۸۷۱۶۹۱
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

شهرستانی که فرماندار به خود ندیده است

حمیدیه با گذشت ۶ سال و اندی از تبدیل شدن به شهرستان، همچنان با «سرپرست فرمانداری» اداره می‌شود و تاکنون عملا فاقد زیرساخت‌های اولیه همچون بیمارستان و آسفالت مناسب است.

خبرگزاری فارس: دقیقاً ۱۲ دی‌ماه سال ۹۱ در مقطعی که دولت وقت آخرین ماه‌های عمر خود را طی می کرد شهرستان شدن حمیدیه توسط هیئت وزیران تصویب و ابلاغ شد اما با گذشت حدود ۷ سال از شهرستان شدن حمیدیه این شهر همچنان با «سرپرست فرمانداری» اداره می‌شود و هیچ کس تاکنون حکم فرمانداری را دریافت نکرده است.

بر همین اساس، سعید فیوضی به عنوان اولین سرپرست فرماندار حمیدیه به مدت ۱۳ ماه، جواد دغلاوی به مدت ۲ سال و ۳ ماه ، عبدالرضا سعیدی نیا به مدت ۱۰ ماه ، عاشور سواری پور به مدت ۲۰ ماه و شاهین هاشمی از مهر ماه ۹۷ تاکنون سایر سرپرست‌های فرمانداری حمیدیه هستند.

قطعاً یکی از اهداف تقسیمات کشوری هیات دولت در رابطه با ارتقای مناطق کم برخوردار به منظور خدمت رسانی بهتر است که با توجه به جدید التاسیس بودن این شهرستان می‌طلبد مسؤولی برای تسلط بر مسائل و مشکلات شهرستان، شناخت شهر همچنین ایجاد ارتباط دو سویه با مردم ابتدا در مسؤولیت خود به ثبات برسد تا بر این اساس اقدام به تعریف اهداف و برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کند.

انتصاب فرماندار برای شهرستان حمیدیه همیشه با حاشیه‌ همراه بود و شهرهای تازه تاسیس اغلب به نوعی تبدیل به آزمایشگاه فعالیت سیاسی برخی گزینه‌های تازه کار سیاسی شده اند و بی‌تفاوتی مدیریت استان نسبت به بی ثباتی مدیریت در این شهرستان و از طرف دیگر دخالت‌های نمایندگان مجلس که هر کدام به دنبال تحمیل و انتخاب گزینه نزدیک به خود هستند، همه و همه در این مسئله نقش دارند.

اخیراً نیز فردی کم تجربه و بدون هیچ گونه سابقه اجرایی، به سمت معاونت فرمانداری حمیدیه انتخاب می‌شود تا این شهرستان همچنان فقط سکوی پرتاب گزینه‌های سیاسی سفارشی باشند.

با گذشت ۶ سال و اندی از شهرستان شدن حمیدیه، همچنان بهداشت عمومی شهر نگران کننده است و نبود یک بیمارستان و حتی یک درمانگاه مجهز سلامت، جان مردم را در معرض خطر قرار داده است.

از سوی دیگر پروژه‌های زیرساختی سال‌های گذشته این شهرستان یا در حد کلنگ‌زنی باقی مانده و یا به سرانجام نرسیده است؛ خبری از سرمایه‌گذاری چه در بخش عمرانی و چه سرمایه‌گذاری که به اشتغال منجر می‌شود نیست؛ همچنین این شهر به دلیل عدم برخورداری از آسفالت مناسب به شهر چاله چوله‌ها معروف است.

فقدان فضای سبز با وجود اینکه حمیدیه از قطب‌های کشاورزی کشور می‌باشد از معضلات جدی این شهرستان به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد سرپرست فرمانداری با اختیارات و بودجه محدود از عهده رفع مشکلات این شهرستان بر نمی‌آید.

مشکل عدم تعیین فرماندار، تنها مربوط به حمیدیه نیست و دست‌کم ۱۲ فرمانداری دیگر استان خوزستان از جمله اهواز را نیز در بر می‌گیرد؛ به گفته معاون سیاسی وزیر کشور، سرپرست فرمانداری دارای محدودیت های قانونی است و عدم رعایت محدوده زمانی ۴ ماهه آن، غیر قانونی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا پدرت رو بیامرزه همدان با یڪ میلیون جمعیت تا به حال یڪ استان دار وفرماندار بومی ڪه مشڪلات جامعه رو بدونه و بتونه چند تا شرکت بزرگ رو برای کار واشتغال مردم بیاره پیدا نکرده وهرڪسی میاد بعداز دوسه سال میشه استاندار وفرماندار شهرهای بزرگ وقتی اینجا خرابکاریهاش رو انجام داد وتازه یاد گرفت میبرنش ویڪ جوجه سیاستمدار دیگه میارن و استان همدان شده موش آزمایشگاهی کشور
      اونوقت شما از یڪ مڪان ڪوچڪ به نام حمیدیه سخن میگوئید

    • بدون نام

      خوش به حالشان که فرماندار ندارند

    • بدون نام

      حالا ما که ویژه شوداریم چه .... که اونا داشته باشند

    • بدون نام

      یه نجومی کمتر

    • بدون نام

      نشون میده بدون این مسولین خیلی بهتراداره میش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج