۸۷۱۹۵۰
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

وقتی اجاره‌نشینی دیگر خوش‌نشینی نیست

یک کارشناس بازار مسکن با بیان این‌که امسال برای حوزه اجاره‌داری مسکن سال سختی است، گفت: شکافی که در بحث قیمت‌های مسکن از سال ۹۶ به وجود آمده باعث شده است که قیمت اجاره بهای مسکن رشد و شرایط را برای اجاره‌نشین‌ها بسیار سخت و دشوار کند.

ایسنا: فرشید پورحاجت، کارشناس بازار مسکن با اشاره به آخرین وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: بیش از ۶ میلیون خانوار از جمعیت کشور در مسکن‌های استیجاری زندگی می‌کنند و اجاره‌نشین هستند و باید این آمار چراغ راهی برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حوزه مسکن باشد.

وی افزود: شاخص‌های آماری در دوره‌های پنج ساله از وضعیت مسکن، بیانگر آن است که تعداد خانوارهای اجاره نشین در هر دوره افزایش پیدا کرده است و این مساله دلایل متفاوتی دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

وقتی اجاره‌نشینی دیگر خوش‌نشینی نیست

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید یک سیاست‌گذاری مشخصی را برای بحث مسکن‌های استیجاری و هم‌چنین خانوارهای اجاره نشین دنبال کند تا شاهد رشد آمار اجاره نشینی در کشور نباشیم، اما متاسفانه در حال حاضر شاهد این مساله نیستیم و وزارت راه و شهرسازی موضوع مسکن‌های استیجاری را به فراموشی سپرده است.

پورحاجت ادامه داد: اجرای سیاست‌هایی در حوزه اجاره‌داری، متناسب با قدرت نقدینگی مردم و تامین مسکن استیجاری آن‌ها باید به صورت مشخص و مدون از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی اعمال شود، اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که این موضوع توسط وزارتخانه‌ای که متولی مسکن مردم است پیگیری نمی‌شود.

وی با بیان این‌که امسال سال سختی برای حوزه اجاره‌داری مسکن است، عنوان کرد: شکافی که در بحث قیمت‌های مسکن از سال 96 به وجود آمده و انفجار قیمتی که اکنون نیز با آن مواجه هستیم باعث شده است که قیمت اجاره بهای مسکن رشد و شرایط را برای اجاره‌نشین‌ها بسیار سخت و دشوار کند.

این کارشناس بازار مسکن خاطرنشان کرد: شرایطی که در حوزه مسکن‌های استیجاری وجود دارد، برای بیش از 6 میلیون خانوار اجاره‌نشین کشور بسیار دشوار است و قطعا در چنین وضعیت اقتصادی به این خانوارها فشار بسیار زیادی وارد خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پدر ملت در اومده کی به فکر مردم

    • بدون نام

      همه ملاکین و دلالان و کاسبان بازار تحریم از دولتی تا خصولتی تا برادران خاشقچی! به پایان سلام کنید که با این اراجیف هیچ آبی منبعد برایتان گرم نمیشود. به زودی با سر سرنگون خواهید شد به همراه تمام قیمتها. آن ممه را لولو برد. آخر خط است.مسکن ماشین ارز و طلا به زودی تا سر حد مرگ همه زالوها سقوط خواهند کرد. کار تمام است چمدانها را هم بسته اند. البته جایی برای رفتن وجود ندارد مگر درک.

    • بدون نام

      پدر مستاجران دراومد از بس کرایه دادن و اسباب کشی کردن فکری برا ما مستأجران کنید مسکن مهر چه عیبی داشت که جلو رشدشو گرفتید چرا وام با بهره کم به مردم نمیدید

    • بدون نام

      رای به نمایندگان=== باز خواست از نمایندگان

    • بدون نام

      اره بخدا فکری کنید با این حقوق نمیشه زندگی کرد.من یک کارگر هستم باحقوق وزرت کار یعنی دومیلیون خوب یک وپانصد کرایه دوتا بچه هم دارم شما اقای مسول بگو با پانصد تومان دیگه چه جوری سپری کنم ....

    • بدون نام

      ما مستاجرها اعتراض داریم
      چرا کسی به ما توجه نمی کنید؟
      باید حتما اتفاقی بیوفته تا توجه کنید؟
      ما توان این مبالغ رهن و اجاره را نداریم
      باید قیمت مشخص برای هر خانه در نظر گرفته شود متری یک میلیون برای رهن کامل یک آپارتمان

      دولت باید به داد ما برسد
      مالک حق ندارد مستاجر را بیخود و بی جهت جواب کند
      دولت باید قانون تعیین کند

      ما اعتراض داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • شهرام

        فقط روحانی باید استفعا بده

    • بدون نام

      این امار 6میلیون نفر مربوطه به تهران است نه سراسر ایران با احتساب کل ایران حدود 40میلیون اجاره نشین داریم که باید از وزیر مربوطه بی نهایت تقدیر وتشکر وبه باعث این مشکلات لوح تقدیر داد

    • جواد

      مسئولان مملکت باید فکر اساسی برای کنترل قیمت‌ها بکنن وگرنه به جای اجاره خونه اجاره چادر هم رفته رفته جا می‌افته. با ادامه این وضعیت گرانی گریبان کل جامعه را خواهد گرفت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگر مسئولی در این خراب شده هست که به زودی با خاک یکسان خواهد شد؟

    • بدون نام

      شما خدا به داد ما بدبخت برسید من تا پانزده تیر وقتت دارم صحاب خونه جواب کرد اخ کجا با پول من خونه اجاره میدن اخ توی خیابانم شهرداری نمیزار چادر بزنیم باید چکار کنم با دوتا بچه پسرم امحتان داره الان نمیتونه درس بخون از بس استرس خونه که صحاب خونه میندازه بیرون داره شمارو خدا رحمتون بیفتت

    • بدون نام

      دست دلالان را کوتاه کنید

      برای بازار رهن و اجاره قانون تعیین کنید

      صاحبخانه ها را تنبیه کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج