جاباما
۸۷۱۸۵۸
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

علت افزایش ریزش ارثی مو در تابستان

یک متخصص پوست و مو، گفت: ریزش ارثی مو در فصل تابستان بیشتر می شود که دلیل آن، ترشح بیش از حد هورمون تستسترون است.

خبرگزاری مهر: تحقیقات نشان می‌دهد که ریزش مو در فصل تابستان نسبت به سایر فصول بیشتر است. متخصصین پوست و مو بر این باورند که فولیکول مو که در طول سال وظیفه تولید مو را بر عهده دارد در فصل گرما قدرت عمل چندانی ندارد و همین موضوع می‌تواند منجر به افزایش ریزش مو شود. از سوی دیگر، گرما سبب فعال شدن برخی از هورمون‌های بدن مانند تستسترون می‌شود که خود عامل اصلی ریزش ارثی موی سر است.

همچنین، قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض اشعه «یو وی» می‌تواند به موها آسیب جدی وارد کند. بدین صورت که رطوبت مو به مرور کم شده و کوتیکول مو کم کم از بین می‌رود که این امر خود باعث خشک، شکننده و آسیب دیدگی موها می‌گردد. به همه این موارد چرب شدن پوست سر و بسته شدن منافذ آب رسان به ریشه مو در اثر تعرق تابستان نیز می‌بایست اضافه شود.

علت افزایش ریزش ارثی مو در تابستان

مجتبی امیری متخصص پوست و مو، با توصیه به اینکه در فصل گرما از شامپوها و محلول‌هایی که این تأثیرات را کم می‌کنند، استفاده کنید، گفت: لیکویید دارای کمپلکس کافئین می‌تواند راه حل مناسبی برای محافظت از موها در فصل تابستان باشد. زیرا، این دسته از محصولات درمانی علاوه بر رساندن کمپلکس کافئین به فولیکول‌ها و بی اثر کردن فرآیند مخرب تستسترون بر روی موها، با عصاره نعنای موجود در خود می‌توانند سبب خنک شدن پوست سر شده و با آب رسانی به لایه‌های زیرین، شادابی و طراوت را در فصل تابستان به پوست سر بازگرداند.

وی افزود: ریزش ارثی موی سر از شایع‌ترین دلایل ریزش موی آقایان است که دلیل آن هم ترشح بیش از حد هورمن تستسترون است که اتفاقاً در فصل تابستان به دلیل گرما افزایش می‌یابد. از این رو کمپلکس کافئین می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای ریزش ارثی تشدید شده در فصل تابستان باشد.

بد نیست بدانید طبق تحقیقات به عمل آمده افزایش میزان موهای از دست رفته در تابستان اغلب موجب نگرانی و افزایش مراجعه به پزشک و گاهی صرف هزینه‌های بسیار برای درمان می‌گردد در صورتی که باید همواره توجه داشت این موضوع امری است کاملاً طبیعی که در چرخه زیست انسان اتفاق می‌افتد.

هرچند برای این مسئله راه حل قطعی وجود ندارد و هر چه انجام دهیم باز هم در فصول گرم سال، ریزش مو نسبت به سایر فصول افزایش می‌یابد و با میزان بیشتری از موی از دست رفته رو به رو می‌شویم؛ اما برای کاهش این روند باید تا حد ممکن با استفاده از محصولات مناسب از مو محافظت به عمل آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا منم این مشکلو دارم

      پاسخ ها

      • شانجانی

        علت افزایش ریزش مو را من کشف کرده ام .علل ریزش مو استرس میباشد.و ان هم به قیمت گوشت قرمز . مر غ . ماهی ودیگر عوامل استرس زا مربوط میباشد.!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج