۸۷۱۷۳۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هلند در شب اشتباهات مرگبار، حریف پرتغال شد

تیم ملی هلند درمرحله نیمه نهایی نخستین دوره لیگ ملت های اروپا و درشبی که با اشتباهات مدافعان همراه بود انگلیس را شکست داد و حریف پرتغال در فینال این مسابقات شد.

ایرنا: تیم ملی هلند درمرحله نیمه نهایی نخستین دوره لیگ ملت های اروپا و درشبی که با اشتباهات مدافعان همراه بود انگلیس را شکست داد و حریف پرتغال در فینال این مسابقات شد.

در این دیدار تماشایی که بامداد جمعه درورزشگاه «آلفونسو هنریکس گیمارش» پرتغال برگزار شد تلاش بازیکنان دو تیم برای برتری در وقت‌های قانونی نتیجه‌ای جز تساوی یک بریک نداشت تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

اما در وقت‌های اضافه این هلندی‌ها بودن که با زدن ۲ گل دیگر در وقت‌های اضافه انگلیس را با نتیجه ۳ بر یک حذف و خود به دیدار نهایی این رقابت‌ها راه یافتند.

«مارکوس راشفورد» ابتدا دردقیقه ۳۲ از روی نقطه پنالتی برای انگلیس گلزنی کرد و «د لیخت» دردقیقه ۷۳ بازی را به تساوی کشاند.

در وقت‌های اضافه اول «کایل واکر» دردقیقه ۹۸ به اشتباه درون دروازه خودی را گشود و حریف را برای نخستین بار دراین دیدار پیش انداخت اما گل «کوینسی پورمس» دردقیقه ۱۱۴ اختلاف را دو برابر و پیروزی تیم هلند را کامل کرد.

هلند در شب اشتباهات مرگبار، حریف پرتغال شد

«رونالد کومان» سرمربی تیم ملی هلند برای این دیدار از ترکیب سیله‌سن، فن دایک، د لیخت، دامفریس، بلیند، دی یونگ، واینالدوم، ده رون (واند ویک)، برگوین، بابل (پرومس) و دپای استفاده کرد.

این درحالی است که «گرت ساوتگیت» از پیکفورد، واکر، استونز، مگوایر، استرلینگ، سانچو (جسی لینگراد)، چیلول، رایس، دلف، بارکلی و راشفورد (هری کین) درترکیب تیم ملی انگلیس سود برد.

دقایق ابتدایی نیمه نخست بازیکنان ۲ تیم با احتیاط بازی را دنبال کردند اما رفته رفته و با گذشت زمان حملات هر ۲ تیم سرو شکل تازه‌تری به خود گرفت و دروازه «سیله سن» و «پیکفورد» به طورجدی تهدید شد اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.

در دقیقه ۳۰ مهم‌ترین اتفاق این دیدار رخ داد و «د لیخت» مدافع جوان آژاکس که با درخشش درلیگ قهرمانان اروپا تیم‌های بزرگ را برای به خدمت گرفتن خود متقاعد کرده است درارسال عرضی توپ درمحوطه جریمه دچار مشکل شد و بدنبال این اشتباه مجبوربه خطا برروی «مارکوس راشفورد» شد و یک پنالتی به حریف تقدیم کرد.

راشفورد دردقیقه ۳۱ پشت این ضربه ایستاد و آن را به به گل تبدیل و تیم خود را پیش انداخت.

بازیکنان هلند پس از این گل سراسر حمله شده اما دفاع متمرکز بازیکنان و عکس العمل های به موقع پیکفورد دروازه بان تیم ملی انگلیس فرصت گلزنی را از نارنجی پوشان گرفت.

دردقیقه ۳۷ هافبک‌های تیم ملی انگلیس به دنبال یک حرکت تاکتیکی ازمیانه زمین توپ را با اشتباه دوباره دلیخت به راشفورد رساندند و او وارد محوطه جریمه حریف شد و یک بار دیگر درموقعیت گلزنی قرار گرفت اما این بار «دامفریس» دیگر مدافع هلند با تکل شجاعانه خود درمحوطه جریمه توپ را به بیرون فرستاد و مانع از گلزنی راشفورد شد.

دردقایق باقی مانده نیمه دوم بازیکنان ۲ تیم باز هم خطراتی را برروی دروازه یکدیگر ایجاد کردند اما هیچیک از این حملات ثمری نداشت و بازی دراین نیمه با همان نتیجه یک برصفرتمام و بازیکنان به رختکن رفتند.

شاگردان کومان نیمه دوم را توفانی آغاز کردند و درهمان دقایق ابتدایی این نیمه درموقعیت گلزنی قرارگرفتند که باز هم پیکفورد مانع از گلزنی آنان شد.

هلند در شب اشتباهات مرگبار، حریف پرتغال شد

دراین نیمه سه شیرها بیشتر به دنبال ضد حمله بودند و توپ و میدان دراختیار لاله‌های نارنجی بود.

دردقیقه ۷۳ سرانجام تلاش بی وقفه هلندی‌ها برای به ثمر رساندن گل تساوی نتیجه داد و د لیخت مدافع پیش تاخته هلندی‌ها اشتباه نیمه نخست خود را جبران و توپ ارسالی از ضربه کرنر را با ضربه سر دقیق به گوشه دروازه پیکفورد فرستاد و بازی را به تساوی کشاند.

دردقیقه ۸۳ «جسی لینگارد» تعویض طلایی ساوت گیت از کمند مدافعان میانی هلند عبور کرد و با سیله سن سنگربان این تیم در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با بغل پایی دقیق آن را به تور دروازه این دروازه بان دوخت اما با اعتراض هلندی‌ها داوراز کمک داورویدئویی VAR استفاده کرد و این گل را نپذیرفت.

درادامه و دردقیقه ۸۵ توپ ارسال بازیکنان هلند درمحوطه جریمه دروازه انگلیس به بدن یکی از مدافعان این تیم برخورد کرد و این بار نیز VAR به کمک داور آمد و اعلام ضربه پنالتی نشد.

دردقیقه ۸۹ شوت زمینی هری کین با اختلاف اندک از کنار دیرک عمودی دروازه هلند به بیرون رفت.

دردقایق پایانی و وقت‌های اضافه نیمه دوم گلی از دروازه نگذشت و بازی دو وقت پانزده دقیقه اضافه رفت.

دروقت های اضافه اول باز هم بازیکنان تیم ملی هلند شاداب‌تر نشان داده و تیم برتر میدان بودند.

دردقیقه ۸+۹۰ و به دنبال اشتباه «استونز» مدافع کناری انگلیس در دفع توپ، «دپای» مهاجم هلند در موقعیت تک به تک با پیکفورد قرار گرفت اما دروازه بان انگلیس شوت او را دفع کرد اما «کیل واکر» مدافع میانی سه شیرها که در نظر داشت مانع گلزنی دیگر مهاجم هلند شود به اشتباه خود توپ را درون دروازه خودی جای داد.

دردقیقه ۱۱۴ یک بار دیگر مدافعان انگلیس اشتباه کردند اما این بار پورمس مهاجم تیم ملی هلند موفق به گلزنی شد.

دردقایق پایانی این دیدار تلاش بازیکنان دو تیم برای به ثمر رساندن گل‌های بیشتر نتیجه‌ای نداشت و این دیدار با پیرورزی ۳ بر یک هلند به پایان رسید و لاله‌های نارنجی حریف پرتغال شدند.

تیم ملی پرتغال بامداد پنجشنبه با هت تریک «کریستیانو رونالدو» تیم ملی سوئیس را با نتیجه ۳ بریک شکست داد و فینالیست شد.

«کلمن تورپین» داوربین المللی فرانسوی قضاوت این دیدار را برعهده داشت او با نشان دان کارت زرد به دامفرمیس و دی لیخت مدافعان تیم هلند و «هری کین» مهاجم تیم ملی انگلیس آنان را جریمه کرد.

لیگ ملت‌های اروپا، تورنمنت جدیدی است که از سال ۲۰۱۸ از سوی یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) راه اندازی شد.

این مسابقات در سه دسته A_B_C آغاز شد. رقابت‌های هر دسته در چهار گروه انجام شد.

در نهایت از دسته A تیم‌های سوئیس، هلند، پرتغال و انگلیس در صدر گروه‌های مختلف قرار گرفته و راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

در پایان این رقابت‌ها به تیم اول مبلغ ۷.۵ میلیون یورو، تیم دوم: مبلغ ۶.۵ میلیون یورو، تیم سوم: مبلغ ۵.۵ میلیون یورو و تیم چهارم: مبلغ ۴.۵ میلیون یورو جایزه تعلق می‌گیرد.

همچنین تیم قهرمان به صورت مستقیم، جواز حضور در یورو ۲۰۲۰ را به دست می‌آورد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج