنگ این کار را انجام دادیم. می‌خواهیم ساختارهای بازدارندگی را ایجاد کنیم که ایران را متقاعد می‌کند مسیری خطرناک را دنبال می‌کند. این اشتباه خواهد بود که ایران در راه‌حل ما شک کند».

وی در ادامه نوشت: «همه می‌گفتند تحریم‌ها کارساز نیست اما نشان دادیم می‌توانیم به‌تنهایی این کار را انجام دهیم. سیاست رئیس‌جمهور تغییر رژیم نیست. می‌خواهیم توافقی جدید را مورد مذاکره قرار دهیم».

بولتون هفته گذشته در «ابوظبی» گفت واشنگتن با موافقت در زمینه استقرار ۱۵۰۰ نظامی بیشتر در غرب آسیا به اقدامات اخیر منتسب به ایران پاسخ داده است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز پنج‌شنبه به اتهامات بولتون واکنش نشان داد و گفت مسکو نمی‌تواند به ادعای بولتون که ایران را به دست داشتن در انفجارهای اخیر بندر فجیره متهم کرده، اعتماد کند.

گفته می‌شود به‌دنبال تکرار سخنان تنش‌زا توسط بولتون و تلاش او برای اعمال سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌اش در دولت آمریکا، ترامپ در صدد است او را برکنار کند.

هفته گذشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» افشا کرد ترامپ درخصوص اخراج بولتون با «شلدون ادلسون» سرمایه‌دار میلیاردر یهودی مشورت کرده است. این روزنامه همچنین نوشت رئیس‌جمهور ترامپ در روزهای گذشته علناً از دیدگاه‌های بولتون در خصوص ایران و کره شمالی عبور کرده است.

به گفته منابع آگاه، بولتون در ماه‌های گذشته تلاش کرده تا از گردش اطلاعات درون دولت جلوگیری کرده و حتی در مواردی از جمله پرونده کره شمالی تلاش کرده تا با دریافت مستقیم اطلاعات از آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا)، وزیر خارجه را از حلقه تصمیم‌گیری در این مورد کنار بگذارد.

این اقدام بولتون به یکی از دلایل ایجاد تنش میان او و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا تبدیل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احد

      منظور از متحدمان یعنی نوکرانمان

    • بدون نام

      فقط نظر مردم مهمه
      زمان همه چی رو مشخص میکنه

    • بیکار

      چرا اینقدر مسئولین خوشحال هستند که امریکا حمله نمی کند سخنان آنها را تکرار می کنند ان گفت این گفت حمله نمی کنیم ترس شما از مردم عادی بیشتر است روز اعلام می کنید که امریکا حمله نمی کند شما که جرات ندارید باردیگر کشورها دخالت می کنید عراق یمن فلسطین ایا به مردم کشور ما اهمیت می دهند که ما کشور فدا ی آنها می کنیم

    • بدون نام

      حالا هم کسی ازشما نمی ترسه

    • .

      توانشو ندارید

    • رضا

      معلومه که نمیخوان‌. اگر رژیم ایران عوض بشه کشور های عربی رو از کی بترسانند تا بتونن سلاح هاشونو بفروشن؟؟

    • بدون نام

      Bolton shoot up and go home yanky

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به عربی می نوشتی بیشتر معنایش را می فهمیدیم

    • بدون نام

      خخخخخخخخ امروز خبرگزاری های ایران خبر دادند ترامپ از ترس ایران بولتون را عوض کرده خخخخخخ خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج