۸۷۱۸۸۷
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

سلیمی‌نمین:

هم‌سویی کامل مجلس با دولت یک تهدید است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: نمایندگانی را باید راهی پارلمان کنیم که اگر هم مخالفتی با دولت می‌کنند نه از برای گرفتن امتیازات مادی بلکه برای صیانت از حقوق و منافع مردم باشد.

خبرآنلاین: برگزاری همزمان انتخابات مختلف در کشور اگرچه پیش از این نیز تجربه شده و نتایج ثمربخشی داشته اما هنوز در یک مورد یعنی تجمیع دو انتخابات ریاست جمهوری و مجلس محل بحث و اختلاف نظر است.

گفته می شود در پی اشکال تراشی‌های پارلمانی، تبدیل شدن مجلس به محل پرسش و پاسخ‌های وقت‌گیر و بی‌ثمر نمایندگان از وزرا این روزها ضرورت برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و مجلس بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، شرایطی که موافقان آن می گویند در صورت تحقق، دولت ها به حمایت پارلمانی حداکثری دست یافته و در چنین شرایطی است که با خلق فرصت‌ها به جای فرصت‌سوزی، تصمیم‌سازی‌ها در مسیر قابل قبول تری اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

هم‌سویی کامل مجلس با دولت یک تهدید است

ادعایی که البته عباس سلیمی‌نمین فعال سیاسی اصولگرا آن را چندان قابل پذیرش ندانسته و بر این باور است که اتفاقا همسو نبودن دولت و مجلس ثمرات بیشتری خواهد داشت البته به این شرط که نمایندگانی صالح و قوی صاحب کرسی های پارلمان شوند.

وی درباره ایده برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و مجلس با یادآوری پیشینه تجمیع انتخابات در کشور گفت: چند سال پیش تجمیع برخی از انتخابات در کشور صورت گرفت و هیچ مخالفتی هم از جانب شورای نگهبان در این زمینه وجود نداشت اما ایده ای که امروز با آن روبرو هستیم تجمیع دو انتخابات ریاست جمهوری و مجلس است با این استدلال که زمانیکه مردم به یک جریان سیاسی برای تعیین بالاترین مقام اجرایی رای می دهند به همان جریان هم در مجلس رای بدهند تا هماهنگی بین دو قوه مجریه و مقننه پررنگ تر شود.

وی با بیان اینکه در مقطعی موضوع برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و مجلس مطرح شد، ادامه داد: در آن زمان اگر می‌خواستند انتخابات دولت و مجلس را همزمان برگزار کنند نیاز بود که عمر مجلس را کم یا زیاد می کردند که خلاف قانون اساسی بود بنابراین به نتیجه نرسید.

این فعالی سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه برگزاری همزمان انتخابات مجلس و ریاست جمهوری لزوما به همسویی دو قوه منجر نخواهد شد، تصریح کرد: نه تنها موافق این ایده نیستم که مجلس حتما باید تابع قوه مجریه یا کاملا هماهنگ با آن باشد بلکه آن را به نوعی تهدید می دانم، واقعیت این است که قوه مجریه بدون این شیوه هم توانمندی ها و ابزارهای مختلفی دارد که بر اراده و عملکرد مجلس تاثیر گذاشته و نمایندگان را با خود همراه کند.

سلیمی نمین افزود: بنابراین پیگیری چنین طرحی با این بهانه که این همزمانی باعث خواهد شد که مجلس تابع قوه مجریه بوده و به دلیل هماهنگی دولت قادر خواهد بود به سهولت اراده خود را دنبال کند به نفع جامعه نیست، به عکس حتی معتقدم برای تقویت نظارت اگر قوه مجریه دست یک جریان و قوه مقننه نیز دست جریان سیاسی دیگری باشد منافع ملت به شکل بهتری تامین خواهد شد منتهی منوط به اینکه انتخاب نمایندگان انتخاب اصلح باشد یعنی شخصیت‌های صالحی توسط احزاب و گروه ها برای نامزدی نمایندگی مجلس معرفی و در نهایت به پارلمان راه پیدا کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: در چنین شرایطی حتی اگر نمایندگان با دولت مخالفتی هم داشته باشند نه از برای گرفتن امتیازات مادی بلکه برای صیانت از حقوق و منافع مردم خواهد بود، به عبارتی باید نمایندگانی صالح و قوی به لحاظ کارشناسی به مجلس گسیل بداریم که نظارتی قوی بر قوه مجریه اعمال کنند، به طور قطع این موضوع نه تنها منفی نبوده بلکه بسیار مثبت است؛

با این توضیحات ایده برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و مجس به بهانه هماهنگی بیشتر را قابل دفاع نمی دانم. ضمن اینکه تاکید می کنم برای اجرای ایده همزمانی نیازمند کاهش یا افزایش طول عمر یک دوره از مجلس یا دولت هستیم که مشکل قانون اساسی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملت دانا== متحد در برابر دشمنان درونی و بیرونی // ملت دانا====پولدار و در رفاه مطلق و کوبنده دشمنان

    • علی بیلکی

      بله دست در دست هم پیش به سوی ....

    • بدون نام

      ملت دانا== نمایندگان دانا

    • بدون نام

      اگر همسویی نبود که مجلس بعد از ان‌مصوبه حقوق تسلیم تفکر یک فرد بنام نوبخت نمی شد و فرمول من در اوردی ۱۸ در صدی دولت را بجای قانون مصوب مجلس توجیه و قبول نمی کرد بیچاره حاجی بابایی هم کار به حق خود را نتوانست بخاطر شیفتگی بیش از حد مجلسیها به دولت به سر انجام برساند

      پاسخ ها

      • شانجانی

        ایا میفرمایید .چرا همسویی کامل مجلس با دولت یک تهدیگ است.؟!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج