۸۷۱۸۵۶
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

۱۳درصد خانه‌های تهران خالی است

طبق آمار سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۳ میلیون و ۸۹۰ هزار واحد مسکونی در تهران وجود دارد که ۱۳ درصد آن خالی از سکنه است.

ایسنا: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ در استان تهران ۳ میلیون و ۸۹۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد که ۴۹۰ هزار واحد معادل ۱۳ درصد از این تعداد خالی است و با توجه به رکود ساخت و ساز احتمالا تعدادی از واحدهای خالی دارای سکنه شده است. با این حال آمار خانه های خالی تهران بیش از دو برابر استاندارد جهانی است.

موجودی مسکن کل ایران نیز در سال ۱۳۹۰ حدود ۲۱ میلیون و ۶۶۳ هزار واحد بوده که با ۱۷ درصد رشد به ۲۵ میلیون و ۴۱۲ هزار واحد در سال ۱۳۹۵ رسیده است. در مقابل، آمار خانه‌های خالی از یک‌ میلیون و ۶۶۳ هزار واحد در سال ۱۳۹۰ به ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار واحد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته و حدود ۵۵ درصد رشد کرده است. مقایسه این دو آمار به خوبی اتلاف سرمایه ساختمانی عمدتا در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد بخش زیادی از ساخت‌وسازها در این فاصله غیرمصرفی، لوکس و متراژ بزرگ بوده که با جنس خانوارها (با ابعاد کوچک‌تر از یک دهه قبل) سازگار نبوده است.

۱۳درصد خانه‌های تهران خالی است

با این حساب نسبت خانه‌های خالی به کل موجودی واحدهای مسکونی کشور ۱۱ درصد است که نشان می‌دهد از هر ۱۰ خانه در کشور، حداقل یکی خالی است. این وضعیت البته در تهران بحرانی‌تر است. تعداد خانه‌های خالی در تهران از ۳۲۷ هزار واحد در سال ۱۳۹۰ به ۴۹۰ هزار واحد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته و با توجه به این آمار ۱۳ درصد از کل موجودی واحدهای مسکونی پایتخت خالی است.

این در حالی است که مطابق استاندارد جهانی، نسبت خانه‌های خالی بین ۴ تا ۶ درصد کل واحدهای یک شهر یا کشور است. به عبارت دیگر حداکثر ۴ تا ۶ درصد از خانه‌های هر شهر باید برای مواقع نقل‌ و انتقال مسکن یا مهاجرت و تقاضای جدید خالی باقی بماند. با این حال در کشور دو برابر و در تهران بیش از دو برابر این استاندارد خانه خالی وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هزار بار این مطلب رو گفتیم!
      موضوع عدم عرضه مسکن نیست، موضوع سودجوئی و طماعی املاکی های کلاش و فروشندگان سازندگان از فرصت مسئولیت ناپذایری دولت و جلوگیری از سودجوئی و طماعی توسط آنست!!!

    • بدون نام

      بعد منی که جد و آبادم تو تهران بودن خودم از به دنیا اومدنم تو تهران بودم الان بخاطر گرونی اجاره مسکن باید برم ورامین زندگی کنم مملکتو یه جور به گند کشیدید که تا ۵۰ سال دیگه هم درست نمیشه

    • متذکر

      علتش این نیست که صاحبان این خانه ها دوست دارن آنها خالی باشند! بلکه بخاطر اینست که آنها را با قیمتهای توهمی برای فروش یا اجاره گذاشته اند تا سودجوئی کنند ولی مشتری پیدا نمی کنند!

    • ام دی

      خوب دولت به این زرنگی مالیات ازشون بگیره تا اجاره بدن خالی نمونن تا با کمبود مسکن برای مستاجرین روبرو نشیم

    • آسایش

      خوب کلید بدن ما بریم چند روزی صفا

    • بدون نام

      خیلی هم جای نگرانی نیست.گذشته از تهران تمام شهر های مرکزی هم خانه های خالی وجود داردودردست قشری سرمایه دار است که برای سرمایه گذاری خالی نگه داشته اند تا اینکه فقیر ..فقیر تر وپولدار ....پولدار تر شود واین است قصه عدالت اجتماعی

    • بدون نام

      خونه های خالی نوساز فراوانه! ولی صاحبان انها فکر می کنن خریداران بی پول با این همه گرونی کلاهای دیگه یهو پولدار میشن و میان خونهای با قیمت تخیلی اونهارو میخرن! غافل از اینکه با این قیمتها یا حتی یکدهم این قیمتها خریداری وجود نخواهد داشت. خریداران پولدار هم صد سال سیاه پول به خونه ای که ارزشش یک پنجاهم این قیمتهای تخیلی هم نیست نخواهند داد.

    • کارشناس

      مسکن نوساز فراوان است ولی با قیمتهای سرسام آور و توهمی و واقعی نبودن قیمتها باعث شده که خریدار پولدار و بی پول جهت خرید آنها ورود نکنند که اینکار در کوتاه مدت و بلند مدت ضررهای زیادی را به صاحبان آنها که در توهم سودهای باد آورده بسر می برند وارد خواهد کرد، ضمن اینکه صاحبان این املاک را از دسترسی سریع به سرمایه شان دور نگه خواهد داشت.

    • خاندائی

      از بی عرضه گیه مسئولان مربوطه هست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج