۸۷۱۸۵۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

توضیحات سخنگوی دولت درباره استعفای بطحائی

سخنگوی دولت با اشاره به اعلام استعفای وزیر آموزش و پرورش برای کاندیداتوری مجلس اظهار کرد: آقای بطحائی بعد از تقدیم نامه استعفای خود به رئیس جمهوری در ابتدای هفته، مجدداً روز سه شنبه با واعظی تماس گرفته و از او خواست تا پیش از اتمام مهلت قانونی برای کاندیداتوری انتخابات مجلس، رئیس جمهوری موافقت خود را با استعفا اعلام کند که رئیس جمهوری نیز بنا به خواست آقای بطحائی با استعفای ایشان موافقت کرد.

ایسنا: علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر جمعه در گفت‌وگوی تلفنی با بخش خبری ۱۴ سیما به بیان جزئیاتی از استعفای وزیر آموزش و پرورش پرداخت و گفت: آقای بطحائی در نامه‌ی استعفایی که ابتدای هفته تقدیم رئیس جمهوری کردند، علت استعفای خود را حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

وی اظهار کرد: آقای بطحائی مجدداً روز سه شنبه با رئیس دفتر رئیس جمهوری تماس گرفتند و از دکتر واعظی خواستند تا پیش از اتمام مهلت قانونی برای کاندیداتوری انتخابات مجلس، آقای رئیس جمهوری موافقت خود را با استعفا اعلام کنند؛ رئیس جمهوری نیز بنا به خواست آقای بطحائی با استعفای ایشان موافقت کردند.

توضیحات سخنگوی دولت درباره استعفای بطحائی

سخنگوی دولت با بیان اینکه «متن استعفای وزیر آموزش و پرورش روز شنبه منتشر می‌شود»، خاطر نشان کرد: با توجه به شناختی که از شخصیت آقای بطحائی دارم، فکر می‌کنم هر آنچه در نامه استعفا آمده، همانی است که در ذهن ایشان بوده و اعلام شده است.

ربیعی با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره علت استعفای وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: من نیز گمانه زنی‌های مختلفی که از سوی طیف‌های مختلف مطرح شده است را شنیده‌ام اما هر آنچه اتفاق افتاده همانی است که من الان مطرح کردم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به برنامه‌های دولت برای رفع دغدغه‌های فرهنگیان خاطر نشان کرد: امیدوارم به عنوان دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری بتوانم طی هفته آینده با تشکل‌های صنفی معلمان جلساتی برگزار و با آنها صحبت کنیم. یکی از مسائلی که من از طریق رسانه‌ها و اخبار از مطالبات معلمان متوجه شدم، موضوع رتبه بندی است. فکر می‌کنم این بحث از زمان دولت یازدهم مطرح شد. خوشبختانه امسال با تاکید رئیس جمهوری دو هزار میلیارد تومان بودجه برای این کار پیش بینی شده است که با توجه به رقم کل بودجه رقم قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: برای سال ۹۸ در دولت تصمیم گرفتیم که بودجه را از نفت جدا کنیم تا نوسانات قیمت نفت در بودجه تأثیری نداشته باشد، به رغم این موضوع رئیس جمهوری دستور داد که به هیچ عنوان کاهشی در این دو هزار میلیارد تومان صورت نگیرد.

ربیعی با بیان اینکه «از یکی دو ماه آینده یا از نیمه دوم سال رتبه بندی معلمان اعمال خواهد شد»، افزود: در دولت بر این موضوع واقف هستیم که در شرایط تحریم فشار بیشتری روی حقوق بگیران ثابت از جمله بازنشستگان، کارگران و معلمان وارد می‌شود؛ وظیفه ما نیز در دولت این است که مراقبت بیشتری از حقوق بگیران ثابت و کسانی که حقوقی دریافت نمی‌کنند انجام دهیم؛ بر این اساس دولت و رئیس جمهوری تمام هم و غم و مراقبت‌شان این است که فشار کمتری به این اقشار وارد شود.

سخنگوی دولت در پایان خاطر نشان کرد: برای آموزش و پرورش در سال ۹۸، ۴۴ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است؛ امیدوارم با این دو هزار میلیارد تومان تخصیصی بتوانیم گام خوبی برای رتبه بندی معلمان برداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پاداش بازنشستگان فرهنگی سال ۹۷ چی شد؟؟؟
      الان یکسال میشه بازنشسته شده یم ولی هیچ پرداختی نیست
      به داد ما برسید

    • ناشناس

      جای بهتری بهش پیشنهاد شده

    • ناشناس

      رتبه بندی فریب هست.

    • بی نام

      ایشان برای کم کردن فشار بر روی کارگران و بازنشستگان اقدام در خور ستایشی در زمان‌وزارت خود کردند و یارانه تمام بازنشستگان را قطع کردند ولی هنوز یارانه اقشار مرفه جامعه حذف نشده است

    • بدون نام

      این آقا ۴۰هزار معلم حق التدریسی که قرار بود استخدام کنه ول کرد به امان خدا و رفت حالا نمیدونم کی قراره به این رای بده

    • بدون نام

      دوهزار میلیارد تقسیم بر تعداد معلمان می شود ماهی 150هزار تومان آقای سخنگو. خودتون رو مسخره کردید که امروز فردا هم می کنید؟؟ اون معلمی که به بطحایی رای بده حتما مغز .. خورده.

    • باغبانی

      خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار

    • ش

      ایا این اقای علی ربیعی با این با حالی میتواند سخنگوی دولت باشد.؟

    • ش

      ایا این اقای علی ربیعی با این با حالی میتواند سخنگوی دولت باشد.؟

    • خاندائی

      آقای سخنگو . این سیاست بازیا رو ول کن . یه فکری به حال گرانی کن. .
      البته میدونم حرف من آب در هاونه . کدوم سواره از پیاده خبر داره . کدوم سیر از گرسنه خبر داره .
      ولی باشه . اشکالی نداره . این بی دردها از عذاب قبر خبر ندارن . از سیخ داغ بی خبرن . از عذاب خدا ڄیزی نمیدونن . چون خدا اینارو کر و کور و گنگ خلق کرده.

    • بدون نام

      چه گلی سر آموزش وپرورش زده که حالا هوای مجلس زده سرش .البته بهانه ای بوده که استیضاح نشه دیگه وزرا یاد گرفتن تا زمزمه استیضاح به گوششان میرسه زودتر استعفا میدن که سوال وجواب نشن .اینم یه جورشه

    • بدون نام

      حتما این هم تصمیم داره تجدید فراش کنه وبقیه مسائل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج